2021-12-14, 23:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Denna är mer komplett
https://imgur.com/a/gSxy8Od

Tack 🙏
2021-12-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är alltså så att generalfullmaktstagaren och advokaterna har bevisad rätt att företräda Esbjörn.
Exakt det jag menade, men det sjöbusen nu försöker bevisa att de INTE hade det..
Oavsett vad man kommer fram till angående hur det ser ut i skallen på Esbjörn Idag så kan väl ingen läkare få det till att han var virrig vid husaffären, men sen o-virrig under hela rättsprocesen för att sedan lagom tills det skall undersökas om han är virrig bli virrig igen

Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det här är också en av de delar där advokaterna faktiskt har brutit emot god advokatsed.

Ty, de har, trots att de mottagit fullmakt av Esbjörn själv, och trots att det finns en utredning som fastslår att Esbjörn inte är dement, uttryckligen fört talan i domstol om att Esbjörn är dement.
Jag måste läsa igenom alla aktbilagor en gång till.
Drev verkligen advokaterna den linjen? Alltså att de skickade egna inlagor där de hävdade att han var dement.
Eller hade de bara fullt upp med att reda ut Binninges kaos. Där det redan florerade massa "bevisning" om att Esbjörn var en grönsak innan de slutligen kom fram till att förlikning är den enda rätta utvägen
2021-12-14, 23:58
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Denna är mer komplett
https://imgur.com/a/gSxy8Od

Fyll i Barrys undersöknings datum samt resultatet av utredningen:
Lindrig kognitiv nedsättning med diagnos som utesluter demens,
2021-12-15, 00:18
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vad jag vill minnas så har farbror Esbjörn sagt att han fick se det först i mörkrets sken. Det påståendet är väl oemotsagt?
Tror du att Dietz är opartisk i detta? Eller tror du att han går Ebbas väg?

Sant, först i mörkrets sken, innan dess har backslick Theo Dietz smugit runt med papperna utan att Esbjörn fått en enda chans att läsa de. Utan istället pang så låg de på bordet, skriv nu på Esbjörn, så gick det i stort sett till!
Fruktansvärt skrämmande brist på humanitet och moral hos Livets Ord Ebba!
Ebba "grovt-förtalerskan" Busch tycker t.o.m att Esbjörn är egen, så egen att hon även nämner det i media, ja Esbjörn är egen, ja en människa vilken är dement blir lätt egen i andras ögon.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-12-15 kl. 00:23.
2021-12-15, 00:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Fyll i Barrys undersöknings datum samt resultatet av utredningen:
Lindrig kognitiv nedsättning med diagnos som utesluter demens,
När var den nu igen?
2021-12-15, 00:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Sant, först i mörkrets sken, innan dess har backslick Theo Dietz smugit runt med papperna utan att Esbjörn fått en enda chans att läsa de. Utan istället pang så låg de på bordet, skriv nu på Esbjörn, så gick det i stort sett till!
I stort sett?Du glömde det fyra sidor långa uppläst för honom och han signerade alla sidor
Detta skedde strax efter tre på eftermiddagen.

Att priset som han själv satte och hans konto nr fans på avtalet talar ju för att det inte bara dök upp

Dagen då dom hade bestämt att dom skulle träffas på kullen Esb kom efter Eb och det fanns redan folk där som röjde på tomten.

Att det fanns folk som funderade på om han ville sälja späs ju på av att han hört sig för på byn om priser.
Och att det fans en tillsaluskyllt i korsningen innan huset (nedanför den stora skylten) som säker förvillade.

https://imgur.com/a/bgdBHab

Så här står det I sammanställningen (aktbilaga 51) av den muntliga förberedelsen som hölls i början av mars:

Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för
att han ska underteckna köpekontraktet. Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet
är ogiltigt med stöd av lagen (1924:323) om verkan av avtal som slutits under påverkan av
en psykisk störning. Vad gäller det sistnämnda antecknas dock att det är domstolen som känner rätten
Senast redigerad av braattha 2021-12-15 kl. 00:43.
2021-12-15, 04:51
Medlem
Citat:
Kan ju vara så illa att han inte riktigt visste vad han var på väg till. I sitt huvud kanske det var kaffe med dopp. Vem vet?

