2021-12-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hörde att eu skall besluta om taxonomin den 22 december och att eventuella obekväma beslut (kärnkraft) kommer att drunkna i den allmänna julhysterin 😃 gott så!

Men slänger ut en fråga i tråden: eventuell framtida uranförbrukning ligger många år i framtiden, först skall skiten byggas! De som bygger verken ligger närmare i tid att bli raketer! Så finns det några lämpliga bolag att satsa på?

Lite hackar och spadar teori 😀

Här en dagsfärsk nyhet https://newsroom.nuscalepower.com/press-releases/news-details/2021/NuScale-Power-the-Industry-Leading-Provider-ofTransformational-Small-Modular-Nuclear-Reactor-Technol ogy-Announces-Plans-to-Go-Public-via-Merger-with-Spring-Valley-Acquisition-Corp/default.aspx
Citera
2021-12-14, 20:21
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här en dagsfärsk nyhet https://newsroom.nuscalepower.com/press-releases/news-details/2021/NuScale-Power-the-Industry-Leading-Provider-ofTransformational-Small-Modular-Nuclear-Reactor-Technol ogy-Announces-Plans-to-Go-Public-via-Merger-with-Spring-Valley-Acquisition-Corp/default.aspx

Jag såg den också, men det är SMR va, i och för sig är det ju något som känns som det ligger rätt i tiden och tajmingen sett till frågan var onekligen bra. Men jag antar att Jack D ville ha något företag som är med och gör något till de stora verken i Kina
Citera
2021-12-14, 21:20
Medlem
jack.danielss avatar
Så! Numera +1,28% på mina uraninvesteringar, tidvis har jag legat +40%. Uranet rockar verkligen 😎
Citera
2021-12-15, 16:57
Medlem
thinkagains avatar
Närmar mig +-0 I UUUU vilket känns helt sjukt från att ha legat +56%

Nåja, lägger en köporder på 100st @ 7.00 USD.

För drygt 2 veckor sedan tyckte jag det var sjukt att min 8.00 USD order gick till avslut...

Dyker den ner förbi 6.60-6.70 zonen så är det fan svårt att säga vart botten är.
Senast redigerad av thinkagain 2021-12-15 kl. 17:05.
Citera
2021-12-15, 17:18
Medlem
bajssprutans avatar
Uran är i allra högsta grad en risk-asset i klass med de härjigaste förhoppningsbolagen.
Dylan gjorde en snygg exit där på 10. Men på lång sikt är det bra skit, om inte hela marknaden dör eller en reaktor smäller. Då är det game over.

Opex quadwitch i faggorna, fomc, skenande inflation och gud vet vad.

Holland ska smälla upp två reaktorer innan 2030 för att komplettera sin enda. Knark och kärnkraft hell yea!
Senast redigerad av bajssprutan 2021-12-15 kl. 17:39.
Citera
2021-12-15, 18:07
Medlem
smoerreboms avatar
Är det den 19e det ska gå ner pga opex grejen? Ska flytta över lite mer från saltgruvan till KF en.

Nästa gång får vi fan swinga hem lite vinster. Den här sista peaken var jag helt oförberedd på, trodde vi skulle upp mer över föregående topp
Citera
2021-12-15, 18:17
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är det den 19e det ska gå ner pga opex grejen? Ska flytta över lite mer från saltgruvan till KF en.

Nästa gång får vi fan swinga hem lite vinster. Den här sista peaken var jag helt oförberedd på, trodde vi skulle upp mer över föregående topp
Nix, fredag. Sen har du vomex en annan dag i närheten vilket är när optionerna på vixen går ut.
Det är ett riggat horhus och jag visste om det men agerade inte pga folkölsmissbruk.
Verkar ju som att det ligger nåt i mina folieteorier trots allt.

Ett par av mina källor pekar på generellt tomterally (icke uranspecifikt) fram tills julafton och GM säger som vanligt köp dippen.

Filar fortfarande på the big dirty, sumoteorin. Behöver göra lite mentala justeringar först. Julhelgen kommer den.
Citera
2021-12-15, 19:35
Medlem
thinkagains avatar
Vad fan sker?! Grönt från ingenstans!
Citera
2021-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Vad fan sker?! Grönt från ingenstans!
Bajssprutan ringde powell och frågade vad fan han höll på med
Citera
2021-12-15, 19:44
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyless
Bajssprutan ringde powell och frågade vad fan han höll på med

Helt rätt.
Citera
2021-12-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Så! Numera +1,28% på mina uraninvesteringar, tidvis har jag legat +40%. Uranet rockar verkligen 😎

Jag var typ upp dubbla i fem av tio bolag, nu är jag inte det i något.... Bygger pannben.
Citera
2021-12-15, 20:20
Medlem
thinkagains avatar
Om inte jpow fuckar upp detta har vi en mycket fin återhämtning framför oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in