2021-12-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Varsågod, finns iofs längre bak i tråden men eftersom jag är på gott humör har jag letat upp det igen åt dig. Länken är från expressen videoinspelning från partistämman i höstas
https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/
Inte en enda gång sade hon det du påstår i ditt citat. Du är en äcklig lögnare som förvanskar vad andra säger för att sedan håna dem. Lägsta sortens människa som trampar på en småbarnsmor. Det sägs finnas en särskild plats i helvetet för kvinnor som förtrycker andra kvinnor.
2021-12-14, 21:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Jag tittade på hela klippet, ända tills det tog stopp. Inget "storbölande", ingen husaffär.
Och jag har läst större delen av tråden, men framförallt läste jag igenom alla inlagor till domstolen. Tråden gav inte så mycket, men det gjorde inlagorna.

Jag tror inte att husaffären har varit ett skit jobbig för Esbjörn, inte ett smack faktiskt. Däremot så tror jag att de människor som han påstår tvingar honom till saker är jobbiga för honom. Om de bara lät honom göra som han vill, som till exempel att sälja sitt hus, som han själv berättat att han gjorde av egen fri vilja, UTAN tvång. Det var inte förrän hans "vänner" kom in i bilden, som han började utsättas för tvång, enligt hans egen utsago. Att bli utsatt för tvång är helt säkert mycket jobbigt, även för en 82-årig tjurgubbe.

Men varför har vi då inte sett Esbjörn gråta över sitt hus? Om allt nu är så jobbigt för honom? Han är ju den som fått mest utrymme i media i denna affären. Flera tv-intervjuer, massvis med intervjuer och artiklar i tidningarna. Men aldrig en gråtande Esbjörn. Nej, detta har inte varit jobbigt för honom. Förmodligen är det att hålla på så här som ger honom energi, det är typiskt för rättshaverister.
Min fetning; TROR -
det är just detta att det är mycket spekulationer som blivit rena trådsanningar. Ingen påstår sig känna någon av de inblandade, hur kan man då ha någon vetskap? Detta om Majkgård, bröderna osv osv - vissa här frossar att hitta på saker om Esbjörn och company. Samma personer tecknar Ebba som Snövit (ojdå, korrigerar mig själv eftersom det redan är upptaget av Ida Karkialinen)

Varför undrar jag? Vissa hänger i den här tråden merparten av sin vakna tid, medans de som är kritiska hoppar in här då och då för att se om det kommit in något nytt, som ex.vis Reimer varit fantastisk att levereraTack, bästa Reimer! När de kritiska väl tittar in blir de nedsablade med en massa kränkningar och annan skit

Har blivit något sjukt med den här Ebbafanatismen.Jag skulle vara livrädd om jag var Ebba
2021-12-14, 21:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag gillar inte hur den här affären har gått till och det kan jag inte ha varit ensam om då det har fått en enorm medial uppmärksamhet.
Den här affären har pågått väldigt länge och är inte över än. I nuläget kan ingen vara säker på hur det kommer sluta.
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad. Hon är ju inte bara en vanlig person utan har som mål att få ett stort inflytande över Svea Rike.
Det är inte känslostyrt utan en realitet

Jag har kanske dålig läsförståelse här, men ingenstans hittar jag fakta som bevisar eller ger indicier för att fastighetsaffären har gått orätt till.

Varför ska någon som gjort rätt, tvingas backa?
2021-12-14, 21:09
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Då har du nog inte tittat på hela klippet för i så fall kommer du märka att hon brister i gråt för att denna husaffär har varit jobbig. Hur jobbig har den inte varit för Esbjörn tror du?

Jag ser att du är ny här på forumet, sen oktober visst, så jag ber dig att läsa igenom tråden så förstår du bättre

Men lille vän, att affären har varit jobbig för de inblandade parterna är det nog ingen som inte håller med om.
Skillnaden är att de flesta inte ser det som en svaghet att man värnar om sina barn och att du står i främsta ledet och sparkar på den som ligger ner säger ganska mycket om dig som person.

Det hade varit bättre om du tog en diskussion om den senaste värderingen av fastigheten eller vad Esbjörn hoppas att uppnå med sitt överklagande, men det är du väl för feg för.
2021-12-14, 21:12
Medlem
Citat:
Jag gillar inte hur den här affären har gått till

Det gör inte jag heller.
Affären stinker.
Några axplock ur historiken, kan inte garantera att tidsföljden är 100% korrekt.

