2021-12-15, 16:08
  #16801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Konstigt om dom inte gjort egentligen. Ny lag godkänner ju att polis t.o.m. får använda våld mot misstänkt för att låsa upp telefon.

Det var dessutom åklagaren som beslutade att häva beslaget. Han har hävdat att mobiltelefonen kan vara viktig för utredningen och skulle knappast lämna tillbaka telefonen till Adel bara för att vara snäll i jultider om de inte kommit åt allt innehåll.

Frågan nu är vad av intresse den kan ha innehållit.
Citera
2021-12-15, 16:16
  #16802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Ja tycker polisen måste kolla Einars tjejs vänner ,en del av dem är från Skarpnäck och Vårby. Hon har många vänner som hänger med Vårby grabbarna/tjejerna o personer där ifrån. Dem har varit hemma hos dem. Den tjejen säger ,ja var där hos dem o den andra säger så. Säkert nån av dem sålde ut han till grabbarna.såna tjejer gör allt för pengar och droger idag


Men är du besatt av hans tjej eller? Du verkar ha svårt att släppa hennes namn från din mun. Lägg av för fan, det är en brud
Citera
2021-12-15, 16:18
  #16803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Inte mycket intressant senaste dagarna, men mina takes på vad som kommit fram.

1.
Dumle nu absolut 💯 % goare, ringer Nisse flera gånger och tjatar om att de ska ses under morddagen...

2.
Adel säger att han är oskyldig (i sin låt) Skulle han sjunga så om han var inblandad... Så kanske stämmer ändå...
Har ju brytit med Dumle osv.
Mina odds just nu 60-40 för oskyldig men inte alls säker.

3.
Jävla massa brus i tråden och totalt nonsens... men även detta kan användas, varför skriver folk de de gör?
trolla?
desinformation?
egen vinning?
eller bara helt retarderade finns ju såklart som alternativ
(men generellt hata slumpen).


Sedan när det står still i en process, testa nya angreppssätt.

Vi börjar i andra änden

Dumle 🐍 = goare 💯
Mordet = ok med DP (dumle lever och hänger med DP i Spanien)

Så åt vilka skulle Dumle goa, vilka skulle DP vara ok att samarbete med?

Och när är tog Dumle uppdraget?

Innan eller efter Nosh&Chow?

Innan Dumle hade redan börjat bygga upp en relation med Nisse innan N&C, Är det så så är det pengar som är motivet. Vem vill lägga pengar på Nisse som Dumle och DP är ok med?

Huvud suspect här blir Skarpnäck (Havals mamma) Summan 1 mill stämmer med det som tidigare sagts Flashback, 1Cuz och MSM dock kan ju msm mycket väl ha dessa som källor. Kan också kanske vara troligt att de ev vänder sig till DP för att uppdrag DP är ju kända för att tidigare ta kontrakt utan anknytning till offret. Och de kanske saknar förmåga att lösa det själva... Motivet finns ju blodshämd för Dara. (oavsett Nisses grad av inblandning).

HH och pengabråk för beskydd/ alt utförda / påstådda utförda tjänster.

Wild card Luis rissne? De har ju samarbetat tidigare (rosh) men har de motiv att ta bort Nisse? och skulle det vara värt en mill?

Efter Nosh And Chow
Då blir uppdragsgivaren Nisses motståndare där och där står vi ju fortfarande still:
Leis?
HH?
Någon ?

Vem av dessa är troligast att de sky vända sig till Dumle och DP för hjälp? (och även betala dem).

Sedan till skyttarna bör vara några dumle känner någorlunda sig bekväm med.

Stämmer ovanstående hypotes vilka borde vi kunna räkna bort då:

Shottaz (Yasin)

FLG

Märsta (borde kunnat lösa det själva via barre)

Vårby?
Sebbe🐈 borde ju inte vara så sugen på att hjälpa dem eller ?

