2021-12-15, 00:19
  #16729
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det lär väl visa sig i FUP som vi förhoppningsvis får se någon gång. Men vete sjutton varför just han skulle bli hörd, om han inte haft kontakter med Nisse /inblandade på slutet eller anmäler sig själv men tveksamt om han har någon närmare kontakt med allt som händer i den där världen nu.
Vem vände Nisse sig till, vem anförtrodde han sig till?
Sebbe S, i min mening. Stor idol.

Men de här Hyerna från Husby är riktigt läskiga och hänsynslösa, nästan så jag drömmer mardrömmar, ett liv är värderat till en släng i deras ögon.

Innan hade vi Hässlebylejonen, mycket farligt gäng men som polisen lyckades få bukt med, samt att ledaren dog.

Vad kommer nästa bli, fasar något fruktansvärt, har hört att Black Ace från Nigeria försökt ta sig in på marknaden, stora starka män som hugger huvudet av sina fiender med machete, de har sopat mattan med italienska maffian redan.
__________________
Senast redigerad av Revej 2021-12-15 kl. 00:23.
Citera
2021-12-15, 00:22
  #16730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vem vände Nisse sig till, vem anförtrodde han sig till?
Sebbe S, i min mening. Stor idol.
Men du lyssnar ju inte! Om Nisse själv visste så hade han nog levt idag. Hur ska han anförtro sig i förväg om vilka som kommer backstabba senare? Tänk lite mer innan du skriver, no offense!
Citera
2021-12-15, 00:26
  #16731
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Men du lyssnar ju inte! Om Nisse själv visste så hade han nog levt idag. Hur ska han anförtro sig i förväg om vilka som kommer backstabba senare? Tänk lite mer innan du skriver, no offense!
Det Nisse visste är mycket viktigt för utredningen.
Är allt jag säger.
Sen kan det givetvis varit nye Lasermannen som klapp honom.
Men vi kan väl börja med vad som verkar mest sannolikt?
Citera
2021-12-15, 00:46
  #16732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det Nisse visste är mycket viktigt för utredningen.
Är allt jag säger.
Sen kan det givetvis varit nye Lasermannen som klapp honom.
Men vi kan väl börja med vad som verkar mest sannolikt?

Är det inte bättre om du själv droppar din teori?
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ingen tjalla' i denna tråd jallah.
Inget vet något. Cirkulera.
🙈🙉🙊
Med tanke på hur sugen du verkade vara i en annan tråd, som kan ha samband med denna (direkt eller indirekt)
Citera
2021-12-15, 00:47
  #16733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är Sebbe Staxx förhörd?
Han borde veta exakt vilka fiender Einár hade mot slutet. Han kristna tro på Nuder honom att berätta.

Med tanke på att polisen nu lär ha genomfört runt 400 förhör så har Sebbe säkert berättat vad Einar anförtrott om det kan vara av värde för utredningen. Liksom Blues Brother kommer ju hans uppdrag från gud numera.
Citera
2021-12-15, 00:49
  #16734
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Gick till toppen av DP, finns inte så många att välja på med tanke på rådande omständigheter. Men du får lägga pusslet själv.

Kan inte säga mer just nu med hänsyn till min källa men det kommer fram tids nog.

Intressant. Sebastian då, snubben som både följer Einar och hans mor på instagram.
Kan verkligen inte begripa att man lägger så stora resurser på att eliminera ett icke hot. Vad fan trodde de att det skulle bli för konsekvenser med att mörda en stor artist med en halv fot in i kultureliten?
Märkligt om Vårby är uppdragsgivare och betalar ut prispengar till DP. De har tidigare gått med på en deal om att mörda Sebastian i utbyte mot någon i Västerås, med hjälp av Yasin/Shottaz. Aja, inget förvånar mig i dessa vidriga miljöer.
Citera
2021-12-15, 00:51
  #16735
Medlem
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll
Citera
2021-12-15, 00:56
  #16736
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Är det inte bättre om du själv droppar din teori?

