2021-12-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Om vi struntar i det är det uppenbart att Engströms natur till stor del har bidragit till att han är misstänkt. Peterssons resonemang bygger ju till en inte ringa del på saker som Engström har sagt.

Det som är uppenbart för dig är det inte för andra. Mycket möjligt att du har rätt men för mig är det inte säkert/styrkt.
Citera
2021-12-15, 16:16
Medlem
Citat:
Vi kan inte veta något om det där.

Jag har stött på fler än en mytoman och ljugare i livet. De är knepiga, men jag tror inte de är mördare.

De erfarenheter jag har handlar ofta om sex, där det handlar om män som hittar på saker om sig själva för att framstå som om de vore mycket bättre, läs rika, eller att de är Rambo.

”Vi kan inte veta något om det där”

Vilket?
Citera
2021-12-15, 16:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det som är uppenbart för dig är det inte för andra. Mycket möjligt att du har rätt men för mig är det inte säkert/styrkt.

Vad bra, då inser du att det som är uppenbart för dig inte är det för mig.
Citera
2021-12-15, 16:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
”Vi kan inte veta något om det där”

Vilket?

Vad Engström tänkte om mordet och hans eget beteende.

Du har en uppfattning. Engström hade en annan.
Citera
2021-12-15, 16:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Är din uppfattning att SE talar sanning om det mesta? Språngmarschen? ”Supervittnet? Samtalet med Lisbeth?

Möjligt, men vem vet. För egen del får jag känslan av att han bredde på litegrann precis som HO antyder. SE hörde och såg LP, han erfor på nära håll vad som hände under några intensiva minuter och kunde redogöra för det kronologiskt. Han var säkert in i gränden en sväng.

Men kanske var han inte så delaktig som han försöker påskina. Å andra sidan syns samma fenomen överallt. Alla, eller många, tror sig ha noterat något direkt avgörande.
Citera
2021-12-15, 17:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det låter som fria fantasier, såvida du inte menar att SE först beskriver sig själv som springande GM ...
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det är precis vad det är. Fria fantasier baserat på ett ihopplock tidningsartiklar och annat.
Det är från nyhetssändningar, intervjuer och förhör. Ni kanske kan specificera vad ni menar skulle vara "fria fantasier", så skall jag leta fram källhänvisningar.
Citera
2021-12-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det låter som fria fantasier, såvida du inte menar att SE först beskriver sig själv som springande GM ...

Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det är precis vad det är. Fria fantasier baserat på ett ihopplock tidningsartiklar och annat. Borttrollande av andra uppgifter som tex. Lisbeths iakttagelse av LJ. 1-3 minuter efter skotten ca 75 meter in i gränden.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är från nyhetssändningar, intervjuer och förhör. Ni kanske kan specificera vad ni menar skulle vara "fria fantasier", så skall jag leta fram källhänvisningar.

Det är inte dina källor som är problemet utan hur du tolkar dessa.
https://cdn2.cdnme.se/4629000/8-3/rapport_teckn_man_tunnelg_beskuren_5d097526e087c34 14aae5eda.jpg

Och att du inte har koll på tid och rum plus att du trollar bort uppgifter. Som Mopspanaren skriver här ovan. (Och som du även trollade bort i ditt meddelande.)
Citera
2021-12-15, 18:23
Medlem
Citat:
Vad Engström tänkte om mordet och hans eget beteende.

Du har en uppfattning. Engström hade en annan.

Jag kan inte veta någonting om vad Engström tänkte, men om man skarvar/hittar på/ljuger samtidigt som man menar att man blivit förväxlad med mördaren är det inte jättemärkligt om folk funderar.
Citera
2021-12-15, 18:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag kan inte veta någonting om vad Engström tänkte, men om man skarvar/hittar på/ljuger samtidigt som man menar att man blivit förväxlad med mördaren är det inte jättemärkligt om folk funderar.

Och jag har inte sagt något annat.

Vad jag har sagt är att funderingarna inte passar till vad Petersson sade.

När man tänker efter finns det ett stort antal inte komma runt, vittnen.
Citera
2021-12-15, 18:32
Medlem
Citat:
Och jag har inte sagt något annat.

Vad jag har sagt är att funderingarna inte passar till vad Petersson sade.

När man tänker efter finns det ett stort antal inte komma runt, vittnen.

Vilka vittnen tänker du på?
Citera
2021-12-15, 18:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vilka vittnen tänker du på?

Alla, många av dem har inte bekräftats på plats av många andra.

Vad du håller på med här är meningslöst, och det vore mycket bättre om du bara ville tala om för oss varför du tror att Engström är mördaren.

På det viset slipper du att skriva saker som, varför skrev du sådär.
Citera
2021-12-15, 18:49
Medlem
Citat:
Alla, många av dem har inte bekräftats på plats av många andra.

Vad du håller på med här är meningslöst, och det vore mycket bättre om du bara ville tala om för oss varför du tror att Engström är mördaren.

På det viset slipper du att skriva saker som, varför skrev du sådär.

"Alla, många av dem har inte bekräftats på plats av andra"

Fast många hade annan klädsel än rock/jacka och dessutom andra fysiska attribut.

"det vore mycket bättre om du vara ville tala om för oss varför du tror att Engström är mördaren"

Jag har många gånger sagt att jag är osäker men hans närvaro alldeles i anslutning till mordplatsen i rätt tid, lögner/skarvningar och att vissa signalement passar in rätt så bra gör att jag anser att han är misstänkt. Betydligt mer än t ex BP,NF eller någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in