2021-12-15, 15:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag tycker att det finns en skillnad. De andra har alibin genom sitt sällskap eller andra saker. Det gäller inte för SE. Som dessutom alltså förväxlats med mördaren. Du får gärna anse att SE är på ”samma nivå” som tex BP eller HJ. Min åsikt är en annan.

Det har Engström också; andra vittnen säger att han var där.

Det finns inget sätt för oss att ta bort det.
Citera
2021-12-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är en intressant fråga, men den kan svårligen leda till att Engström är mördaren.

Vad det kan tjäna till är en inblick i Engströms sätt att vara.

Hans berättelser verkar stämma bra med vad bekanta säger om honom.

Han gillade att vara i fokus, och drog gärna skrönor.

Vad som har hänt här är - som jag tror - att en pratkvarn och extrovert människa har sagt saker som gör honom misstänkt.

Men det finns många snackerövar som aldrig har gjort något dåligt.

Så han gör detta för att få uppmärksamhet? Det är enda anledningen?
Citera
2021-12-15, 16:01
Medlem
Citat:
Det har Engström också; andra vittnen säger att han var där.

Det finns inget sätt för oss att ta bort det.

Dåså, då är saken klar. SE har alibi och diskussionen är meningslös. Tråden kan stängas.
Citera
2021-12-15, 16:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Så han gör detta för att få uppmärksamhet? Det är enda anledningen?

Jäpp, det är min gissning, och en gissning som jag menar har stöd i vad han tidigare har gjort i livet och vad bekanta har sagt om honom.

Jag tycker det är mycket konstigt att man inte tar en titt på just sådana saker. Om man har en misstänkt vill man väl ta reda på så mycket som möjligt om hur den människan var.
Citera
2021-12-15, 16:04
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Vad sumer menar är att Engström själv på ett sätt har valt att ha en koppling till mordet, och av vissa vittnesmål t.o.m. gör sitt bästa för att bli knuten till händelsen.

Hade han stämplat ut kl. 17 och sedan inte kontaktat tidningarna hade han aldrig förekommit i undersökningar.

Jag förstår det och jag skrev med befintligt material. I övrigt delar jag mycket i det du skrev i ett tidigare inlägg.

Det finns ingen metod att finna en mördare utifrån befintligt material. Det kan naturligtvis vara en helt okänd person.

I sak tycker jag att KP har rätt i att befintliga uppgifter pekar mot SE och att utredningen i dagsläget inte kommer vidare förrän vi vet SEs roll.

Pressträffen borde ha varit tydligare i det avseendet istället för att ge oss uppfattningen att detta bergsäkert var lösningen.
Citera
2021-12-15, 16:05
Medlem
Citat:
Jäpp, det är min gissning, och en gissning som jag menar har stöd i vad han tidigare har gjort i livet och vad bekanta har sagt om honom.

Jag tycker det är mycket konstigt att man inte tar en titt på just sådana saker. Om man har en misstänkt vill man väl ta reda på så mycket som möjligt om hur den människan var.

Då kan man säga ”som man bäddar får man ligga”.
Citera
2021-12-15, 16:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Dåså, då är saken klar. SE har alibi och diskussionen är meningslös. Tråden kan stängas.

Nej, men man får moderera de tankar man har.

Du kan ju säkert sätta dig in i situationen där du blir utpekad som den som har mördat statsministern på liknande grunder.

Själv hade jag tyckt det vara inte särskilt kul.

Och det är ju därför man tänker att Peterssons presskonferens var ett stort misstag.
Citera
2021-12-15, 16:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Då kan man säga ”som man bäddar får man ligga”.

Jo, så är det ju. Det fungerar på samma sätt här. Skriver man idiotiska inlägg blir man betraktad som en idiot.

Och håller man idiotiska presskonferenser blir man också betraktad som en idiot.
Citera
2021-12-15, 16:09
Medlem
Citat:
Nej, men man får moderera de tankar man har.

Du kan ju säkert sätta dig in i situationen där du blir utpekad som den som har mördat statsministern på liknande grunder.

Själv hade jag tyckt det vara inte särskilt kul.

Och det är ju därför man tänker att Peterssons presskonferens var ett stort misstag.

Du kan ju försöka att kontakta KP om det bara är han du stör dig på. Om jag hittar på att jag blivit förväxlad med mördaren samtidigt som min närvaro inte kan styrkas kanske jag ska rannsaka mig själv?
Citera
2021-12-15, 16:10
Medlem
Citat:
Jo, så är det ju. Det fungerar på samma sätt här. Skriver man idiotiska inlägg blir man betraktad som en idiot.

Och håller man idiotiska presskonferenser blir man också betraktad som en idiot.

Jag vet inte om jag hör hemma bland idioterna men för mig är SE misstänkt som mördare. För många räcker det för att bli förklarad som lågbegåvad.
Citera
2021-12-15, 16:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag vet inte om jag hör hemma bland idioterna men för mig är SE misstänkt som mördare. För många räcker det för att bli förklarad som lågbegåvad.

Om vi struntar i det är det uppenbart att Engströms natur till stor del har bidragit till att han är misstänkt. Peterssons resonemang bygger ju till en inte ringa del på saker som Engström har sagt.
Citera
2021-12-15, 16:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du kan ju försöka att kontakta KP om det bara är han du stör dig på. Om jag hittar på att jag blivit förväxlad med mördaren samtidigt som min närvaro inte kan styrkas kanske jag ska rannsaka mig själv?

Vi kan inte veta något om det där.

Jag har stött på fler än en mytoman och ljugare i livet. De är knepiga, men jag tror inte de är mördare.

De erfarenheter jag har handlar ofta om sex, där det handlar om män som hittar på saker om sig själva för att framstå som om de vore mycket bättre, läs rika, eller att de är Rambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in