Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Naturligtvis baserar jag det inte på enbart ABs intervju. Jag har följt detta fall från början och kollat upp det noggrant då jag har vissa möjligheter till det.
Läs FUP.
Dagens lokalpress.
"Pappan bröt ihop.
Jag älskar dom så jävla mycket"
Läs Fup?
Jag frågar varför du drar in detta:
"Detta oavsett om mamman vill driva på en vårdnadstvist" ang en artikel där T nominerats.
Han kan älska dem till månen och tillbaka, men det centrala problemet är att han inte skött medicinering.
Om nån lyssnat och om alla orosanmälningar tagits mer på allvar - dvs tillsyn och stöd - så hade han möjligen inte försökt mörda sina barn.
Om han skulle bedömas olämplig som vårdnadshavare så har han fixat det galant på egen hand och utan en artikel som nåt sorts forum för vårdnadstvist.
Myndigheter lär nämligen vara varse om vad han gjort eftersom soc finns i förhör och rättegång pågår.
Sen står det helt klart att T vill träffa sin far via hans förhör och deras mor säger "
att både T och M tycker otroligt mycket om sin pappa och de tycker att det är roligt att vara med honom. Efter skilsmässan tycker M att R engagerar sig mycket mer i barnen."
För att han tidigare haft anknytningsproblem men blivit bättre via psykolog på barnmottagningen.
De har även gått på öppenvårdsbehandling för bättre samverkan i föräldraskap, främst för T:s skull och via skolans orosanmälan har T fått en kontaktperson.
Det har med andra ord inte fungerat optimalt.
"M säger att när R varit sjuk har han fått för sig att M inte är hans men det har han släppt då han blivit frisk. R är väldigt stolt och glad över pojkarna säger M."
Det sistnämnda citatet är identiskt vad som framkommer i förhör med R som psykotisk och paranoid:
"Jag hämtade yxan först. Det känns som man är knäppjävel som slår ihjäl sina barn, men det är inte mina barn.
Vems är barnen?
-Det är M som älskat med en annan man.
Vad är anledningen till varför du slår barnen?
-För jag har inga barn, så illa är det."
För övrigt tenderar han att prata i gåtor, vilket ses då han lurar dit sin 77-åriga mor för att slå ihjäl henne.
T överhör telefonsamtalet, att farmor ska få veta vad han vill när hon kommer dit.
Man kan osökt undra vad som rört sig i huvudet på honom en tid då mamman säger att;
" För 3-5 veckor sedan sa R att det skulle bli en förändring, det skulle bli annorlunda. Då M frågade vad som skulle hända ville R inte berätta det."
Varav mamman trodde det berörde underhållsavtalet, att han vill ha mer tid.
Frågan är väl om det har en obehaglig koppling till det som skett - för mer tid med barnen har han då inte skaffat sig via det överjävliga han nu gjort.