Summon me, then; I will be the posse comitatus; I will take them to jail

Om man nu skall försöka se detta i ett lite annorlunda ljus, kan man ju börja med att titta på alla våras favoritgoare Dumle. Alla teorier hittills utgår ifrån att något gäng skulle ha anlitat honom. Det som talar mot detta är:

1) Ingen vill egentligen ha med honom att göra.
2) Snacket på gatan går om att han har goat, men ingen vet åt vem?
3) Inget gäng har tagit på sig detta, normalt sprider man iallafall ett rykte om sitt gäng som GM för att stärka sitt våldskapital.
4) Alla hans tidigare gängkontakter sitter inne med undantag av Sebbe. Det är inte speciellt troligt att han umgås med DP yngre - även om han känner dem.

Det som då är mer troligt är att en mindre grupp människor iscensatt detta med motivet att casha in på prispengarna. Det kan vara en löst sammansatt grupp inom ett eller flera gäng. Poängen är att detta inte var ett beslut som tagits i regi av nån gängledare eller ett kollektivt beslut av något gäng.

Om man ser till Dumle själv, är han definitivt inte den snabbaste hästen i stallet, men är det nåt han är, så är det pengakåt. Givet att pengarna redan finns på ett för ändamålet givet ställe - när man lägger ett kontrakt avhandlas det alltid med mellanhänder - så kan Dumle mycket väl fått för sig att ta kontraktet själv. Eller tillsammans med ett fåtal andra. Råttan Sebbe är inte nån högoddsare.

Han har kontakt med folk som skulle kunna utföra detta, även om de kanske inte är bästa vänner. Pengar är såklart king här. Som jag sagt tidigare släpptes det tre tänkbara gärningsmän i slutet av september som var inblandade i mordet/mordförsöket på Shottaz/FLG -medlemmarna i Hjulsta.

I ljuset av detta blir N&C första försöket att ta Nisses liv, och Leis tar ett knivhugg i halsen för Nisses skull. Dumle är inte heller närvarande på N&C - det skulle ju vara misstänkt om han hade varit där och inte försökt avstyra bråket när hans "vänner" försökte kniva Nisse.

Att han avföljer Adel och blurrar honom är inte heller konstigt - det är ett försök att misstänkliggöra honom istället. Något som uppenbarligen inte fungerar. Att han sedan åker till Spanien och umgås med Sebbe tyder återigen att den råttan har med saken att göra.
Citera
2021-12-15, 16:30
  #16804
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Om man nu skall försöka se detta i ett lite annorlunda ljus, kan man ju börja med att titta på alla våras favoritgoare Dumle. Alla teorier hittills utgår ifrån att något gäng skulle ha anlitat honom. Det som talar mot detta är:

1) Ingen vill egentligen ha med honom att göra.
2) Snacket på gatan går om att han har goat, men ingen vet åt vem?
3) Inget gäng har tagit på sig detta, normalt sprider man iallafall ett rykte om sitt gäng som GM för att stärka sitt våldskapital.
4) Alla hans tidigare gängkontakter sitter inne med undantag av Sebbe. Det är inte speciellt troligt att han umgås med DP yngre - även om han känner dem.

Det som då är mer troligt är att en mindre grupp människor iscensatt detta med motivet att casha in på prispengarna. Det kan vara en löst sammansatt grupp inom ett eller flera gäng. Poängen är att detta inte var ett beslut som tagits i regi av nån gängledare eller ett kollektivt beslut av något gäng.

Om man ser till Dumle själv, är han definitivt inte den snabbaste hästen i stallet, men är det nåt han är, så är det pengakåt. Givet att pengarna redan finns på ett för ändamålet givet ställe - när man lägger ett kontrakt avhandlas det alltid med mellanhänder - så kan Dumle mycket väl fått för sig att ta kontraktet själv. Eller tillsammans med ett fåtal andra. Råttan Sebbe är inte nån högoddsare.

