2021-12-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förstår att du är sarkastiskt med ditt Tobias Billström utspel, han sa nämligen något liknande ”när invandrarna är majoritet så kommer de var snälla mot oss så som vi varit snälla mot dem”

Invandrarna kunde inte ens samsas i hemlandet hur skulle de kunna acceptera svenskarna här?

Gruppen som misshandlade pojken borde bli dömda för svenskfientlighet. Sjukt fall och hoppas Jonas frias!
Jens Orback, S, integrations o jämställdhetsminister i Persson regeringen 2004.
https://youtu.be/OWjW16qlBNM
Har för mig det var i samband med avrättningen av Theo van Gogh.
Citera
2021-12-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Detta är ju sinnessjukt, Sveriges rättssystem, vilken sida står de på egentligen. De som åtalar redan drabbade brottsoffer, hur fan står de ut med sig själva?
Sveriges domstolar straffar offren istället för brottslingarna.
Hoppas de gör något reportage från något annat land om hur sjukt Sverige är.
Ställ åklagaren mot väggen.
Vad hände med yttrandefriheten? Det går utför med Sverige, snart imploderar nog landet.

Ett vanligt förekommande missförstånd. Som medborgare har du aldrig haft yttrandefrihet, som ordet används idag, i Sverige. Du har haft ett begränsat skydd mot statlig förhandsgranskning och -censur av åsikter som du uttrycker i viss skrift, och sedermera även i tal. Men sådan yttrandefrihet som t.ex. amerikanska medborgare konstitutionellt garanteras har du aldrig haft i Sverige, varken före eller efter att HMF-lagstiftningen kom till.

Man kan ha olika åsikter om det hela, men som icke-svensk noterar jag ofta att svenskar brukar ha en helt ahistorisk bild av Sverige och det svenska rättssystemet. Vi beter sig som undersåtar eftersom det är vad vi är.
Senast redigerad av enoent 2021-12-14 kl. 21:16.
Citera
2021-12-14, 21:18
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Ett vanligt förekommande missförstånd. Som medborgare har du aldrig haft yttrandefrihet, som ordet används idag, i Sverige. Du har haft ett begränsat skydd mot statlig förhandsgranskning och -censur av åsikter som du uttrycker i viss skrift, och sedermera även i tal. Men sådan yttrandefrihet som t.ex. amerikanska medborgare konstitutionellt garanteras har du aldrig haft i Sverige, varken före eller efter att HMF-lagstiftningen kom till.

Man kan ha olika åsikter om det hela, men som icke-svensk noterar jag ofta att svenskar brukar ha en helt ahistorisk bild av Sverige och det svenska rättssystemet. Vi beter sig som undersåtar eftersom det är vad vi är.

Jag litar på att Gud kommer döma efter de handlingar man gjort i livet det känns iallafall som en liten tröst.
De onda ska straffas, ingen kommer undan.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2021-12-14 kl. 21:22.
Citera
2021-12-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent

Helt rätt, den svenske undersåten har aldrig haft någon frihetsrevolution.
Citera
2021-12-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.friatider.se/blinde-jonas-46-atalas-invandringskritik-efter-att-hans-son-fornedringsranats

LAG & RÄTT. Efter att hans son utsatts för en grov misshandel av ett invandrargäng skrev Jonas Sernholt – som är blind – av sig på Facebook. Bland annat skrev han att förövarna var "drägg" som borde utvisas. Nu står Jonas själv står åtalad för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp – efter att ha anmälts av den ene förövarens familj, rapporterar Exakt24.

Det här gör ont att läsa speciellt när man kollar på den inavlade som ler gott mot kameran när polisen gripit honom.

Parasit som njuter när kameran tar bild på honom.
Det är fan ta mig nåt genetiskt fel på dessa människor, antingen är föräldrarna kusiner eller så är det nåt annat men nåt fel i huvudet har dom sedan barnsben. Vidriga jävla parasit.

Efteråt hotade gänget att döda 15-åringen om han gick till polisen.

– Kommer det här fram kommer vi döda dig, din mamma, pappa, syster, alla i din släkt. Du vet inte vad vi är kapabla till, fick han höra.

