Det jag reagerar på är att gärningsmännen inte döms för exakt samma beteenden men med andra ord. Att säga drägg är väl inte jäkligt grovt, inte heller att anse att de skyldiga ska utvisas. Faktum är att jag inte tycker att man ens ska dömas i kontexten av att det är samma beteenden gärningsmännen har.
Läste vidare till Kenny Friberg som jag såg någon video med idag (intervju med honom inte förnedrings/våldtäktsvideo) och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till saken. Givetvis kan man inte heila och absolut inte i en rättssal men det var väl några år sedan plus att han faktiskt våldtogs med flaska och i det sammanhanget köper jag argumentet att det var det enda han kom på att göra för att ge igen när de satt och skrattade åt honom och filmerna i rättssalen.
Det
är sjukt att offer inte tillåts viss minsta tillstymmelse till vrede. Oavsett om det är mot invandrare, svenskar, kvinnor eller vilka som helst som angripit grovt. Jag kan dock tycka att en vuxen man ska kunna hålla igen när det kommer till minderåriga utan att uppträda som om vi alla faller inom LSS.
Med Kenny reagerar jag även på att han är väldigt söt+ att han var väldigt långhårig när angreppen skedde. Det får en att undra om det inte var ett hatbrott även om han nu inte skulle vara gay eller bi.
Den här killen.
https://m.youtube.com/watch?v=Ey8oQCV8ICM hann inte se hela videon eftersom den försvann ur mitt flöde och det här är väl en kort film.
Men jag blir imponerad av killar som vågar snacka som en mindre andel av oss tjejer, helt öppet om sexuellt våld osv.