Esbj skriver kontrakt.
Deltar i röjning på tomten med nye ägaren någon vecka senare.
"Ångrar sig" men gör ändå upp med Ebba om att samåka till banken, få slutbetalning och skriva köpebrev.
Esbj dyker inte upp till mötet på banken.
Esbj vägrar att träffas för att prata om saken.
Hans pensionatstants kompis konspirerar på fejan och pratar om att få Ebba "mör" genom pressen.
En barnskändare startar mediadrev genom Expesten.
Ebba stämmer eftersom Esbj vägrar att diskutera förlikning.
Esbj går med på att diskutera förlikning men vänder i dörren.
Esbj påstår att han är virrig och inte förstod vad han skrev på.
Esbjörn blir o-virrig och skriver under generalfullmakt för pensionatstantens kompis.
Esbjörn fortsätter att vara o-virrig och skriver på rättegångsfullmakt för en okunnig kluddande barnskändare.
Esbjörns generalfullmaktsinnehavare ansöker om godmansförordnande för att Esbjörn blivit virrig (igen).
Esbjörn låter en pysskolog utreda om han är virrig.
Pysskologen kommer fram till att Esbjörn är o-virrig.
Esbjörns pensionatstant ändrar sin input till pysskologen så att Esbjörn skall framstå som virrig.
Tingsrätten avslår begäran om god man eftersom Esbjörn är o-virrig
Barnskändaren ikläder sig en gigantisk offerkofta och avgår eftersom han utsatts för brott av Ebba genom att Ebba talat sanning om honom.
Esbjörn sitter i en tv-intervju och talar om att visst har han sålt, men Ebba tog ju ner träd och då blev Esbjörn sur.
Esbjörn deltar i muntlig förberedande förhandling och talar om att han skrev på köpekontraktet utan tvång.
Esbjörns ombud, barnskändaren, utser ett nytt ombud, tillika advokat, som inte vill ta i Esbjörns sak ens med tång.
Barnskändaren utser två nya ombud som, efter mer än ett halvår sedan kontraktsskrivningen tänker "hmmm, vi kanske skulle be Esbjörn att deponera handpenningen hos länsstyrelsen....och kanske vi skulle följa regelboken också och formellt avge en hävningsförklaring"
Esbjörn skriver o-virrigt på en förlikning.
Esbjörns advokater ber om en stadsfästelesdom.
Esbjörn skriver till UT och säger att han var virrig när han skrev på förlikningen och att advokaterna tvingade honom.
Esbjörn säger till sin advokat att han var virrig, men nu är han o-virrig och ångrar brevet.
Esbjörn fortsätter att vara o-virrig och befullmäktigar Stollige Sture att överklaga stadsfästelsesdomen.
Stollige Sture hävdar att Esbjörn är virrig och måste utredas av en arbetsterapeut.
Arbetsterapeuten säger att Esbjörn är o-virrig.
Arbetsterapeuten chef säger att ev virrighet "inte kan uteslutas", oklart när virrigheten förekommit och den är definitivt inte "sannolik", "möjlig", eller "kanske existerar" utan kan bara "inte uteslutas"
Stollige Sture börjar tjafsa om priset och skickar in ett foto av priser från totalt irrelevanta fastighetsförsäljningar, samt begär "anstånd", oklart hur länge.

Så visst ogillar vi alla hur Esbjörn & c: o kluddat till affären till en stinkande soppa.
Senast redigerad av ksitpeks 2021-12-14 kl. 21:24.
2021-12-14, 21:21
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag har kanske dålig läsförståelse här, men ingenstans hittar jag fakta som bevisar eller ger indicier för att fastighetsaffären har gått orätt till.

Varför ska någon som gjort rätt, tvingas backa?
Hon har fått ett påskrivet avtal, det är fakta. Hur hon har fått det, är en annan femma och till viss del detta handlar om och svaret på din fråga (se min fetning).

Tillvägagångsättet.
Uppsökande verksamhet till en gammal människa
Visste Esbjörn verkligen att han avhände sig egendomen? Esbjörn ger uppenbarligen ett mycket märkligt intryck vilket hon själv uttryckt med lite egen.
Varför hade Ebba sällskap av en känd och skicklig coach? Det är rätt välkänt att "vid svåra mål" är man två som avlöser varandra i operation övertalning.
Det här är bara pyttelite som jag tagit upp i det stora hela.
Senast redigerad av kungenslillapiga 2021-12-14 kl. 21:23.
2021-12-14, 21:28
Medlem
Citat:
Hon har fått ett påskrivet avtal, det är fakta. Hur hon har fått det, är en annan femma och till viss del detta handlar om och svaret på din fråga (se min fetning).

Tillvägagångsättet.
Uppsökande verksamhet till en gammal människa
Visste Esbjörn verkligen att han avhände sig egendomen? Esbjörn ger uppenbarligen ett mycket märkligt intryck vilket hon själv uttryckt med lite egen.
Varför hade Ebba sällskap av en känd och skicklig coach? Det är rätt välkänt att "vid svåra mål" är man två som avlöser varandra i operation övertalning.
Det här är bara pyttelite som jag tagit upp i det stora hela.

