Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
hvis th har leid en person til å utføre alt, ville hans håndtering av situasjonen fremstått mer ryddig og oversiktlig. Han ville heller ikke hatt så stor nytte av å samle utklipp av uoppklarte saker i forkant, nekte forklaring og samarbeid med politiet. Særlig om det ikke er direkte link mellom th og gm. Innleid ville krevd raskt oppgjør. Det er sannsynlig med kryptohjelp, men med en falsk id og ureg tlf nr er det ikke veldig vanskelig opprette en sovende konto og thormail. Vanskelig å se at andre enn th kan ha tatt livet av aeh. I så fall må ve trekkes inn som medhjelper pga alibisituasjonen. Fallet i trapp er autentisk og stemmer bra med at aeh var i live til tidspkt for fallet. Th ville rukket tilbake til sv, utført og returnert til telefonsamtalen 10.38, men kanskje ikke vaske ned åstedet. Dette kunne han gjort senere. Forutsetningen må være at bevegelsen på tlf er skjedd etter aehs samtale med teh, men samtidig så kort tid etter at handlingen i sv er gjennomført innen 10.07. Hvis th kun trenger 5-10 minutter rask gange fra futurum, snarvei, vil han kunne returnere sv ca 9.20. Hvis aeh angripes kort tid etter har han ca 40 minutter til rådighet før åstedet forlates med bil klar i garasjen. Th må returnert tilbake til futurum ca 10.35. Spørsmålet er når og hvor ve plukket opp leiebil. Den er kanskje sporbar og da er det i såfall neppe fraktbilen som tar aeh til kvitfjell. Tidsvinduet, 10.07-10.30 er noe knapt til endelig bortkjøring av aeh.
Jeg tror ikke vaskejobben var inkludert i den opprinnelige planen, fordi det sannsynligvis
ikke var planlagt at AE skulle falle ned trappen. Jeg tenker planen var at hun skulle dø
på badet oppe. Men hun gjorde motstand, slet seg løs og prøvde å flykte.
Jeg tenker vi kan se på de lengre tidsintervallene mellom THs "bekymringstelefoner"
som mistenkelige. Særlig mellom 11:17 og 13:08. "TH forsvinner fra tidslinjen" har
politiet uttalt. Hva så med vitneforklaringer om THs tilstedeværelse, kan man spørre.
Det er blitt opplyst at ingen fikk vite om forsvinningen før det var gått flere uker.
Det ble kun fortalt at AE var vekk. Rykter gikk om at hun var blitt syk.
Det tok vel gjerne også tid før de ansatte på Futurum ble innkalt til vitneavhør.
Da melder følgende problem seg - hvordan huske den ene dagen fra den andre?
For alle andre enn TH har sannsynligvis denne meget spesielle onsdagen fortont
seg som helt normal for de andre som jobber der. Om TH har vært ute noen
ærender på dagtid - hvor lett er det å huske 3 uker etterpå hvilken dag det var?
Og hvis han hadde for vane å dra ut en tur for å ordne ditt eller datt, blir det vel
enda vanskeligere å huske forskjell på dagene. Det er jo også kjent at TH ofte
dro hjemom ved lunsjtider for å spise. En normal dag på jobb blant mange.
Ansatte på et kontor skal passe sin egen jobb, ikke ha oversikt hvor sjefen
befinner seg til enhver tid.
Jeg anser det derfor som plausibelt at TH kan ha forlatt jobb i et tidsrom
midt på dagen, f.eks. for å fjerne sin døde kone fra deres felles hjem, uten
at det nødvendigvis ble lagt spesielt merke til av hans underordnede.