2021-12-16, 10:13
Medlem
Är de inte pålästa alls, tänker på de nya reglerna. Krav på covid-pass för att minska smittspridning, var i hela världen har det fungerat, finns det verkligen bevis på att det skulle fungera, jag har bara läst motsatsen.
Citera
2021-12-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det vet ingen men du kanske har svaret.

Dom under 60år på IVA har väl Delta?
Citera
2021-12-16, 10:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har bevisligen fel. Varför envisas du med att sprida falska uppgifter när du har bevisligen fel?

Att du tror någonting är en annan sak.

Jag har inte fel. Det har varit tydligt att smittan går ned så fort vi har längre skollov i Sverige.
Citera
2021-12-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej. Barnen har drivit det här hela tiden.

Nej, du har noll belägg för det.
Citera
2021-12-16, 10:22
Medlem
Citat:
Jag har inte fel. Det har varit tydligt att smittan går ned så fort vi har längre skollov i Sverige.

Samtidigt ser du att smittan ökar när kylan kommer (vecka 45 framåt) och minskar när värme och UV-ljus ökar.
Citera
2021-12-16, 10:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Eftersom du aldrig bemöter relevanta frågor eller undersöker saken utan kommer med svepande förklaringar och "om" saker skulle ha hänt samtidigt som influensatopparna, så får du tolka det som du vill.

Ja, jag noterar att du bara kommer med rappakalja när jag slår hål på ditt överdödlighetssnack.
Citera
2021-12-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Länk till SVT som informerar om undersökningen finns i tråd.
Undersökningen finns säkert men trovärdigheten är låg. Hur virus smittar och dess effekter på kroppen varierar givetvis enormt beroende på ett flertal faktorer.
Är rätt trött på detta att alla nya virusvarianter är mycket mer smittsamma än de tidigare vatianterna. Sen revideras virusers smittsamhet nästan alltid ned
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är väl i princip samma sak.

Jag bara undrar över din rekommendation nu när vi ser dem dyka upp på våra IVA-avdelningar.

Angående vaccinering så vill jag först se en dubbel-blind-studie som med statistisk signifikans visar att dödlighet och allvarlig sjukdom är lägre i den grupp som fått vaccin.

Är detta verkligen för mycket begärt?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Samtidigt ser du att smittan ökar när kylan kommer (vecka 45 framåt) och minskar när värme och UV-ljus ökar.

Smittspridningen sjönk förra jullovet för att sedan öka under feb. Smittan sprids i alla olika klimat. Öken, arktis, tropiskt.
Citera
2021-12-16, 10:27
Medlem
Citat:
Smittspridningen sjönk förra jullovet för att sedan öka under feb. Smittan sprids i alla olika klimat. Öken, arktis, tropiskt.
Men om du är så maniskt rädd för smittan, håll dig inne, träffa inga människor och låt oss andra bestämma själv om vi tar risken att bli smittade eller inte.
Citera
2021-12-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ja, jag noterar att du bara kommer med rappakalja när jag slår hål på ditt överdödlighetssnack.

Så svara på frågan då, vad är det för dödlighet som ökar precis samtidigt som influensatopparna kommer? Du vill ju hävda att det är något annat.
Citera
2021-12-16, 10:32
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Fundera på om det är något annat som sammanfaller med längre skollov?

Är barnen själva hemma hela lovet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in