Med tanke på hur sugen du verkade vara i en annan tråd, som kan ha samband med denna (direkt eller indirekt)
?
Citera
2021-12-15, 01:08
  #16737
Medlem
Seriöst?

Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll
Citera
2021-12-15, 01:15
  #16738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Fick precis se en video där man filmar ett FaceTime samtal och först man ser inget de e svart man hör skott ljud o ”ta han ta han ta han” . Sen hör man folk springa sedan hör man einar otydligt men han säger ”jag ber .. snälla o precis då hör man ett skott och man hör einar göra ljud att han blivit träffad och fallera sedan hör man ett till skott. Efter 3 sekunder filmas einars kropp ligga med ansiktet neråt och blod i bakhuvudet och dem filmar honom på nära håll


Allvarligt? Sjukt om det är sant
Citera
2021-12-15, 01:16
  #16739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Nej, du vet HAHAHA. En person som påstår sig vara kriminell och rappar om att han ska ha ihjäl människor ska gå hem till mamma och berätta för henne de hemskheter som precis har hänt. Man lämnar familj utanför av 10000 anledningar, driver du? Jag har hamnat i skit jag själv men inte fan berättar jag för min mamma vad som har hänt. "Va inte orolig mamma allt blir bra". Man pratar bara massa skit för att komma bort från den konversationen.

Och alla ni som säger "han va 17 år, han var ett barn". Alltså, 17-åringar är förmodligen den målgrupp som är mest aktivast och farligast på gatan. Det var ju för fan en 17 åring som mördade en polis i somras, något som inte har hänt på 20 år. Finns fullt med 17-åringar som är mördare. En 17-åring är extremt aktiv i gänget, han bestämmer inget men det är han som gör all skit jobb. Och dessa är barn och man ska vara extra försiktiga med dom? Dom är inte barn på gatan. Dom är dom som är värst på gatan. Jag fattar inte varför folk som inte vet nåt om den här livsstilen ens säger något. Jag kan inte ett skit om bandy och inte fan går jag in på en bandy sida och spekulerar och tycker massa saker om det.
Hans klockor var borta,hon ville låsa in dem försäkra dem men han hade inte dem,dem ville ha 3 mille va ska han få dem ifrån då han kunde inte ,dem var ute efter han han ville att sin mamma skulle flytta hon fatta ey vrf bilder skulle komma ut på han o han var helt knullad i ansiktet ,så han var tvungen att berätta på nåt sätt men han berättade inte allt till henne
Citera
2021-12-15, 01:16
  #16740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
I media har så vitt jag vet inte framkommit från vems telefon facetime-samtalen gjordes, så det behöver väl inte vara någon av A eller D som ägde den. Dock sägs att mottagaren är en ledarfigur* i något kriminellt nätverk. Kanske GM tappade på platsen?


*S3bastjan a k a Katten från Uppsala är min gissning vilket inte är helt fakta-grundat, mer något jag fått för mig. Kan vara någon helt annan.
Vem tror ni?

Såvida det inte fanns en tredje person förutom Dumle å Adel, så utgår jag ifrån att samtalen gjordes från nån av deras telefoner. Alltså har polisen tittat i deras telefoner, annars hade de inte vetat detta.
F.ö. är ju Sebastian ingen högoddsare. Han har definitivt med detta att göra.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även en av de personer som befann sig på mordplatsen tillsammans med Einár ha haft telefonkontakt med en person med gängkriminella kopplingar – både före och efter mordet.

De ska ha talat med varandra strax innan skotten avlossades och sedan via Facetime precis efter dådet.

Personen som ringde dessa telefonsamtal togs in till förhör samma kväll men har inte delgetts misstanke om brott.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GW39J/uppgifter-einar-var-radd-innan-mordet--stallde-in-spelning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in