2021-12-16, 23:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PukniZoro
Läkaren som gav honom felaktig diagnos borde kastreras.
Det enda som händer om du kastrerar en kvinna är att hon inte kan få barn.
Lust och förmåga är fysiskt intakta även efter en kastration på en kvinna,
Citera
2021-12-16, 23:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Eftersom du är psykopat och skiter i en så pass allvarlig felbedömning som aset till läkare gjort. Hade din klitoris kapats av läkare hade du säkert velat döda läkaren.
Nej, däremot är jag, till skillnad från dig uppenbarligen, läskunnig.
Citera
2021-12-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är klitoris borta är det som att kapa kuken på en man, kom inte med någon patetisk gpunkt för kvinnor.
Citat:
Nej, däremot är jag, till skillnad från dig uppenbarligen, läskunnig.
Läskunnig är jag och du hade säkerligen blivit blodtörstig djävel med mord i sinnet efter att din klitoris kapats.
Citera
2021-12-16, 23:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Är klitoris borta är det som att kapa kuken på en man, kom inte med någon patetisk gpunkt för kvinnor.
Det beror på vilken avgränsning du gör för klitoris.
Citat:
Läskunnig är jag och du hade säkerligen blivit blodtörstig djävel med mord i sinnet.
Jag anser att den åtalade läkaren gjort fel - men det handlar inte enbart om detta fallet utan om många fler.
Mannen i fråga fick penis bortopererad EFTER att andra läkare ställt diagnos -- Den åtalade läkaren hade med andra ord inget att göra med den operationen.
Åtalet gäller att diagnoser borde ha ställts tidigare än de gjordes.

Jag har flera gånger i tråden sagt att jag förstår allvaret i förlusten - så varför hoppar du på mig med dina vantolkningar?
Citera
2021-12-16, 23:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Stämmer inte. En kastration på en kvinna innebär att man tar bort äggstockarna, d.v.s. de hormonproducerande organen. Då försvinner könshormonerna, och med dem den sexuella lusten. Kvinnan hamnar omedelbart i klimakteriet (inte gradvis under många år, som det går till naturligt), får svåra klimakteriebesvär, och åldras mycket fort (torra slemhinnor överallt, även i slidan, tillslappad hy, förändrad figur när fettet flyttar sig från höfter, stuss och bröst till mage och rygg, slappa bröst, hår i ansiktet o.s.v. o.s.v.).

Jag tror att du tänker på sterilisering, d.v.s. när man bara skär av och syr eller bränner ihop äggledarna.

Samma terminologi gäller för övrigt djur. Det är skillnad på att sterilisera och kastrera sin katta. Kastrerar man henne, så kommer hon inte att löpa mer, och det blir mycket lugnare i hemmet. Steriliserar man henne, så kommer hon fortfarande att springa ute och yla och para sig med hankatter - men man slipper oönskade kattungar.
Citera
2021-12-17, 00:14
Medlem
rskworpbs avatar
Läkarna borde ha ett bevis på var de är utbildade uppsatt på väggen så att patienten kan se det, men nu får man väl helt enkelt bara vägra läkare som inte är riktiga svenskar.
Citera
2021-12-17, 00:49
Medlem
superfreak94s avatar
Fyfan vad jag HATAR svensk sjukvård, dom manliga läkarna är psykopater & pedofiler dom vinnarna får jag av varenda manlig läkare jag träffat. sjuksköterskor är ett gäng överbetalda, klagande, inkompetenta KÄRRINGAR.

Dom kallar alltid sina MISSLYCKANDEN inom jobbet för MISSTAG, stor jävla skillnad. Hur många läkarbesök har man inte varit på där man vet att man har smärta eller riktigt problematik, men endå går därifrån med en räkning på 100kr och noll konkret vård... Jävla helvete ... USA kanske inte är så dumma ändå, för här i Sverige vet ju psykopat läkarna och sjukskötersk kärringar att dom får sin lön den 25e oavsett hur många patienter dom ignorerar eller MISSLYCKAS med, i USA hade dessa lallare blivit utkonkurrerad på en vecka...

"I Sverige är vården gratis såååå braaaa är det"

Ok? Om den är gratis varför har jag dem senaste 5 åren varit på ca 20-25 läkare besök dvs ca 2500 kr i patient avgift och NOLL KONKRET VÅRD eller hjälp... Jävla helvete....

Hoppas den drabbade i det här fallet inte stämmer vården, utan cuttar av sin "läkares" kuk och spolar ner den i toan. Det är fan DAX att svensk sjukvård får höra hur jävla kassa dom faktiskt är ... En pojke i GBG fick nyligen alla 10 fingrar amputerade av misstag, hade det varit mitt barn hade jag fan gjort massaker på samtliga "läkare" och doktorer. Fuck svensk sjukvård era jävla Lön-bekväma, lata, överbetalda jävla AMATÖRER 🖕🖕
Citera
2021-12-17, 00:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Läkarna borde ha ett bevis på var de är utbildade uppsatt på väggen så att patienten kan se det, men nu får man väl helt enkelt bara vägra läkare som inte är riktiga svenskar.

