2021-12-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag har inga sprutor än
Kan jag ta spruta 1 och 2 direkt alt även 3an ?
Det här är en större kamp än att du ska kunna gå på klubb. Var stolt över att du inte tagit några sprutor du inte behöver.
Citera
2021-12-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Det här är en större kamp än att du ska kunna gå på klubb. Var stolt över att du inte tagit några sprutor du inte behöver.

Jag ska ta mina i en protes, och sen slänga den åt helvete…. Därav jag undrar man kan ta tre direkt
Citera
2021-12-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag ska ta mina i en protes, och sen slänga den åt helvete…. Därav jag undrar man kan ta tre direkt
Snyggt! Nej, den kan man inte.
Citera
2021-12-15, 20:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Hjärtinflammation och levrat blod i ådrorna, dessa livsfarliga åkommor som vaccinet kan ge känner du alltså inte till?

Jag är införstådd med att vaccinerna kan ha otrevliga biverkningar. Men det kan viruset också ha. Frågan är vad som innebär störst risk för hälsan, infektion eller vaccination.

Citat:
Det finns absolut ingen anledning för en ung och frisk människa att vaccinera sig.

Jo, det finns anledning att vaccinera sig. Många blir sjuka under lång tid efter infektion med Kina-viruset.

Citat:
Folk är till största del idioter så därför är det som det är.

Det är inte bara idioter som faller för vaccinmotståndarnas vilseledande retorik. Vaccinmotståndarna använder vissa fula tricks för att vilseleda vanligt folk.
Citera
2021-12-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, det finns anledning att vaccinera sig. Många blir sjuka under lång tid efter infektion med Kina-viruset.
Du menar som folk kan bli sjuka på samma sätt lång tid efter andra förkylningar och influensor?
Citera
2021-12-15, 20:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det är inte bara idioter som faller för vaccinmotståndarnas vilseledande retorik. Vaccinmotståndarna använder vissa fula tricks för att vilseleda vanligt folk.
Så du tror inte vaccinförespråkare använder fula knep? Läs på om Pfizers skumma historia (under legal issues). De kan nog betraktas som dömda brottslingar.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pfizer

Tror även Wikileaks avslöjat några av deras skumraskaffärer mot Nya Zeeland.

Du väljer själv vilken information du konsumerar.

Litar du blint på Pfizer? Och alla andra farmakologiska jättar? Du vet att farmakologisk industri är de värsta lobbyisterna. De har en agenda.
Citera
2021-12-15, 21:00
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nej men titta, Tegnell kommer ut nu och säger att han har ljugit hela tiden.

Anders Tegnell tror att smittan kommer att gå ner under julhelgen när färre går till jobbet och skolorna har lov.

– Väldigt mycket av smittan tar fart på de två platserna och nu har vi dessutom en välvaccinerad befolkning, säger statsepidemiologen till DN.

Varför ljuger du?
Citera
2021-12-15, 21:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför ljuger du?

Om vadå?
Citera
2021-12-15, 21:03
Medlem
Merwinnas avatar
Tegnell är otrolig! Han har i två år nu tjatat om att vi inte ska stänga skolorna, för det är inte de som driver smittan. Dessutom motarbetade han länge hemarbete för vuxna också. Nu säger han plötsligt så här:

NORA FERNSTEDT25 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=740695
Anders Tegnell tror att smittan kommer att gå ner under julhelgen när färre går till jobbet och skolorna har lov.

Väldigt mycket av smittan tar fart på de två platserna och nu har vi dessutom en välvaccinerad befolkning, säger statsepidemiologen till DN.

Han säger också att målet är att inte överraska befolkningen med några nya restriktioner före jul.

– Det vi gör nu ska inte förändra möjligheten för personer i allmänhet att fira jul som man har planerat, säger han.

Även förra året minskade smittspridningen en hel del under julhelgen. Dessutom befinner vi oss inte i samma allvarliga läge som förra julen, enligt Tegnell.