– Från och med nu är du vår bitch. Säger vi att du ska sno en motorcykel, ge oss pengar eller sälja droger har du inget att säga emot, vi kommer döda din familj då, fortsatte gänget, enligt domen.

Jag blir för förbannad att det kokar inom mig.
Jävla satans barn inget annat än satans barn är vad dom är!
Vidriga jävla helvetes apejävlar.

Jaha, då blev AFS än mer tilltalande.
Citera
2021-12-14, 22:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.friatider.se/blinde-jonas-46-atalas-invandringskritik-efter-att-hans-son-fornedringsranats

LAG & RÄTT. Efter att hans son utsatts för en grov misshandel av ett invandrargäng skrev Jonas Sernholt – som är blind – av sig på Facebook. Bland annat skrev han att förövarna var "drägg" som borde utvisas. Nu står Jonas själv står åtalad för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp – efter att ha anmälts av den ene förövarens familj, rapporterar Exakt24.

Det här gör ont att läsa speciellt när man kollar på den inavlade som ler gott mot kameran när polisen gripit honom.

Parasit som njuter när kameran tar bild på honom.
Det är fan ta mig nåt genetiskt fel på dessa människor, antingen är föräldrarna kusiner eller så är det nåt annat men nåt fel i huvudet har dom sedan barnsben. Vidriga jävla parasit.

Efteråt hotade gänget att döda 15-åringen om han gick till polisen.

– Kommer det här fram kommer vi döda dig, din mamma, pappa, syster, alla i din släkt. Du vet inte vad vi är kapabla till, fick han höra.

– Från och med nu är du vår bitch. Säger vi att du ska sno en motorcykel, ge oss pengar eller sälja droger har du inget att säga emot, vi kommer döda din familj då, fortsatte gänget, enligt domen.

Jag blir för förbannad att det kokar inom mig.
Jävla satans barn inget annat än satans barn är vad dom är!
Vidriga jävla helvetes apejävlar.

Rätten bör ta hänsyn i straffutmätningen till gärningsmannens eventuella affekt. Speciellt om brottet enbart rör sig om uttalanden, och inte våldsgärningar etc.
Har rätten tagit sådan hänsyn?
Citera
2021-12-14, 23:25
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttEvigtSiegHeil
Orsaken: invandrarnas låga IQ och oförmåga till empatiskt tänkande. Huvudorsaken: deras morsor har knullat med gorillor och skitit ut dessa brunfärgade äckelungar ur sina håriga invandrar-arslen. Äckliga jävla invandrarhoror.

Det kommer att gå jättebra för dig. Tänk på mig när du får en colaflaska uppkörd i rumpan av någon brunfärgad äckelunge. Gärna empatiskt också.
Citera
2021-12-14, 23:43
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det kommer att gå jättebra för dig. Tänk på mig när du får en colaflaska uppkörd i rumpan av någon brunfärgad äckelunge. Gärna empatiskt också.
Vad är ditt problem han har rätt, det är lågt IQ och dålig uppfostran ingen utbildning mm.
Du kan ju förstätta intala dig det media skriver.
Citera
2021-12-14, 23:45
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Rätten bör ta hänsyn i straffutmätningen till gärningsmannens eventuella affekt. Speciellt om brottet enbart rör sig om uttalanden, och inte våldsgärningar etc.
Har rätten tagit sådan hänsyn?

Rätten ska även ta hänsyn till att blindstyret är återfallsförbrytare inom samma brottslighet och således döma extra hårt eftersom han väldigt tydligt visat att det klena straff han fick förra gången absolut inte fungerat som avskräckande exempel.
Citera
2021-12-14, 23:47
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Oroa dig inte, när etniska svenskar blir i minoritet i Sverige så kommer HMF-lagen bli omvänd, svenskarna får staten i ryggen så att säga.

---
Glöm det.
Citera
2021-12-14, 23:55
Medlem
Sesuss avatar
Om någon hade gjort det här mot mitt barn eller en väns skulle jag betala tillbaka med det 10 dubbla.
1 av oss 10 av er.
Svensken måste bilda klaner och slå tillbaka dubbelt så hårt.
Citera
2021-12-15, 00:13
Medlem
Det blir ryssarna eller någon av de kristna öststaterna som får rensa skiten och börja om från början. De andra länderna kommer att försvinna sakta men säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in