Han har kontakt med folk som skulle kunna utföra detta, även om de kanske inte är bästa vänner. Pengar är såklart king här. Som jag sagt tidigare släpptes det tre tänkbara gärningsmän i slutet av september som var inblandade i mordet/mordförsöket på Shottaz/FLG -medlemmarna i Hjulsta.

I ljuset av detta blir N&C första försöket att ta Nisses liv, och Leis tar ett knivhugg i halsen för Nisses skull. Dumle är inte heller närvarande på N&C - det skulle ju vara misstänkt om han hade varit där och inte försökt avstyra bråket när hans "vänner" försökte kniva Nisse.

Att han avföljer Adel och blurrar honom är inte heller konstigt - det är ett försök att misstänkliggöra honom istället. Något som uppenbarligen inte fungerar. Att han sedan åker till Spanien och umgås med Sebbe tyder återigen att den råttan har med saken att göra.

Inget gäng kommer ta på sig detta, detta är badwill...
Nisse var civil och ett barn i de flesta ögon. Detta är inget man kommer vara stolt över...


Vilka var det som släpptes? DP yngre?
Citera
2021-12-15, 16:38
  #16805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeyzalz
Men är du besatt av hans tjej eller? Du verkar ha svårt att släppa hennes namn från din mun. Lägg av för fan, det är en brud
De sant de ja skriver ,Tycker att golddigern orren får för mycket uppmärksamhet,fejkar sin sorg på internet ,äckligt beteende att använda hans namn för uppmärksamhet visingsqar osv
Citera
2021-12-15, 16:39
  #16806
Medlem
Jag säger absolut inte att jag har rätt, men att de skulle vara större chans att Havals mor är involverad än sonen, känns inte helt sannolikt. Att dom sen skulle söka kontakt med DP/HH, känns även de underligt när Haval har mycke kortare vägar in till andra sidan av planen (Shottaz sfären).

Om man nu kan vara så iskall att man släpper Mehdi för stunden, för att komma undan mordet på en av Sveriges mest igenkända personer, tycker jag inte är helt osannolikt. (Snarare sannolikt, ur ett perspektiv att förvilla och komplicera saker)

DP/HH/Märsta måste ju vara ekonomiskt förståndshandikappade om de är med på detta, en kanin är ingenting mot vad Nisse med tiden hade genererat och dessutom varit en fin tvättmaskin via streams. Shottaz sfären har däremot bara saker att "vinna" på att stänga av den kranen innan trycket hinner komma igång. Bara på ett par år löste han 11 mil i omsättning eller vad siffrorna är och då hade han inte testat den internationella marknaden ännu.

Nästan varenda inlägg här handlar om pengar hit och pengar dit, en kanin är i sammanhanget inte mycke. Nu riskerar de dessutom att eventuellt kväva hela den scenen av hiphopen, framförallt stim delen.
Kan man klättra hierarkiskt inom drogernas värld, omsätta den ekonomin de har och strukturera allt folk de kräver för att sen ta ett beslut att släcka Nisse utan ekonomiskt konsekvenstänk. De blir för dumt när allt kokas ner i så fall, i min värld

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ja där är vi oense, visst så kanske inte Dumle själv har några moraliska betänkligheter ang detta (eller något) men skulle DP var ok med det?

Nej säger jag bestämt (men det är ju bara mina teorier).

Och visst fortfarande lite kort tid efter mordet för att säga att dumle är home safe... Men om han inte blir klippt av sina egna inom ett halvår så var nog detta ett upplägg som DP ända var ok med...

Sedan skulle ju Dumle vara en mycket större skalp för Shottaz än att ta än Einár...
Citera
2021-12-15, 16:42
  #16807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sant de ja skriver ,Tycker att golddigern orren får för mycket uppmärksamhet,fejkar sin sorg på internet ,äckligt beteende att använda hans namn för uppmärksamhet visingsqar osv

Den som ger henne en massa uppmärksamhet i den här tråden är du.

