2021-12-15, 14:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Går du ovaccinerad till kontoret riskerar du att smitta någon i riskgrupp som i värsta fall avlider.
Går du osmittad till jobbet smittar du ingen. Går du vaccinerad till jobbet riskerar du smitta någon som i värsta fall avlider.
Vad är din poäng?
Citera
2021-12-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Billie Eilish har tydligen varit sjuk i covid. Enligt henne överlevde hon pga vaccinet.

Expressen skriver glatt om detta.

Citat
"
Artisten Billie Eilish, 19, insjuknade i covid i augusti och mådde dåligt i två månader. Nu mår hon bra även om hon dras med en del sviter av sjukdomen. Men det kunde gått riktigt illa om hon inte varit vaccinerad, förklarar stjärnan för Howard Stern.

– Jag vill att det ska vara tydligt att det är på grund av vaccinet jag mår bra, säger Eilish.

– Vaccinet är fantastiskt och det räddade också Finneas (artistens bror, reds anmärkning) från att få det, det räddade mina föräldrar från att få det, det räddade mina vänner från att få det.
"

Hur vet hon detta, är hon köpt?
Hon verkar ha några diagnoser.

Tänk om man själv varit vaccinerad när man hade c19; utan att märka det. Hade man då fått superkrafter?
Citera
2021-12-15, 14:24
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Och uteblivna kunder är ett resultat på att folk inte orkar hålla på och trilskas med vaccinpass hit och dit. Det är därför julborden avbokas fastän FHM nu vill att alla i Sverige skall gå på julbord.

Nej. Artisterna har ju tillochmed bett om coronapass:

https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/ge-oss-vaccinpass-nu-publiken-maste-fa-komma/

Problemet var restriktionerna och uteblivna coronapass
Citera
2021-12-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Nej. Artisterna har ju tillochmed bett om coronapass:

https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/ge-oss-vaccinpass-nu-publiken-maste-fa-komma/

Problemet var restriktionerna och uteblivna coronapass

Haha, nej. Anledning till varför folk avbokar julbord är för att de inte orkar hålla på och visa upp en massa onödiga papper. Då är det bättre att stanna hemma.
Citera
2021-12-15, 14:26
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eventuell effekt kommer inte märkas förrän det skulle ha börjat avta av sig själv ändå. Kolla alla kurvor innan vaccinet, en massa upp och nedgångar helt utan vaccin.

Så du krattat redan nu för att kunna säga ”Det var inte alls för vaccinet! Det skulle vänt i alla fall!”
Citera
2021-12-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Billie Eilish har tydligen varit sjuk i covid. Enligt henne överlevde hon pga vaccinet.

Expressen skriver glatt om detta.

Citat
"
Artisten Billie Eilish, 19, insjuknade i covid i augusti och mådde dåligt i två månader. Nu mår hon bra även om hon dras med en del sviter av sjukdomen. Men det kunde gått riktigt illa om hon inte varit vaccinerad, förklarar stjärnan för Howard Stern.

– Jag vill att det ska vara tydligt att det är på grund av vaccinet jag mår bra, säger Eilish.

– Vaccinet är fantastiskt och det räddade också Finneas (artistens bror, reds anmärkning) från att få det, det räddade mina föräldrar från att få det, det räddade mina vänner från att få det.
"

Hur vet hon detta, är hon köpt?
Självklart! Jag tippar på att hon inte ens haft covid.
Citera
2021-12-15, 14:27
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Haha, nej. Anledning till varför folk avbokar julbord är för att de inte orkar hålla på och visa upp en massa onödiga papper. Då är det bättre att stanna hemma.

Seriöst, har du någon som helst källa för det där? DK har ju använt coronapass länge och inte observerat något sådant.
Citera
2021-12-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ok, ge mig fakta på hur hockey som ej hade restriktioner tjänar ekonomiskt på "duktig medborgare klapp på huvudet" pass.

Ja, du..... det får bli sista svaret. Hur många åskådare tror du hade fått gå på hockey sista veckorna om alla hade varit ovaccinerade? Vilka konsekvenser hade det fått för ditt favorithockeylag?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så det högst rimliga och verkliga argument mot får man ej använda för att du tycker det är jobbigt?

Du får givetvis använda det, men då ser du inget problem med berusade långtradarchaffisar eftersom även nyktra förare kan krocka? Lite konsekvens tack! Friheten utsträcker sig till den punkt då du riskerar andra människors liv och hälsa.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Och uteblivna kunder är ett resultat på att folk inte orkar hålla på och trilskas med vaccinpass hit och dit. Det är därför julborden avbokas fastän FHM nu vill att alla i Sverige skall gå på julbord.
Man vet ju inte ens hur länge de gäller, det kan ändras över en natt.

Dessutom är det klokt att avboka julbord som eventuellt kräver pass, för det är tusen gånger säkrare gå till ett ställe med smittsäkert avstånd mellan borden och begränsad storlek på sällskap, som struntar i om någon har pass eller inte.

Dessutom kan det ju finnas vaccinerade som känner lojalitet med de irrationellt utestängda och helt enkelt inte vill vara en del av ett sådant system. Alla ställer nämligen inte upp på mobbningen av minoriteten vanligt ovaccinerat folk. Många vaccinerade har kämpat hela sitt liv mot mobbning, utstötning och negativ särbehandling, för egen eller andras del, och genomskådar vaccinpasset för vad det är, ett illegalt grundlagsstridigt redskap för negativ särbehandling.
Citera
2021-12-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, du..... det får bli sista svaret. Hur många åskådare tror du hade fått gå på hockey sista veckorna om alla hade varit ovaccinerade? Vilka konsekvenser hade det fått för ditt favorithockeylag?

Alla?
Du har inga fakta alltså.
Du ljuger, jag vann, du är ett bääähhh...
Citera
2021-12-15, 14:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Du sitter här dagar igenom och har fortfarande inte fattat att vaccinerade sprider smittan , kanske ännu mer med den nya varinaten, är du helt obildbar!

Dra den om jultomten också. Läs på lite vad vetenskapen har att säga om den saken. Varför tror du vaccinpass införs över hela världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in