2021-12-15, 23:48
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
Det här kanske är helt fel men jag får typ känslan av en dissociativ identitetsstörning, dels pga det du skriver men också:

- Hur länge skulle barnen vara hos dig?
- Måndag morgon. Det var tänkt att Ronald skulle köra grabbarna till skolan måndag morgon

Att prata om sig själv i tredje person i den kontexten ger intrycket att det är en annan "personlighet" som pratar genom honom.

Ju mer jag läser, desto mer tror jag det är dåligt återgivet bara. Det lutar mer åt att den som skrivit ut förhöret är inkonsekvent i sammanfattningarna. Det här tex ser inte ut att vara direkta citat:

Varför slog du Melvin i huvudet med en kofot och stack kniven i halsen på honom under tiden han sov, ditt eget barn?

-Det är inte så lätt och veta om det är ens eget barn. Ronald säger att han skäms.

Ronald säger på fråga att det är inget just nu som han vill säga ytterligare.

Ronald säger att det bara är att erkänna.”
Citera
2021-12-16, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Ju mer jag läser, desto mer tror jag det är dåligt återgivet bara. Det lutar mer åt att den som skrivit ut förhöret är inkonsekvent i sammanfattningarna. Det här tex ser inte ut att vara direkta citat:

Varför slog du Melvin i huvudet med en kofot och stack kniven i halsen på honom under tiden han sov, ditt eget barn?

-Det är inte så lätt och veta om det är ens eget barn. Ronald säger att han skäms.

Ronald säger på fråga att det är inget just nu som han vill säga ytterligare.

Ronald säger att det bara är att erkänna.”

Jag är helt övertygad om att du har rätt.
Citera
2021-12-16, 07:43
Medlem
Ny artikel där barnen omnämns vid namn och bild

https://www.aftonbladet.se/a/rEe1rl

Citat:
LYCKSELE. När 8-årige Theos pappa blev sjuk slog han sonen med en yxa i huvudet.
Theo agerade med stort mod och handlingskraft när han förstod att pappan även attackerade lillebror Melvin, 4, och farmor.
– Jag förstod att jag behövde hämta hjälp, säger Theo.

Tema svenska hjältar
Citera
2021-12-16, 07:55
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ny artikel där barnen omnämns vid namn och bild

https://www.aftonbladet.se/a/rEe1rl

Tema svenska hjältar

Framgår att det tog tid innan grannarna trodde på pojken och larmade. Och även tid för ambulans och polis att komma till platsen. Sådan otrolig tur att alla överlevde!
Citera
2021-12-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Framgår att det tog tid innan grannarna trodde på pojken och larmade. Och även tid för ambulans och polis att komma till platsen. Sådan otrolig tur att alla överlevde!

Det låter ju helt sjukt med tanke på att han verkar ha blödit mkt från huvudet!
Citera
2021-12-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena

Ja, jag läste precis den artikeln. Jag reagerade också på att det tog sån tid för grannarna att hjälpa till. Som jag fattar det sprang inte grannen direkt dit för att kolla, eller larmade, utan satt först ner en stund och pratade med barnet som precis blivit slagen med en yxa i huvudet... vad fan är det för granne?

Hoppas de skäms för att de inte agerade snabbare, vilket kanske kunde ha räddat det yngsta barnet från några men i alla fall...
Citera
2021-12-16, 08:37
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ja, jag läste precis den artikeln. Jag reagerade också på att det tog sån tid för grannarna att hjälpa till. Som jag fattar det sprang inte grannen direkt dit för att kolla, eller larmade, utan satt först ner en stund och pratade med barnet som precis blivit slagen med en yxa i huvudet... vad fan är det för granne?

Hoppas de skäms för att de inte agerade snabbare, vilket kanske kunde ha räddat det yngsta barnet från några men i alla fall...
Inte bara granne. Kusin till Ronald
Citera
2021-12-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Inte bara granne. Kusin till Ronald

Oj oj....

Det låter tragiskt allting. Med tanke på vad mamman sägs ha pratat med sonen om enligt artikeln. Varnat att han ska springa efter hjälp osv om pappan beter sig konstigt så känns det som att en del av denna tragik kunde ha undvikits. Pappan borde aldrig ha lämnats ensam med barnen, och borde fått vård.

Det framgår inte i artikeln riktigt hur Farmorn skadades, som verkar varit den förste att attackeras. Kunde hon ha gjort mer för att rädda pojkarna, larmat nån?
Citera
2021-12-16, 08:55
Medlem
Citat:
Oj oj....

Det låter tragiskt allting. Med tanke på vad mamman sägs ha pratat med sonen om enligt artikeln. Varnat att han ska springa efter hjälp osv om pappan beter sig konstigt så känns det som att en del av denna tragik kunde ha undvikits. Pappan borde aldrig ha lämnats ensam med barnen, och borde fått vård.

Det framgår inte i artikeln riktigt hur Farmorn skadades, som verkar varit den förste att attackeras. Kunde hon ha gjort mer för att rädda pojkarna, larmat nån?

Jag har inte läst i FUP, orkar inte med det. Alltför tragiskt!

Har det framkommit något om farmor bodde där under natten? Om det ev var ett krav från barnens mamma att så skulle det gå till om de skulle övernatta hos pappan?

Fy tusan för att lämna sina barn och behöva berätta för dem vad de ska göra om pappa är konstig!! Stackars mamma/barn!
Citera
2021-12-16, 08:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har inte läst i FUP, orkar inte med det. Alltför tragiskt!

Har det framkommit något om farmor bodde där under natten? Om det ev var ett krav från barnens mamma att så skulle det gå till om de skulle övernatta hos pappan?

Fy tusan för att lämna sina barn och behöva berätta för dem vad de ska göra om pappa är konstig!! Stackars mamma/barn!
Ronald och mamman ringdes tidigt på morgonen. Som jag har förstått det så attackerades hon direkt på farstubron
Citera
2021-12-16, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ronald och mamman ringdes tidigt på morgonen. Som jag har förstått det så attackerades hon direkt på farstubron

Har det framkommit i FUP vem som ringde vem... och varför?
Citera
2021-12-16, 09:12
Medlem
Citat:

Om grannen var själv hemma och det kommer ett skadat barn är det väl inte så konstigt att hen pratar med barnet en stund. Dels för att lugna/trösta barnet och dels för att försöka få reda på vad som har hänt.

Hur lång tid tog det för grannen att larma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in