2021-12-17, 00:03
Medlem
Men oj, nu har Aftonbladet en artikel om att ” Wuhan-laboratoriet covids mest troliga ursprung!

Men hur var det nu igen,, var det inte ”farligt” att ha sådana konspirationsteorier, farligt både för dig och för din omgivning, som MSB skrev i sina folderverk som de strödde ut åt folket för att lära dem vad som är ”fake” här i världen…

Citat:
” Chan pekade på kopplingen mellan den västerländska organisationen EcoHealth Alliance och Wuhan-laboratoriet. Tillsammans hade de arbetat med coronavirus från fladdermöss.

– Vi vet att detta virus har ett unikt kännetecken, det så kallade furin-klyvningsstället, och utan detta kännetecken skulle viruset inte kunna skapa denna pandemi, sade Chan inför parlamentsledamöterna och fortsatte:

– Information läckte ut om att EcoHealth och Wuhans virologiinstitut utvecklade en funktion för att infoga nya furin-klyvningsställen.

– Med andra ord: här har vi forskare som i början av 2018 säger att ”vi tänker sätta horn på de här hästarna” och så i slutet av 2019 visar sig en enhörning i Wuhan, konstaterade Chan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnbR5z/expert-wuhan-laboratoriet-covids-mest-troliga-ursprung
Citera
2021-12-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Österrikes lag om obligatorisk vaccination ska gälla tom januari 2024. Fick leta ganska länge för att hitta den informationen. Lagen kan säkert förlängas om det skulle behövas.

Richard Bergström, Sveriges vaccinsamordnare, har väl köpt in vaccin för 2022 och 2023. Antar att de vill att doserna ska gå åt så att de inte framstår i dålig dager?

Pfizers VD tjatar ju redan om fjärde och femte dosen.

Tack. Pfizers VD känns högst partisk. Klart han vill kränga vaccin.

Alla tidigare pandemier i världshistorien har ju tagit slut någon gång. Hoppas att när denna tar slut även covidbevis och restriktioner försvinner. Annars har vi nu satt foten i en sämre värld.
Citera
2021-12-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sitter med gasmask på mig
Har du problem med magen också?
Citera
2021-12-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Men oj, nu har Aftonbladet en artikel om att ” Wuhan-laboratoriet covids mest troliga ursprung!
Då är det dags för Fauci att avgå och förhoppningsvis bli föremål för tusentals stämningar.
Citera
2021-12-17, 00:13
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sitter med gasmask på mig

Jag har åkt buss, kramat mina barn och barnbarn och levt idag.

Det går inte att leva med ständig rädsla utan att bli knäpp i huvudet.
Citera
2021-12-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ingen aning, men det har med procent är lurigt. Antag att det är en promilles risk att intensivvårdas för ovaccinerade och en tiondels promilles risk för vaccinerade.

Visst, det blir tio gånger högre risk för ovaccinerade.

Men vänd på det och se nu hur goda chanser man har att slippa intensivvård: 99,9 procent för ovaccinerade och 99,99 procent för vaccinerade.

Nu är det inga tio gånger högre chans för vaccinerade, utan 0,09/99,9 = 0.0009009009 dvs knappt en promille större chans att klara sig undan intensivvård.

Är det rimligt att ta tre sprutor för att öka sina chanser att klara sig undan intensivvård med knappt en promille?

Mindre än en promille av Sveriges befolkning har hittills intensivvårdats för covid. 8235 av
ca 10 200 000.

tackar för uträkningen

du råkar inte sett data om ovaxade har större chans hamna på IVA av omicron mot för vaxade.
nu verkar det ju som omikron är som en vanlig förkylning om man ska tro på denna
https://news.sky.com/story/covid-19-most-cases-now-like-severe-cold-and-omicron-appears-to-produce-fairly-mild-illness-expert-s ays-12497094
Citera
2021-12-17, 00:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Du vet lika väl som jag att alla siffrorna stämmer. Gör varken till eller från vem du kallar pajas.

Finns inte tillstymmelse till dubbel-blind-studie som visar att färre dör om man injicerar Covid-vaccin. Har ställt frågan minst tio gånger hår nu utan svar. Man ska ha i minne att det är vaccin-förespråkarna som skrikit som stuckna grisar om att det minsann måste finnas enorma dubbel-blind-studier för alla mediciner som fungerar mot COVID. Tycker nog man kan begära samma sak för vaccinen då.
Ja, jag vet att siffrorna i rapporten stämmer. Ingen i studien dog.
Citera
2021-12-17, 00:21
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1

Men hur var det nu igen,, var det inte ”farligt” att ha sådana konspirationsteorier, farligt både för dig och för din omgivning, som MSB skrev i sina folderverk som de strödde ut åt folket för att lära dem vad som är ”fake” här i världen…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnbR5z/expert-wuhan-laboratoriet-covids-mest-troliga-ursprung

Det fanns en konspirationsteori ” kina viruset ” som hävdar att kina tillsammans med demokraterna skapat och släppt ut viruset för att störta USA ekonomi. Sedan fanns en motpol ” USA viruset ” dvs att Usa ligger bakom allt. Det är dessa två man bemöter .. Frågan om virusets ursprung håller man öppet i rapporten ..
Citera
2021-12-17, 00:24
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dom har redan peakat

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Var ser du det? Någon officiell källa?
Omicron infections may have already peaked in the South African epicentre, fresh data suggested today as an ex-Government Covid adviser claimed the UK's incoming outbreak may be no worse than flu.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10312325/More-hope-ground-zero-Cases-Omicron-stricken-South-African-province-FALLING.html
Citera
2021-12-17, 00:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
tackar för uträkningen

du råkar inte sett data om ovaxade har större chans hamna på IVA av omicron mot för vaxade.
nu verkar det ju som omikron är som en vanlig förkylning om man ska tro på denna
https://news.sky.com/story/covid-19-most-cases-now-like-severe-cold-and-omicron-appears-to-produce-fairly-mild-illness-expert-s ays-12497094
Nej, det har jag ingen koll på.
Citera
2021-12-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag har åkt buss, kramat mina barn och barnbarn och levt idag.

Det går inte att leva med ständig rädsla utan att bli knäpp i huvudet.
Det låter som en trevlig dag behövs i dessa tider
Citera
2021-12-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Då är det dags för Fauci att avgå och förhoppningsvis bli föremål för tusentals stämningar.
Tja, den eller de som är skyldiga till labbläckan bör ju ändå få ett par månader i buren åtminstone kan man tycka, jag menar,, de har ju försakat ganska stort lidande och umbärande minst sagt om vi ska vara riktigt ärliga här.
-Men det är kanske bara jag som tycker så….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in