2021-12-16, 19:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Jag skulle inte lita på en (1) läkares omdöme om det gäller att amputera min penis. Jag skulle fråga så många läkare jag fick tag på även i utlandet.
Samma här, inte fan går man enbart efter ett utlåtande.
Citera
2021-12-16, 19:54
Medlem
09GRs avatar
Tyvärr så uppsöker många män en läkare alldeles för sent när de får ett sår på penis som inte försvinner.

Oftast så räcker det en skrapning för att hindra det från att utvecklas till en tumör men väntar man så kommer det så småningom bli en tumör som kräver att hela eller del av penis tas bort. Tips till er när ni blir lite äldre och får något på snoppen som inte försvinner.
Citera
2021-12-16, 20:07
Bannlyst
Hm, undrar om mannen ifråga kanske kan få en större doning transplanterad från någon avliden neger från gambia eller nått?

Tråkigt det som hände och ja som någon skrev så skulle nog även jag konsultera både en eller två till läkare innan min 25 cm + avlägsnades

Jag tror man måste se det till vad läkaren kunde veta och se där och då, kontra vad man vet i efterhand. Kan så vara att han gjort fel men jag tror ändå man ska förstå hur oerhört komplext och ansvarsfull uppgift en läkare har.

Dom få gånger jag varit i kontakt med sjukvården så har dom läkare jag träffat, även underläkare på vårdcentraler ingivit stort förtroende. Sjuksköterskor och undersköterskor däremot, vilka jävla lata och överbetalda gnällkärringar.
Citera
2021-12-16, 21:00
Medlem
Så klart att det är tragiskt att få amputera. Tittar man på det stora hela tycker jag problemet ligger i att läkaren inte kan svenska ordentligt. Har stött på sådan där man spenderar mer tid på att förklara enstaka ord än att faktiskt få hjälp. Känns som att man pratar med en döv 3-åring.
Senast redigerad av Farzan73 2021-12-16 kl. 21:02.
Citera
2021-12-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hur vet du att den aktuella läkaren inte var utbildad här? Är det en svensk eller invandrare?
Det står i artikeln att läkaren har dålig svenska och att hon är utbildat utomlands. Land oklart. Däremot har jag iofs inte sett att det ska vara en hon utan det har jag tagit från tidigare inlägg. Kan vara fel.
Citera
2021-12-16, 21:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det är nog ett skräckscenario oavsett ålder.

Läkaren som är anmäld gjorde en dålig undersökning och har därför anmälts.
Mannen uppsökte senare en urolog och fick veta att han hade cancer och att penis måste opereras bort.
Det är alltså inte den anmälde läkaren som plockat bort någon penis.

Nä, men den hade kanske kunnat räddas om den kvinnliga läkaren upptäckt cancern i tid. Finns ju sådant som strålning och cellgifter också.

Fruktansvärt hur eller hur! Jag undrar om det kan ha spelat in att hon var just en KVINNLIG läkare. Att hon kanske tyckte att det var genant att hålla på med penisen för länge och för grundligt..?
Citera
2021-12-16, 21:04
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Det står i artikeln att läkaren har dålig svenska och att hon är utbildat utomlands. Land oklart. Däremot har jag iofs inte sett att det ska vara en hon utan det har jag tagit från tidigare inlägg. Kan vara fel.
Jaha oj, slarvigt av mig..
Citera
2021-12-16, 21:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, men den hade kanske kunnat räddas om den kvinnliga läkaren upptäckt cancern i tid. Finns ju sådant som strålning och cellgifter också.
Ja, det är väl det utredningen får visa.

Citat:
Fruktansvärt hur eller hur! Jag undrar om det kan ha spelat in att hon var just en KVINNLIG läkare. Att hon kanske tyckte att det var genant att hålla på med penisen för länge och för grundligt..?
Du är för fixerad. Du har missat att åtalet gäller ett antal felbedömningar varav de flesta inte handlar om en penis.
Citera
2021-12-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag ifrågasätter inte om hon är kvinna eller ej utan sätter ett och två stora?? efter om utländska läkare ens är i närheten av att vara kompetenta enligt svenska krav. Har själv stött på läkare som inte ens förstår svenska. Försöker då testa mig fram på engelska men inte ens det fungerar.

Det är av den här typen av läkare jag blivit erbjuden:

Ey kompis, för 2500 så blir du sjukskriven 3 månader. Idiot, önskar verkligen den typen av person all motgång. Jag accepterade förstås inte erbjudandet.
Senast redigerad av Farzan73 2021-12-16 kl. 21:46.
Citera
2021-12-16, 21:48
Medlem
Haha, det var väl klarlagt att man inte får klaga på läkare utifrån deras "brist på språkkunskaper", rasismen är ju en belastning, Sa Sofia Hvittfeldt, 30 år. Fan Galilelis gata?
Citera
2021-12-16, 23:14
Medlem
Citat:
Det var alltså tvärtom. Felet som gjordes vara att inte undersöka ordentligt och eventuellt amputera -- amputering krävdes när en annan läkare upptäckte cancer.
Läkaren som gav honom felaktig diagnos borde kastreras.
Citera
2021-12-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ja, det är väl det utredningen får visa.

Du är för fixerad. Du har missat att åtalet gäller ett antal felbedömningar varav de flesta inte handlar om en penis.
Eftersom du är psykopat och skiter i en så pass allvarlig felbedömning som aset till läkare gjort. Hade din klitoris kapats av läkare hade du säkert velat döda läkaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in