2021-12-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det tror jag inte.
Men det vet jag.
Citera
2021-12-15, 18:31
Avstängd
Citat:
Är det därför vi inte vet hur många som dog i 1977-influensan? För att man rapporterade korrekt?

Jag skulle hellre ge mina barn röda hund än covid givetvis.

Så du skulle ge dina barn röda hund och inte ett simpelt förkylningsvirus. Bor du i Järna månne? Där man medvetet låter barn bli allvarligt sjuka i både Mässling och röda hund.
Citera
2021-12-15, 18:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Men det vet jag.

Oavsett så är covidpandemin fortfarande pågående och ser inte ut att sluta inom en närstående tid så du jämför äpplen och päron.
Citera
2021-12-15, 18:33
Medlem
Citat:
Oavsett så är covidpandemin fortfarande pågående och ser inte ut att sluta inom en närstående tid så du jämför äpplen och päron.
Det var ju du som jämförde med Hong Kong , är du dement?
Citera
2021-12-15, 18:34
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Så du skulle ge dina barn röda hund och inte ett simpelt förkylningsvirus. Bor du i Järna månne? Där man medvetet låter barn bli allvarligt sjuka i både Mässling och röda hund.

Det är fördelaktigt att få Röda hund tidigt för det är mer bekymmersamt om man får det som äldre. Man blir inte immun mot bältros för att man får Röda hund tidigt i livet men man minskar risken betydligt. Sen är inte covid ett förkylningsvirus öht, det är ett neurologiskt virus som angriper blodceller. Det har ingenting med förkylningsvirus att göra.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är betydligt fler än 3-4 miljoner. Jag känner många som har tagit sina doser med kommer aldrig i helvetet ta ut ett vaccinpass för att göra som staten vill. Sprutor ja, vaccinpass nej.

Och många av oss kärnfriska äldre 70+ höll på att kola vippen av vaccindos nummer två. Då hade vi klarat oss från förkylning hela pandemin, tills vi blev tvingade att vaccinera oss. Den enda gången på hela 1900-talet man var hemma i tre veckor med svår lunginfektion och komplikationer som tack och lov gick bort och återställdes.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur kommer det bli för alla som inte vill ta den tredje sprutan? Det är väl snart tre sprutor som gäller om man vill ha vaccinpass?

Vi har 1.5 miljoner ovaccinerade, 400 tusen med 1 dos och det blir troligtvis många som inte tar den tredje sprutan.

Jag pratade med min granne tidigt imorse som är sjuksköterska. Enligt henne så har hälften av alla äldre i denna kommun tackat nej till en tredje spruta, vilket är ganska häpnadsväckande.

Ska regeringen hålla 3-4 miljoner människor borta från samhället med vaccinpass? Detta kan väl knappast vara ekonomiskt hållbart?
Jag är inte förvånad.
Citera
2021-12-15, 18:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Nej han lever inte som han lär och dessutom är prästherrens fru riskgrupp av värsta sorten

Du menar man?
Citera
2021-12-15, 18:35
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jobbigt att det nu inte syns ett spår av att vaccinen minskar smittspridning. Varken nu eller tidigare.
Utan förstående för hur saker och ting fungerar kan jag faktiskt förstå att det kan se ut så. Du har mina sympatier.
Citera
2021-12-15, 18:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Det var ju du som jämförde med Hong Kong , är du dement?

Men jag placerade målstolparna på rätt ställe. Det jag menar med att covid inte är över är att det fortfarande dör folk i covid men det är inga som dör i Hong Kong-flunsan. Man kan jämföra Covid och Hong Kong med antal som dött hittills men man kan inte säga att Hong Kong var värre än Covid som fortfarande fortlöper.
Citera
2021-12-15, 18:37
Medlem
Sverige är på väg mot en trippel: influensan ökar, omikron ökar och vaccinskyddet avtar.
Citera
2021-12-15, 18:39
Avstängd
Citat:
Det är fördelaktigt att få Röda hund tidigt för det är mer bekymmersamt om man får det som äldre. Man blir inte immun mot bältros för att man får Röda hund tidigt i livet men man minskar risken betydligt. Sen är inte covid ett förkylningsvirus öht, det är ett neurologiskt virus som angriper blodceller. Det har ingenting med förkylningsvirus att göra.

COVID är inte ett virus alls, det är en virusinfektion. Sedan är Coronaviridare, främst Betacoronagruppen, förkylningsvirus som angriper främst respiratoriska system och sekundärt tarmar. Hela stammen Corona är förkylningsvirus med väldigt få undantag hos varianter som inte kan komma till människan. Viss påverkan på nervsystemet förekommer.

Primary site of infection: epithelial cells of respiratory or enteric tracts.
Neurological tissues are also frequently infected.
https://viralzone.expasy.org/30?outline=all_by_species

Läs på lite

En förkylning är just infektion i det respiratoriska systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in