Jo, fast tyvärr kan även riktiga svenskar, som är för obegåvade för att komma in på de svenska utbildningarna, ha fått ut sitt läkarleg (eller sjuksköterskeleg) på en högskola i någon obskyr öststat. Och om staten tillhör EU (t.ex. Bulgarien, Ungern, Rumänien) så får myndigheterna inte ifrågasätta, utan personen ska tilldelas svensk legitimation rakt av. Alltså ingen garanti.
Citera
2021-12-17, 01:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, fast tyvärr kan även riktiga svenskar, som är för obegåvade för att komma in på de svenska utbildningarna, ha fått ut sitt läkarleg (eller sjuksköterskeleg) på en högskola i någon obskyr öststat. Och om staten tillhör EU (t.ex. Bulgarien, Ungern, Rumänien) så får myndigheterna inte ifrågasätta, utan personen ska tilldelas svensk legitimation rakt av. Alltså ingen garanti.

Ja men sannolikheten för att en utländsk läkare är utbildad utomlands är förstås mycket högre. Som jag sa vore det bästa om läkarna hade ett utbildningsbevis på väggen men när de inte har det är det bästa man kan utgå från om de är svenskar eller inte.
Citera
2021-12-17, 01:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Stämmer inte. En kastration på en kvinna innebär att man tar bort äggstockarna, d.v.s. de hormonproducerande organen. Då försvinner könshormonerna, och med dem den sexuella lusten. Kvinnan hamnar omedelbart i klimakteriet (inte gradvis under många år, som det går till naturligt), får svåra klimakteriebesvär, och åldras mycket fort (torra slemhinnor överallt, även i slidan, tillslappad hy, förändrad figur när fettet flyttar sig från höfter, stuss och bröst till mage och rygg, slappa bröst, hår i ansiktet o.s.v. o.s.v.).

Jag tror att du tänker på sterilisering, d.v.s. när man bara skär av och syr eller bränner ihop äggledarna.

Samma terminologi gäller för övrigt djur. Det är skillnad på att sterilisera och kastrera sin katta. Kastrerar man henne, så kommer hon inte att löpa mer, och det blir mycket lugnare i hemmet. Steriliserar man henne, så kommer hon fortfarande att springa ute och yla och para sig med hankatter - men man slipper oönskade kattungar.
Är du kastrerad?

Om du inte är det så diskutera inte detta ämne med mig.
Citera
2021-12-17, 01:37
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
En läkare på en hälsocentral i Gävle har uppvisat sådana brister i sin medicinska kompetens att hon nu anmäls till Ivo. Läkaren ska bland annat ha grovt felbedömt flera patienter med cancer och andra allvarliga sjukdomar.

Högskoleprovfuskare? Som alla vet så har för många inkompetenta genom åren fuskat till sig högbetalande jobb i det här pisslandet.
Citera
2021-12-17, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Fyfan vad jag HATAR svensk sjukvård, dom manliga läkarna är psykopater & pedofiler dom vinnarna får jag av varenda manlig läkare jag träffat. sjuksköterskor är ett gäng överbetalda, klagande, inkompetenta KÄRRINGAR.

Dom kallar alltid sina MISSLYCKANDEN inom jobbet för MISSTAG, stor jävla skillnad. Hur många läkarbesök har man inte varit på där man vet att man har smärta eller riktigt problematik, men endå går därifrån med en räkning på 100kr och noll konkret vård... Jävla helvete ... USA kanske inte är så dumma ändå, för här i Sverige vet ju psykopat läkarna och sjukskötersk kärringar att dom får sin lön den 25e oavsett hur många patienter dom ignorerar eller MISSLYCKAS med, i USA hade dessa lallare blivit utkonkurrerad på en vecka...

"I Sverige är vården gratis såååå braaaa är det"

Ok? Om den är gratis varför har jag dem senaste 5 åren varit på ca 20-25 läkare besök dvs ca 2500 kr i patient avgift och NOLL KONKRET VÅRD eller hjälp... Jävla helvete....

Hoppas den drabbade i det här fallet inte stämmer vården, utan cuttar av sin "läkares" kuk och spolar ner den i toan. Det är fan DAX att svensk sjukvård får höra hur jävla kassa dom faktiskt är ... En pojke i GBG fick nyligen alla 10 fingrar amputerade av misstag, hade det varit mitt barn hade jag fan gjort massaker på samtliga "läkare" och doktorer. Fuck svensk sjukvård era jävla Lön-bekväma, lata, överbetalda jävla AMATÖRER 🖕🖕

Vad är sannolikheten att hela den svenska sjukvården är psykopater som färgas av sina egna misslyckanden vs att det är du som är det ?

Min erfarenhet av människor som gnäller över vården är inte god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in