2021-12-15, 21:04
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Gör vad du kan, detta är en otrolig berättelse som borde få en uppföljning.

Han har i sin så kallade thumbnail på videon en artikel ifrån 2019 det står.
"Storbråk i Sandsborg, 1 man förd till sjukhus med livshotande skador"

Detta är inte ens relaterat till det brott han berättar om?
Citera
2021-12-15, 21:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Han har i sin så kallade thumbnail på videon en artikel ifrån 2019 det står.
"Storbråk i Sandsborg, 1 man förd till sjukhus med livshotande skador"

Detta är inte ens relaterat till det brott han berättar om?

Jag är inte helt säker det, årtalet verkar inte stämma. Med tanke på att han var ca 15 år, enligt hans berättelse.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-12-15 kl. 21:08.
Citera
2021-12-15, 21:17
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Jag är inte helt säker det, årtalet verkar inte stämma. Med tanke på att han var ca 15 år, enligt hans berättelse.

Finner ingeting om något sånt ska ha skett i dalen men jag är inte heller någon duktigt spårare.
Då bör årtalet vara 2006.
Citera
2021-12-15, 21:25
Medlem
Vilken otroligt äcklig grej att skryta om nu när han är med i poddar och säger att han ”slutat” vara kriminell. Vilken jävla ynklig skräpmänniska. 30 år och beter sig som en snorunge.
Citera
2021-12-15, 21:32
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Då borde det vara ganska lätt att spåra en notis i tidningarna om detta? Området är känt, och årtalet (relativt). Det borde finnas något arkiv i Stockholm för den som orkar efterforska lite? Alternativt ett digitalt arkiv?

Om hästsvansen dog då borde det ha uppmärksammats. I tidningarna dagen efter? Eller någon vecka efter (ifall han hamnade i koma, och dog efteråt d.v.s)?

Ja så är det. Det finns säkert dokumentrat OM det har hänt.

Kan ju också vara ren lögn för att imponera på tjejen i videon och på kidsen som lyssnar.
Citera
2021-12-15, 21:49
Medlem
Daves avatar
Ingen aning om vem denne alex är, vem är hen? Låter som en typisk blatte med framstjärt. Dvs tar den i tvåan och kissar ner sig om det blir gruff om de inte har en ratio på minst 1:3. Patetisk typ, as usually…
Citera
2021-12-15, 21:55
Medlem
cateatdogs avatar
Nu var ju historien, som Alex själv säger i videon, att han med 3 andra. Varav 2 av dom sönderslagna av dessa 3 "nassar" sökte upp dom. 4 vs 3. Dom hittade dom och Alex säger under flera tillfällen att han var övertygad om att dom själva skulle bli sönderslagna av dessa 3 "nassar". Att dom var i absolut underläge men i sista sekund så kom det en backup.

Han säger TOM att vikingen med kedjan skulle klarat av dom själv...

Rättfärdigar ingen handling här men dom där 3 "nassarna" enligt historien har gått in i spelet självmant. Alex idag är ren och försöker hålla sig borta från gäng och droger. Har såklart massa historier på lager. Vissa är kryddade.

Han påtalar hela tiden rädslan utan att vara kaxig tills twisten när "blattarna" kom till undsättning.

Nu vill ju FB färga detta åt ett helt annat håll men om vi kan hålla till hans historia så är det ju inget i den som skulle göra honom "cool" precis utan tvärtom.
Citera
2021-12-15, 22:02
Medlem
Sho-zs avatar
Alex är en skitsnackare och en av de fegaste nollor jag träffat.
På Kumla blev han tillsagd av en gammal snubbe att trycka på larmet och be om att sitta på isoleringen o han gjorde det direkt. Han e så jäkla strykrädd o feg att han inte ens vågade säga emot gubben.
Innan dess gick han o strök längs väggarna som en liten råtta.
Sen kom han ut och skrev låtar om kåkenlivet. Vi som satt kvar garvade arslena av oss när vi hörde allt han sa.
Tro mig, han e den fegaste av alla dessa luffare som rappar och det säger en hel del.
Citera
2021-12-15, 22:07
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
På Kumla blev han tillsagd av en gammal snubbe att trycka på larmet och be om att sitta på isoleringen o han gjorde det direkt. Han e så jäkla strykrädd o feg att han inte ens vågade säga emot gubben.
Sen kom han ut och skrev låtar om kåkenlivet. Vi som satt kvar garvade arslena av oss när vi hörde allt han sa.
Tro mig, han e den fegaste av alla dessa luffare som rappar och det säger en hel del.

Vad var det för en gammal gubbe som hota han då?
Han har ju en jävla massa storytimes om hans fängelsetid - menar du att allt är skitsnack?
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-12-15 kl. 22:28.
Citera
2021-12-15, 22:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Förvånar mig inte. Precis alla varningsklockor ringer om att Alex Ceesay är en myttoman.

Klippet i TS är givetvis också påhittat. Som att 30-40 turkar från västerort helt plötsligt skulle teleporteras till Dalen mitt i natten
Citera
2021-12-15, 22:21
Medlem
Citat:
Trodde han blivit kåkrädd på gamla dar..
Citera
2021-12-15, 22:26
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Ni är ju efterblivna hela bunten. Alex Cessay är halvneger och mytoman, hela hans gangster karriär har gått ut på att snorta kola och utnyttja andra människor. Han är även en kvinnoboxare. Helt klart att hela videon bara är ännu en av hans lögner, folk börjar tröttna på hans ruttna fängelsevideos som också består av en blandning av sanning och Alex's egna gangsterfantasier. Helrutten snubbe som borde sitta på livstid för allas bästa, bara en tidsfråga innan han styckar upp sin lilla gulsminkade dvärgflickvän.
Precis. Människan är inte riktigt frisk. Kolla intervjun med någon "känd" ortenintervjuade. Han sitte regler jävla habbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in