2021-12-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilka åldrar är det som avlider och vilken vaccinationstäckning är det i den åldergruppen?
Varför kommer du in med en fråga till mig? Jag vill att den andra snubben ska svara på min fråga. Han hävdade att vaccinerade inte blir allvarligt sjuka.

För att svara på din fråga utan att ha underlaget framför mig. Det är främst gamla som dör och majoriteten av dessa är vaccinerade.
Citera
2021-12-15, 16:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det jag menade var att AZ+AZ enligt rapporterna har ganska dåligt skydd och att det kanske är därför de i Storbritannien manar på befolkningen få en booster (som då i typ 50% av befolkningen betyder att de har AZ+AZ+Pfi vilket är bäst)?
Jag förstår!
Citera
2021-12-15, 16:17
Medlem
Ulf Kristersson sjuk "med covidsymtom"
https://www.friatider.se/ulf-kristersson-sjuk-med-covidsymtom

Kräv vaccinpass då det är fler än sju personer
M: Regeringen borde skärpa kraven överallt där smittan sprids

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Har Ulf slarvat med sin vaccinering? Eller förordar han att folk ska påtvingas ett vaccin som inte fungerar?
Citera
2021-12-15, 16:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Spelar du dum?
Vad menar du?

Har du något exempel på att mutationer dykt där man vaccinerat?
Citera
2021-12-15, 16:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Är det inte ännu mer oetiskt av dig att säga att någons pappa säkert skulle ha dött utan vaccin när överlevnadschansen även utan vaccin är minst 99 %? Vem är du att tala om etik? Du lever då inte som du lär.

För en ovaccinerad 80åring är risken att dö i covid 12%. Den risken sjunker till under en procent med vaccin.
Citera
2021-12-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ulf Kristersson sjuk "med covidsymtom"
https://www.friatider.se/ulf-kristersson-sjuk-med-covidsymtom

Kräv vaccinpass då det är fler än sju personer
M: Regeringen borde skärpa kraven överallt där smittan sprids

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Har Ulf slarvat med sin vaccinering? Eller förordar han att folk ska påtvingas ett vaccin som inte fungerar?
Nej han lever inte som han lär och dessutom är prästherrens fru riskgrupp av värsta sorten
Citera
2021-12-15, 16:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad menar du?

Du vill tydligen dra om hela diskussionen igen efter det du lyckades förstå mitt argument. Så dum är du inte, vilket betyder att du inser att du har helt fel och ja;
Officiellt narrativ har varit totalt fel ute

Argumentet jag gav lyder;
Du kan inte vaccinera hela världen till en nödvändig nivå av massvaccinering för att just massvaccinering ska fungera.

Även om du vaccinerar mot ett mer stabilt protein får du problem.

Börja med att medicinera 90% HIV- positiva i Afrika, så ska vi snacka sen!
Citera
2021-12-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
För en ovaccinerad 80åring är risken att dö i covid 12%. Den risken sjunker till under en procent med vaccin.
Beror väldigt mycket på 80 åringens grundhälsa och som sagt det finns rätt många svårt sjuka och allergiker som är ovaccinerbara...
Citera
2021-12-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad menar du?

10k-frågan. Hur många varianter finns det på förkylningsviruset sars-cov-2?
Citera
2021-12-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

De flesta som har uppnått en ålder över 80 år har varit med om betydligt svårare pandemier än denna. Både Mässling (innan MPR), TBC, H1N1, ett flertal Coronautbrott osv. De äldre man talar med och som är kärnfriska, anser att detta är en storm i ett vattenglas till skillnad från vad man har varit med om innan 60-talet.

Sedan är den risken du nämner för de MULTISJUKA som har andra kroniska besvär med t.ex. luftvägarna. Det är inte för att de är ovaccinerade utan för att de redan har t.ex. Astma, Kol etc.
Citera
2021-12-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
10k-frågan. Hur många varianter finns det på förkylningsviruset sars-cov-2?

För närvarande håller man koll på de 20 viktigaste mutationerna/varianterna. I Sverige har vi just nu tre varianter, 21J (Delta, faktor 0,91), 21K (Omicron, faktor 0.04) och 21I (Delta, faktor 0.04).

Vill du skaffa dig en egen inblick och förståelse över pandemin rekommenderar jag denna primärkälla framför folk härinne:
https://covariants.org/variants/21K.Omicron
Citera
2021-12-15, 16:45
Medlem
okok1s avatar
Det verkar som vi förlänger pandemin genom att vaccinera friska människor. Pandemin hade nog varit över nu om ingen vaccinerat sig. Undra hur många år detta kommer ta...

Spanska sjukan försvann efter 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in