Tråden handlar om mordet på honom, inte om vad hans flickvän har för sig numer. För allmänt skvaller om Einár och därmed även hans flickvän, skriv i tråden som är avsett för sådant:
(FB) Artisten Einár, 19, DÖD!
Citera
2021-12-15, 16:47
  #16808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Inget gäng kommer ta på sig detta, detta är badwill...
Nisse var civil och ett barn i de flesta ögon. Detta är inget man kommer vara stolt över...


Vilka var det som släpptes? DP yngre?

Inte så säker att han betraktades som civil, förstås. Han var stor i käften som få, och var hatad p.g.a. detta. Borde väl vara en fjäder i hatten att få tyst på honom. Iallafall för Vårby/Dalen om inte annat.

Yes. Finns info i Hjulsta -tråden om deras namn. Följer man sedan upp detta, framstår de som väldigt kompetenta. De andra gängen i Järva har liksom sina shooters bakom lås och bom. Det kan såklart vara några helt andra skyttar som anlitats för uppdraget, fast med tanke på Dumles kontakter verkar ju detta sannolikt.
Citera
2021-12-15, 16:48
  #16809
Medlem
Istället för att klampa runt här och i andra trådar som en social dinosaurie, är det inte lättare om du berättar va du pysslar med?

Du är lika osmidig som en finlandfärja just nu, om du själv inte har förmågan att förstå och inse de.

Varenda dag är du här och berättar om hur illa du tycker om hans x, med ena förvirrade argumentet efter de andra.
Säg vad det är istället för att pysa ut förvirrade rader av de du tydligen håller på att spricka av att inte berätta (eftersom du dyker upp dagligen med dina ord om hans x, som du kanske märkt har ingen annan hamnat där, för det finns ännu inget som överhuvudtaget tyder på hennes inblandning)
Om man bortser från dina, för tråden berikande, rader

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sant de ja skriver ,Tycker att golddigern orren får för mycket uppmärksamhet,fejkar sin sorg på internet ,äckligt beteende att använda hans namn för uppmärksamhet visingsqar osv
Citera
2021-12-15, 16:56
  #16810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

Nästan varenda inlägg här handlar om pengar hit och pengar dit, en kanin är i sammanhanget inte mycke. Nu riskerar de dessutom att eventuellt kväva hela den scenen av hiphopen, framförallt stim delen.
Kan man klättra hierarkiskt inom drogernas värld, omsätta den ekonomin de har och strukturera allt folk de kräver för att sen ta ett beslut att släcka Nisse utan ekonomiskt konsekvenstänk. De blir för dumt när allt kokas ner i så fall, i min värld

I min värld är det också så, men konsekvenstänk är ju helt tydligt inte dessa lirares starka sida. Då hade de inte suttit inne i parti och minut. Även om nu Dree drar in 2.6 mille om året, är ju detta en piss i havet av deras normala verksamhet. De får väl om möjligt ta del av ett par chokladkakor och lite energidryck i den lokala närbutiken i bästa fall.
Citera
2021-12-15, 17:04
  #16811
Medlem
Crime Sweden Investigators har laddat upp video om
Einar Mordet! DUMLE Varför Är Han HATAD & Alla Misstänker Honom För Att GOA Einár?

https://www.youtube.com/watch?v=PQKWEaxrsLM
Citera
2021-12-15, 17:20
  #16812
Medlem
Jag har nu mailat 56 foton av Dumlees papper som jag fått stå och fotografera för hand till den mail Stefan gav mig. Detta är verkligen inte alla papper, ska försöka ordna resten om en stund alternativt imorgon för det tar lite tid vill jag lova. Dom är inte heller i ordning och det jag ber jag om ursäkt för 😊 Hoppas någon hittar något intressant, nu är det bara att vänta på att dom laddas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in