2021-12-15, 01:18
  #16741
Medlem
https://www.instagram.com/tv/CXdWZ0JA24j/?utm_medium=share_sheet

Är det jag? Eller låter det lite som Dumles Burj Khalifa? Alltså sättet han sjunger på? Och lyssna på texten
Citera
2021-12-15, 01:28
  #16742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll



Vart finns den?
Citera
2021-12-15, 01:33
  #16743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Titta t.ex i Särna/Mörkret tråden ( (FB) Mörkret, Särna 2021-08-14: Man ihjälkörd på skogsväg, 3 personer anhållna ) Stämpling till mord är ett grovt brott, är man osäker på vad som hänt och bestämmer att eventuella förövare kan försvåra utredningen häktar man dem. Varken Adel eller Dumle blev häktade. Jag är rädd att polis/åklagare frös av stundens allvar och strålkastarljuset och inte gjorde vad de borde. OM det nu skulle vara så är min slutsats att vi inte har tillräckligt med erfarenhet inom polis/åklagare för att lösa brott i kriminella grupperingar.

I Sverige måste det finnas sannolika skäl för att man skall bli anhållen och sedan häktad. Polisen har säkerligen undersökt D & A efter krutstänk, checkat deras mobiler och hållit vittnesförhör. De har naturligtvis varken sagt bu eller bä. Finns det inga andra vittnen som pekar ut dem som gärningsmän finns det inget att hålla dem för.

Läser man polisens förundersökningar gällande brott i gängmiljö, blir man ganska snabbt övertygad om att det inte är polisens inkompetens som gör att brotten förblir ouppklarade. Snarare är det brist på tvångsmedel, lagliga hinder, vittnen och personal. Sveriges rättssystem är helt enkelt inte anpassat efter denna typen av brottslighet. Tilläggas skall att de flesta brotten i gängmiljö blir polisiärt uppklarade, men de går av ovanstående faktorer aldrig till rättegång.
Citera
2021-12-15, 01:40
  #16744
Medlem
Ja tycker polisen måste kolla Einars tjejs vänner ,en del av dem är från Skarpnäck och Vårby. Hon har många vänner som hänger med Vårby grabbarna/tjejerna o personer där ifrån. Dem har varit hemma hos dem. Den tjejen säger ,ja var där hos dem o den andra säger så. Säkert nån av dem sålde ut han till grabbarna.såna tjejer gör allt för pengar och droger idag
Citera
2021-12-15, 01:46
  #16745
Medlem
maxatdunders avatar
Någon som har koll på vad lagen säger om en den som beställer mord, t.ex om en 17 årig sicario mördar och får 4 år för mord, vad för brott gör den som beställer mordet sig skyldig till och hur många år?

Okej, går alltså att få livstidsfängelse för det.
Ett exempel från 2017 "29-årig man till livstids fängelse av Malmö tingsrätt för anstiftan till mord"
__________________
Senast redigerad av maxatdunder 2021-12-15 kl. 01:49.
Citera
2021-12-15, 02:04
  #16746
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Ja tycker polisen måste kolla Einars tjejs vänner ,en del av dem är från Skarpnäck och Vårby. Hon har många vänner som hänger med Vårby grabbarna/tjejerna o personer där ifrån. Dem har varit hemma hos dem. Den tjejen säger ,ja var där hos dem o den andra säger så. Säkert nån av dem sålde ut han till grabbarna.såna tjejer gör allt för pengar och droger idag

Du verkar helt ärligt lite besatt av hennes förehavanden och av att svartmåla henne.
Men att försöka få det till att hon skulle vara inblandad i mordet är väl ändå lite väl magstarkt..?

Sorg tar sig väldigt olika uttryck och jag vet flera som festat onormalt mycket och verkat glada efter att någon dött trots att det inte alls varit så. Det är inte lätt att sitta hemma med sina tankar och man vill heller inte förstöra stämningen när man hänger med ut och kan då snarast spela över och verka FÖR glad för att inte oroa sina vänner. Man måste inte heller gå runt och gråta konstant när man förlorat någon. Sorg är komplext och individuellt och ingen har rätt att döma ut någon annans sätt att hitta verktyg för att ta sig igenom den första ganska chockartade perioden.
Citera
2021-12-15, 02:21
  #16747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll
Vart finns den? Dela den här
Citera
2021-12-15, 02:36
  #16748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Du verkar helt ärligt lite besatt av hennes förehavanden och av att svartmåla henne.
Men att försöka få det till att hon skulle vara inblandad i mordet är väl ändå lite väl magstarkt..?

Sorg tar sig väldigt olika uttryck och jag vet flera som festat onormalt mycket och verkat glada efter att någon dött trots att det inte alls varit så. Det är inte lätt att sitta hemma med sina tankar och man vill heller inte förstöra stämningen när man hänger med ut och kan då snarast spela över och verka FÖR glad för att inte oroa sina vänner. Man måste inte heller gå runt och gråta konstant när man förlorat någon. Sorg är komplext och individuellt och ingen har rätt att döma ut någon annans sätt att hitta verktyg för att ta sig igenom den första ganska chockartade perioden.
Va snackar du om. Ja sa kolla hennes vänner o dem som hon var med,inte hon men kanske ska kolla henne oxå ,man vet aldrig. Många av dem kompisarna har kopplingar till Skarpnäck/dalen och Vårby,många av dem hänger med killarna från Vårby o dem där ifrån
Citera
2021-12-15, 02:36
  #16749
Medlem
Fattar du inte att luffaren ljuger? Allt för uppmärksamhet haha helt sjukt, skriver nått sånt med delar inte. Fake trash
Citera
2021-12-15, 02:37
  #16750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll

Hade du fått videon så hade du redan delat med dig den här, eller så är du bara en i raden som snackar bra mycket bs
Citera
2021-12-15, 02:39
  #16751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vem vände Nisse sig till, vem anförtrodde han sig till?
Sebbe S, i min mening. Stor idol.

Men de här Hyerna från Husby är riktigt läskiga och hänsynslösa, nästan så jag drömmer mardrömmar, ett liv är värderat till en släng i deras ögon.

Innan hade vi Hässlebylejonen, mycket farligt gäng men som polisen lyckades få bukt med, samt att ledaren dog.

Vad kommer nästa bli, fasar något fruktansvärt, har hört att Black Ace från Nigeria försökt ta sig in på marknaden, stora starka män som hugger huvudet av sina fiender med machete, de har sopat mattan med italienska maffian redan.

Nästa blir ökad korruption inom polisen. De har så dåligt betalt och pissas på av staten så kriminella kommer ha tillgång till poliser/åklagare/utredare osv. Rättsstaten är egentligen död, eller på konstgjord andning iaf.

Jag har läst mycket här inne i tråden men har inte hittat vad personen som blev huggen på chow hade skrivit med sitt blod. Var det då prispengen först dök upp?
Citera
2021-12-15, 02:39
  #16752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudde87
Hade du fått videon så hade du redan delat med dig den här, eller så är du bara en i raden som snackar bra mycket bs

Klart han ljuger, en pajas som många andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in