Eller visste han.
2021-12-15, 04:54
Medlem
Citat:
Ebba "grovt-förtalerskan" Busch tycker t.o.m att Esbjörn är egen, så egen att hon även nämner det i media, ja Esbjörn är egen, ja en människa vilken är dement blir lätt egen i andras ögon.

Om nu esb är dement, så kan det Esb minnas det helt fel. Hans ord blir värdelöst.
2021-12-15, 06:06
Medlem
Citat:
Det finns fler definitioner på ordet egen än din:
säregen,
karakteristisk,
utmärkande,
unik,
ensam i sitt slag,
ursprunglig,
speciell,
särpräglad,
egenartad,
ovanlig,
sällsynt,
privat,
individuell,
personlig,
enskild,
naturlig,
medfödd,
bestämd,
särskild,
självständig,
subjektiv,
inhemsk,
egendomlig,
originell,
besynnerlig,
underlig,
sällsam,
märkvärdig,
kuriös,
konstig,
förunderlig,
kufisk,
apart,
excentrisk,
främmande,
udda,
personligt
I intervjun på Tv4 ser man på vilket sätt Esbjörn är egen, han är verkligen udda. Han ska inte ens tala med Ebba Busch för hon är minsann ingen dam. Då är det inte lätt att lösa en fastighetstvist. Han är en gringubbe som har försatt sig i ett omöjligt läge och till och med hamnat i konflikt med sina egna advokater.
2021-12-15, 07:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Eftersom flera i tråden inte verkar ha så stor kunskap om kognitiva svårigheter och demenssjukdomar kan jag rekommendera att ni tar en titt på Bonusfamiljen där det gestaltas på ett lustigt och roligt sätt(vilket inte är så roligt i verkliga livet).
Ena dagen kan vara si och andra dagen så, kan även skilja sig från en timme till en annan. Många som lider av detta håller med om allt som sägs, detta för att de inte vill att omgivningen ska märka att något är galet i knoppen.

Bonusfamiljen i all sin ära, men kan en som ÄR dement dölja det i ett standardiserat test som är till för att uppmärksamma just demens?

Jag kan låtsas att jag kan springa 100 meter på 50 sekunder, men kan omöjligen låtsas att jag kan göra det på tio sekunder.
2021-12-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Bonusfamiljen i all sin ära, men kan en som ÄR dement dölja det i ett standardiserat test som är till för att uppmärksamma just demens?

Jag kan låtsas att jag kan springa 100 meter på 50 sekunder, men kan omöjligen låtsas att jag kan göra det på tio sekunder.
Givetvis kan man inte det, om man ens försöker så framstår man som funktionshandikappad och det finns knappast någon som tror att det är en diagnos man får som 80+.
2021-12-15, 08:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Jo det är inte omöjligt. Många dementa är ganska bra på att dölja sin demens. Olika demenser slår olika oxå. Ett standardiserat test ger ingen denensdiagnos. Möjligtvis en fingervisning.

Dessutom påverkar saker som omgivning och störningsmoment.

När Esbjörn fyllde i det formuläret kanske han satt ensam i ett tyst rum med god belysning och var inställd på just den uppgiften.

När kontraktet med Ebba skrevs på, upplevde Esbjörn rummet som dunkelt. Det väsnades i trädgården och han kände oro för vad de höll på med där ute.

Han fick ingen egentid att läsa kontraktet utan Ebba och hennes väninna läste upp det. Att inte uppfatta och klara att ta in situationen i det läget är något helt annat än att klara sig ganska bra på ett standardiserat test.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis kan man inte det, om man ens försöker så framstår man som funktionshandikappad och det finns knappast någon som tror att det är en diagnos man får som 80+.
Men Esbjörn försökte, betyder det att han är funktionshandikappad? Allvarligt att Ebba gör fastighetsaffärer med någon som är det.

För övrigt så är det eget man fyllt 80 år som diagnoserna börjar rulla in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in