2021-12-15, 18:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det förstår jag väldigt väl. Hur du ska lyckas medicinera alla dessa förstår jag inte heller, men det torde bli betydligt lättare än att vaccinera 80% av Afrika på 5 månader.

Med tanke på att det pågår en än mer potent epidemi av Ebola i vissa delar av Afrika så är nog inte vaccin för SARS2 det första man tänker på. Kommer bli svårt att systematiskt vaccinera byar som redan är dömda att utrotas av Ebola.
Folk är så jävla hypade på denna milda pandemi som Coronastammen medför att de inte ser att vi har betydligt större faror i världen.

Det räcker med att en halvimmun asymptomatisk person från ett afrikanskt land flyger över till Stockholm, Malmö eller Göteborg så har vi ett megautbrott av en Ebola-variant i Sverige (det kommer att hända förr eller senare). En infektion som vi knappast kan stoppa med vaccinpass, munskydd och social distansering 2m. Det räcker med att en enda person reser med en enda tunnelbana så har vi ett monster löst i stora delar av Sverige. Men detta fattar ingen, för det är SARS2 som är det elaka monstret med 4 miljoner döda världen över (där enbart några hundra tusen är döda av viruset). Miljontals har dött AV Ebola (Ja, AV viruset, då viruset spränger cellerna), några hundra tusen har dött av en viruell lunginflammation AV SARS2.
Senast redigerad av Methos 2021-12-15 kl. 18:25.
Citera
2021-12-15, 18:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det förstår jag väldigt väl. Hur du ska lyckas medicinera alla dessa förstår jag inte heller, men det torde bli betydligt lättare än att vaccinera 80% av Afrika på 5 månader.
Så därför låter man bli då tycker du?
Citera
2021-12-15, 18:21
Medlem
Zloths avatar
Hur kommer det bli för alla som inte vill ta den tredje sprutan? Det är väl snart tre sprutor som gäller om man vill ha vaccinpass?

Vi har 1.5 miljoner ovaccinerade, 400 tusen med 1 dos och det blir troligtvis många som inte tar den tredje sprutan.

Jag pratade med min granne tidigt imorse som är sjuksköterska. Enligt henne så har hälften av alla äldre i denna kommun tackat nej till en tredje spruta, vilket är ganska häpnadsväckande.

Ska regeringen hålla 3-4 miljoner människor borta från samhället med vaccinpass? Detta kan väl knappast vara ekonomiskt hållbart?
Citera
2021-12-15, 18:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Är det negativt skall boendet lik förbannat isoleras då symptomen är så snarlika alla möjliga virusinfektioner.
Nu läste du för snabbt.

Citera
2021-12-15, 18:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det är meningslöst att testa vaccinerade då de redan har patogenet i systemet via vaccinet, man får då göra en massa okulära tester under mikroskop. Jag testar mig inte heller när jag känner symptom, men jag går heller inte ut i folkmassorna. Har man förkylningssymptom så är man förkyld och således sjuk. Således stanna hemma. Det spelar ingen roll om det är SARS2 eller 229E. Vardagligen hör man att folk är hemma en dag för symptom, testar sig negativt och sedan går tillbaka till folksamlingen med symptom för att de inte har SARS2. Men de har lik förbannat en virusinfektion och ska vara hemma.
Menar du att spikeproteinet genererat av vaccinet gör testet positivt, vare sig de är smittade eller ej? Är det därför det ett tag avrådde att testa vaccinerade? Hur lång tid innan det försvinner?
Citera
2021-12-15, 18:24
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Å andra sidan var jordens befolkning 1968 hälften mot vad den är nu så.

Det ändrar inte så mycket med tanke på att det lär vara minst 20 miljoner fler döda i covid än vad de officiella siffrorna säger. Kanske betydligt fler än 40.
Citera
2021-12-15, 18:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så därför låter man bli då tycker du?
Ja absolut låter man bland annat därför bli massvaccinering. Covid är, trots din alarmism, inte speciellt farligt för unga friska människor.

Det är främst riskgrupper som bör vara i fokus. Vill sedan någon vaccinera sig så bör de självklart få göra detta i samråd med sin läkare. Ungefär så som vi gör med influensan, som även den är en muterande elaking som slår hårt på riskgrupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det ändrar inte så mycket med tanke på att det lär vara minst 20 miljoner fler döda i covid än vad de officiella siffrorna säger. Kanske betydligt fler än 40.
Det ändrar inte så mycket med tanke på att det lär vara minst lika mycket felmarginal med Hong kong influensan.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur kommer det bli för alla som inte vill ta den tredje sprutan? Det är väl snart tre sprutor som gäller om man vill ha vaccinpass?

Vi har 1.5 miljoner ovaccinerade, 400 tusen med 1 dos och det blir troligtvis många som inte tar den tredje sprutan.

Jag pratade med min granne tidigt imorse som är sjuksköterska. Enligt henne så har hälften av alla äldre i denna kommun tackat nej till en tredje spruta, vilket är ganska häpnadsväckande.

Ska regeringen hålla 3-4 miljoner människor borta från samhället med vaccinpass? Detta kan väl knappast vara ekonomiskt hållbart?

Det är betydligt fler än 3-4 miljoner. Jag känner många som har tagit sina doser med kommer aldrig i helvetet ta ut ett vaccinpass för att göra som staten vill. Sprutor ja, vaccinpass nej.
Citera
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Utbrotten av H1N1 var betydligt värre än denna sk. "pandemi". Det för att man rapporterade korrekt på den tiden, inte som nu när man rapporterar en trafikolycka som covid-fall enbart för att den döde råkar ha en 229E-infektion.

Är det därför vi inte vet hur många som dog i 1977-influensan? För att man rapporterade korrekt?

Citat:
Det mest ironiska är att du och dina gelikar är helt tilfreds med att komma med totalt magsjuka barn till skolan, som kräks på klassrumsgolvet. Ni kommer med mässlingssjuka förskolebarn, barn som har röda hund och andra värre infektioner. Men ni ballar fullständigt ur när vi nu råkar ha en pandemi av jordens mildaste virusstam.

Jag skulle hellre ge mina barn röda hund än covid givetvis.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Menar du att spikeproteinet genererat av vaccinet gör testet positivt, vare sig de är smittade eller ej? Är det därför det ett tag avrådde att testa vaccinerade? Hur lång tid innan det försvinner?

Precis. Beroende på vilket vaccin du tar så har du RNA-markörer från patogenet i systemet. Dessa ger utslag på våra trubbigt känsliga PCR-test. För det enda som skiljer 229E mot SARS2 är just spikeproteinen (mer eller mindre) och det är spikeproteinen som du instruerar cellerna att tillverka för att hjälpa immunförsvaret.
Citera
2021-12-15, 18:28
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Det ändrar inte så mycket med tanke på att det lär vara minst lika mycket felmarginal med Hong kong influensan.

Det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in