Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Vi "rasister" tror inte att det är så, vi vet att det är så. Verkligheten talar sitt tydliga språk. De som vägrar se verkligheten kommer råka illa ut. Hoppas innerligt att du inte har barn som du lär ut dina lögner till för då dömer du dem till att bli dödade/misshandlade/våldtagna/rånade etc.
Jag har väl blivit rånad och misshandlad jag också.. men aldrig nånsin skulle jag kunna börja gagga runt om att alla mörkhyade ligger bakom det som ett fåtal kriminella har gjort.. oavsett hudfärg också.
Jag vet både mörkhyade och ljushyade som har begått brott men det betyder ju knappast att alla andra som har mörk och ljus hy är kriminella.
OM jag dock trodde att alla mörkhyade och ljushyade var kriminella för att jag trodde att dom alla är likadana.. då hade jag faktiskt varit en rasist mot både mörkhyade och ljushyade.
När jag började beväpna mig med självförsvarsvapen så fick jag ett lugn inom mig och gick inte längre runt orolig utanhus.. och sen dess så har ingenting hänt.. eftersom man inte attraherar kriminella om inte går runt som en mesig och rädd människa.. och om man istället går runt rak i ryggen för att man vet att man kan försvara sig om det behövs.
Dom vågar sig inte på mig nåmer. Men dom såg mig som ett offer för att jag gick runt och var rädd ute förr i tiden innan jag blev klokare genom att förstå att rädslan var det som attraherar kriminella som ser rädslor som ett tecken på att nån går att utnyttja.