Resten av yttrandet är också konstigt. I en pandemi måste alla förstås ändra sitt beteende efter hur smittspridningen ser ut. Det spelar ingen roll vad folk har "planerat".
Senast redigerad av Merwinna 2021-12-15 kl. 21:06.
Citera
2021-12-15, 21:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tegnell är otrolig! Han har i två år nu tjatat om att vi inte ska stänga skolorna, för det är inte de som driver smittan. Dessutom motarbetade han länge hemarbete för vuxna också. Nu säger han plötsligt så här:

NORA FERNSTEDT25 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=740695

Väldigt mycket av smittan tar fart på de två platserna och nu har vi dessutom en välvaccinerad befolkning, säger statsepidemiologen till DN.

Han säger också att målet är att inte överraska befolkningen med några nya restriktioner före jul.

– Det vi gör nu ska inte förändra möjligheten för personer i allmänhet att fira jul som man har planerat, säger han.

Även förra året minskade smittspridningen en hel del under julhelgen. Dessutom befinner vi oss inte i samma allvarliga läge som förra julen, enligt Tegnell.

Resten av yttrandet är också konstigt. I en pandemi måste alla förstås ändra sitt beteende efter hur smittspridningen ser ut. Det spelar ingen roll vad folk har "planerat".
Borde han inte ha förtydligat med nåt i stil med att nu har vi en välvaccinerad befolkning med vaccinpass som får gå ut och roa sig på kvällar och helger och sen sprider smitta när de kommer tillbaka på jobbet.?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-15 kl. 21:27.
Citera
2021-12-15, 21:10
Medlem
Citat:
Jag är införstådd med att vaccinerna kan ha otrevliga biverkningar. Men det kan viruset också ha. Frågan är vad som innebär störst risk för hälsan, infektion eller vaccination.

Utanför riskgrupp och under 65, praktiskt taget ingen skillnad för dig som individ. Du kommer sannolikt inte få några farliga biverkningar av vaxx, och sjukdomen skulle inte vara värre än en förkylning. Med förkylning menar jag feber, halsont och däckad några dagar och påverkad ett par veckor.

Om man gillar att träna mycket, vilket jag gör, så hade jag skitit i vaxxet. Särskilt om man kör mycket högintensivt.

Citat:

Nej, de flesta får ett väldigt normalt förlopp. Väldigt likt de virusinfektioner som folk får varje år. Väldigt liten andel blir allvarligt sjuka, eller långtidssjuka.

Sen finns det ju en vinst med infektion också, mycket starkare och mer långvarig immunitet.

Citat:

Du menar tricks som att kalla de som fått två sprutor ”fullvaccinerade” och sedan komma med en tredje spruta? Eller säga att sprutan ger 95% skydd mot infektion fast efter ett halvår är det 20%, eller t.o.m. 0%? Eller att antyda att vi slipper restriktioner när man vaccinerat sig, fast sedan införa restriktioner ändå? Eller att hävda att vaccinen stoppar smittspridning, fast sen visar det sig att ”fullvaccinerade” smittar i flera led och skapar klustersmitta, där en fullvaccinerad smittar ned 80 personer, efter att ha blivit smittad av en fullvaccinerad som i sin tur blev smittad av en fullvaccinerad? Eller att alla stora mediakanaler censurerar all kritik mot vaccin? Etc etc

Ja det finns många fula tricks.
Citera
2021-12-15, 21:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Borde han inte ha förtydligat med nåt i stil med att nu har vi en välvaccinerad befolkning med vaccinpass som får gå ut och roar sig på kvällar och helger och sen sprider smitta när de komner tillbaka på jobbet.

Jo, nu med den nya varianten tycker jag inte att det "hjälper" med vaccinpass. Alla sådana onödiga träffpunkter som bara är till för nöje, borde ha stängts ner för alla, tills vi ser hur det går med omikron. Hur farlig den är för en äldre befolkning, först och främst (att den verkar mildare i Sydafrika, kan ju bero på att folk inte blir så gamla där av andra orsaker).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in