2021-12-15, 14:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Utan vacciner i världen hade vi haft en hemskt massa döda och antagligen fler VOC:s
Det vet du faktiskt inte ett jota om.
Citera
2021-12-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De kan släppa in publik istället för en hel lock-down där ingen får gå på hockey.

Det kan man räkna ut med röven och en krita.

Använde du röven när du tänkte ut detta svar?
Be oxå om hjälp att läsa nästa gång då din läsförståelse uppenbarligen inte ens klarar att förstå minimal text.
Jag kan igen meddela att innan hade dom inga restriktioner.
Citera
2021-12-15, 14:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
vad har detta med körkort attt göra?

Om man går till en arbetsplats där alla andra också är berusade så förstår jag inte varför det skulle vara så farligt , man kanske t.om har ett bättre ölsinne så man undviker problem bättre en dom med dåligt dito.

Likheten med att köra berusad är att du inte riskerar bara din egen hälsa utan andras. Går du ovaccinerad till kontoret riskerar du att smitta någon i riskgrupp som i värsta fall avlider. Orkar inte med något argument att även vaccinerade kan smitta. Ja, det stämmer säkert, men även nyktra taxiförare kan krocka. Det betyder inte att jag vill åka med någon berusad då det ÖKAR RISKEN!
Citera
2021-12-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tyvärr vittnar affärsidkare om att det är osäkerheten som slår hårdast mot dem.

Jag konstaterar i och med ditt svar att du faktiskt struntar i smittspridningen. Det här handlar om någonting annat för dig.

Givetvis handlar det om någonting annat då vi annars hade haft denna cirkus för en vanlig influensa.
Citera
2021-12-15, 14:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det stämmer att 3e sprutan i UK är antingen Pfizer eller moderna. Och ja detta måste ju verkligen göra det angeläget för GB att rulla ut tredje sprutan illa kvickt.
Eventuell effekt kommer inte märkas förrän det skulle ha börjat avta av sig själv ändå. Kolla alla kurvor innan vaccinet, en massa upp och nedgångar helt utan vaccin.
Citera
2021-12-15, 14:14
Medlem
Billie Eilish har tydligen varit sjuk i covid. Enligt henne överlevde hon pga vaccinet.

Expressen skriver glatt om detta.

Citat
"
Artisten Billie Eilish, 19, insjuknade i covid i augusti och mådde dåligt i två månader. Nu mår hon bra även om hon dras med en del sviter av sjukdomen. Men det kunde gått riktigt illa om hon inte varit vaccinerad, förklarar stjärnan för Howard Stern.

– Jag vill att det ska vara tydligt att det är på grund av vaccinet jag mår bra, säger Eilish.

– Vaccinet är fantastiskt och det räddade också Finneas (artistens bror, reds anmärkning) från att få det, det räddade mina föräldrar från att få det, det räddade mina vänner från att få det.
"

Hur vet hon detta, är hon köpt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Likheten med att köra berusad är att du inte riskerar bara din egen hälsa utan andras. Går du ovaccinerad till kontoret riskerar du att smitta någon i riskgrupp som i värsta fall avlider. Orkar inte med något argument att även vaccinerade kan smitta. Ja, det stämmer säkert, men även nyktra taxiförare kan krocka. Det betyder inte att jag vill åka med någon berusad då det ÖKAR RISKEN!

Så det högst rimliga och verkliga argument mot får man ej använda för att du tycker det är jobbigt?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men Omikron har inte uppkommit p.g.a. vacciner. Vacciner har inte varit inblandad i detta. Det handlar troligtvis om en individ med immunbrist i en region med flera stora vågor av smitta bakom sig och få vaccinerade.

Och fortfarande tar vaccinerna bäst och både minskar smittspridning och förkortar sjuktiden även för Omikron om än i minskad grad.

Selektering är bara sekundärt i processen. Det verkliga urvalet görs när viruset tampas med immunförsvaret hos individen. Det uppstår alltid escape mutants som vanligtvis inte är livskraftiga och som kämpas ner till slut (om inte den smittade dör iofs). När detta händer hos en individ med nedsatt immunförsvar ökar dock risken för att någon escape mutant ska bli livskraftig nog att kunna överföra egenskaperna till kopior och som också kan lämna värden för nya.

Och:

Utan vacciner i världen hade vi haft en hemskt massa döda och antagligen fler VOC:s
Ja

Nu återstår för dig att förklara hur du ska kunna vaccinera hela Afrika och Asien på 5 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Nej, många branscher - i synnerhet underhållning - vittnar om att det är totalt uteblivna kunder som slår hårdast mot dem.

Och uteblivna kunder är ett resultat på att folk inte orkar hålla på och trilskas med vaccinpass hit och dit. Det är därför julborden avbokas fastän FHM nu vill att alla i Sverige skall gå på julbord.
Citera
2021-12-15, 14:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Din läsförståelse är bländande måste jag säga.... . Samhället och individen ska göra vad den kan för att reducera smittspridning och sjukvård/död. Därtill finns ett antal verktyg och skyldigheter, där vaccinet bevisligen gör enormt stor skillnad eftersom du verkar tycka att man inte behöver vaccinera sig.

Den fråga en antivaxxer behöver ställa sig i en pandemi är följande: Vad skulle konsekvenserna bli om alla tänkte och agerade som mig? (Tänker då på samhället, folkhälsan, sjukvården, dödstalen, företagande, livskvalité, arbetstillfällen o s v)
Vad du anser att folk ska fråga sig var inte vad vi diskuterade.

För att få klarhet;
Anser du att regeringen håller sig till mänskliga rättigheter när de belönar lydnad och straffar olydnad vad gäller medicinska ingrepp?
Citera
2021-12-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du sitter här dagar igenom och har fortfarande inte fattat att vaccinerade sprider smittan , kanske ännu mer med den nya varinaten, är du helt obildbar!
Citera
2021-12-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Billie Eilish har tydligen varit sjuk i covid. Enligt henne överlevde hon pga vaccinet.

Expressen skriver glatt om detta.

Citat
"
Artisten Billie Eilish, 19, insjuknade i covid i augusti och mådde dåligt i två månader. Nu mår hon bra även om hon dras med en del sviter av sjukdomen. Men det kunde gått riktigt illa om hon inte varit vaccinerad, förklarar stjärnan för Howard Stern.

– Jag vill att det ska vara tydligt att det är på grund av vaccinet jag mår bra, säger Eilish.

– Vaccinet är fantastiskt och det räddade också Finneas (artistens bror, reds anmärkning) från att få det, det räddade mina föräldrar från att få det, det räddade mina vänner från att få det.
"

Hur vet hon detta, är hon köpt?

Jag fick covid-19 och blev frisk mycket fortare utan vaccin.
Vilken faktor skiljer... hmmmm...

Om man ska hålla sig på denna nivå.
Men fåren sväljer allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in