Du menar hennes vän som hängde med, för kanske se vad Busch har köpt eller de skulle göra något annat efter. Busch kanske inte våga vara själv nära Esb.

Om det har varit något kriminellt inblandat borde man gjort en polisanmälan så fort som möjligt.
Ingen av esb ombud eller advokater har sagt det har varit något kriminellt inblandat.
2021-12-14, 21:33
Medlem
Citat:
Hur jobbig har den inte varit för Esbjörn tror du?

Citat:
Min fetning; TROR -
det är just detta att det är mycket spekulationer som blivit rena trådsanningar. Ingen påstår sig känna någon av de inblandade, hur kan man då ha någon vetskap?

Du har inte en skruv lös, du har helt tappat alla skruvar.

Det var du som tog upp frågan om tro, och uttryckligen frågade mig vad jag tror.

Och när jag svarar dig vad jag tror,

då blir du upprörd över att jag ger uttryck för vad jag tror

Varje inlägg du skriver blir bara en bekräftelse på att du inte är något annat än ett ebba-hatande troll som är så korkat att du inte ens klarar av att komma ihåg och förstå vad du skrev ett inlägg tilbaka. Precis som jag sa.

Och därmed bara ännu ett troll jag inte tänker ge mer mat.
2021-12-14, 21:40
Medlem
Ja, låt oss upprepa lite fakta, bara för sakens skull.

Esbjörn har själv i domstol berättat att han sålde sin fastighet till Ebba av egen fri vilja.
Vi vet alltså att Esbjörn ville sälja sitt hus, det var ju vad han själv berättade och också vad han gjorde.

Flera psykologer, läkare och en professor, samt en myndighet, har slagit fast att Esbjörn förstår vad saker gäller, och myndigheten dessutom att Esbjörn är rättsförmögen.

Esbjörn visste alltså att han sålde sitt hus, precis som han själv berättade i domstolen, och han var i sin fulla rätt att göra det, alldeles på egen hand, som den vuxna och myndiga människa han är.

Alltihop lika enkelt som självklart.
2021-12-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Ja, låt oss upprepa lite fakta, bara för sakens skull.

Esbjörn har själv i domstol berättat att han sålde sin fastighet till Ebba av egen fri vilja.
Vi vet alltså att Esbjörn ville sälja sitt hus, det var ju vad han själv berättade och också vad han gjorde.

Flera psykologer, läkare och en professor, samt en myndighet, har slagit fast att Esbjörn förstår vad saker gäller, och myndigheten dessutom att Esbjörn är rättsförmögen.

Esbjörn visste alltså att han sålde sitt hus, precis som han själv berättade i domstolen, och han var i sin fulla rätt att göra det, alldeles på egen hand, som den vuxna och myndiga människa han är.

Alltihop lika enkelt som självklart.
Esbjörn Bolins nya ombud har dessutom uttalat att Esbjörn vill sälja huset en gång till av egen fri vilja om han får lite mer betalt. Han vill så gärna bli av med huset att han gärna säljer den flera gånger till Ebba Busch.
2021-12-14, 21:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag gillar inte hur den här affären har gått till och det kan jag inte ha varit ensam om då det har fått en enorm medial uppmärksamhet.

Vem förutom media gillar hur denna affären har utvecklat sig?

Citat:

Den här affären har pågått väldigt länge och är inte över än. I nuläget kan ingen vara säker på hur det kommer sluta.

Det krävs väl inget högre intellekt för att inse detta, så vad vill du säga med detta?

Citat:

Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad.

Affären var drygt två år innan valet så varför gör det dig förbannad?

Citat:

Hon är ju inte bara en vanlig person utan har som mål att få ett stort inflytande över Svea Rike.

Så det diskvalificerar henne från någonstans att bo?

Citat:

Det är inte känslostyrt utan en realitet

Problemet är att hela ditt inlägg är känslostyrt utan någon form utav realism.
2021-12-14, 22:00
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du menar hennes vän som hängde med, för kanske se vad Busch har köpt eller de skulle göra något annat efter. Busch kanske inte våga vara själv nära Esb.

Om det har varit något kriminellt inblandat borde man gjort en polisanmälan så fort som möjligt.
Ingen av esb ombud eller advokater har sagt det har varit något kriminellt inblandat.
Det resonemanget är inte trovärdigt.
Klart vänninan var med i specifikt syfte, som jag skrev sä är det är ett välkänt säljtrix, i detta fall köptrix..Att man avlöser varandra för att övertyga den utsatte.
Varför var det Ebba som kom med avtalet? Varför hade Dietz inte skickat ett ex till Esbjörn att läsa igenom och ta ställning till? Eller varför skickade Ebba inte ett ex. till Esbjörn så att han kunde ha gått igenom det med de har står närmast? Fundera på det du!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in