2021-12-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Om FUPen hade innehållit vittnesmål från båda sidor och känt videomaterial så hade nog läget varit annorlunda men eftersom det endast innehåller vittnesmål från polisen, en polis som dessutom misstänkt haft en relation till kvinnan han besökte så nja. Då ljuger nog FUPen. Någon håller någon om ryggen här.
Ja den som verkar hålla någon bakom ryggen verkar ju vara du
FUP:en innehåller även förhör med M.L även bodycam som spelar in, sen detta dravlet att att skylla på Poliserna börjar bli rättså tröttsamt nu, att man sen famlar och försöker få att det skulle vara en hämndaktion från polisen är bara löjligt.
Dom åkte dit av en anledning att grannarna klagade på hög musik, när ingen öppnar så är det en självklarhet att man börjar undra om något har hänt personen eller personerna, framförallt om det är som M.L säger i förhöret att dom levde under hot ( vilket jag tror är hot från demonerna i hans hjärna ) så då ville dom kolla så allt va ok kan jag tänka mig
Citera
2021-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
En vän till mig, fd hög polischef, har berättat att det är ett känt knep att poliser i pikén LOBar när man vill komma åt någon. Anledning är att det inte går att ifrågasätta polismannens bedömning, och LOB är heller inget som går under brottsbalken så det går inte att överklaga en LOB.

Samma polischef berättade också att om personen är i eget (eller vänners) hem, så ber bara polisen personen snällt att komma ut för att prata lite. Så fort personen går utanför dörren så
PANG! Rätt in i finkan.

Dina sagor om att alla poliser är snälla omhändertagande som hjälper samhällsmedborgarna, de kan du gå ner till närmsta dagis och berätta om på sagostunden.
Tröttnar du inte på att dra ner polisen i skiten ? M.L har gjort bort sig grundligt och borde bara skaka av sig det och erkänna. S.A borde bara backa och låta bevisen göra sitt. Offerallerna sitter jävligt dåligt
Citera
2021-12-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillinggnaget
Polisen kroppskameror visar bara ljud (tekniskt fel). Den enda kameran som visar vad som hände är S.As kamera men den är
Inte medtagen i förundersökningen. Varför?? För att dem skyddar varandra.

Det är inget tekniskt fel på kamerorna!
Kroppskameran åker av polis Pa Westerblom mitt i tumultet, och filmar in endast ljud tiden 01.04 -- 01.09 Kameranummer: X81342475, före och efter finns med. Hans fru är i vägen hela tiden och filmar in med sin mobiltelefon, och beordrades flera gånger att gå in, men hörsammar inte det!

Sidan 26 – 27
FL: Vi har ju filmer från polisens kameror, jag tänker att vi ska titta på dem.
Jag kan bekräfta att det är jag, men jag har sett filmerna tidigare i förhör så jag vill inte se de idag. Jag vill inte se de idag.

FL: Man ser även på filmerna om hur du kränger och försöker bita och sparka mot poliserna. Har du någon kommentar på detta?
Jag har inga kommentarer.

Våldsamt motstånd har ett straffvärde från böter, upp till 6 månaders fängelse enligt Brottsbalkens 17Kap 4§, Våld mot Tjänsteman av normalgraden 17Kap 1§ har ett straffvärde från böter, och upp till 2 års fängelse! Se Brottsbalken!
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700

En åklagare får bara, och har även en skyldighet att åtala någon om han på objektiv grund kan förvänta sig en fällande dom, han är även förpliktigad att titta på omständigheter som pekar på att den åtalade är oskyldig!

Om frugans film innehåller något som visar att den åtalade är oskyldig men inte tagit med det, då skulle Advokaten anmäla honom för tjänstefel, eller visa det under huvudförhandlingen. Åklagaren kommer förmodligen endast summariskt ta upp det som hände vid polen. Eller som åklagaren mot Freja inte tog upp den påstådda ”råa misshandeln” av Freja, utförd av vakterna, som hände innan det Freja vart åtalad för!

Expressen
Tingsrätten har gjort samma skuldbedömning som jag och är övertygad om att hon bitit vakten. En bild av skadan togs direkt av polis.
Åtalade vill ofta att man ska titta på hela händelseförloppet, men det är inte min roll, säger Jonas Bergendal, åklagare i fallet.
https://www.expressen.se/nyheter/domaren-allvarligt-en-hamndaktion/
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2021-12-14 kl. 21:46.
Citera
2021-12-15, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Ja den som verkar hålla någon bakom ryggen verkar ju vara du
FUP:en innehåller även förhör med M.L även bodycam som spelar in, sen detta dravlet att att skylla på Poliserna börjar bli rättså tröttsamt nu, att man sen famlar och försöker få att det skulle vara en hämndaktion från polisen är bara löjligt.
Dom åkte dit av en anledning att grannarna klagade på hög musik, när ingen öppnar så är det en självklarhet att man börjar undra om något har hänt personen eller personerna, framförallt om det är som M.L säger i förhöret att dom levde under hot ( vilket jag tror är hot från demonerna i hans hjärna ) så då ville dom kolla så allt va ok kan jag tänka mig

Det är vad polisen uppger ja. Men enligt uppgift tidigare i tråden så har huset övervakningskameror som visar att de aldrig ringde på dörren utan gick rakt in i trädgården. De bilderna lär ju komma upp under rättegången. Att M.W ljuger om diverse saker i den här utredning är ganska uppenbart så jag väljer nog att vänta på rättegången istället för att spekulera om vad som hänt.
Citera
2021-12-15, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tröttnar du inte på att dra ner polisen i skiten ? M.L har gjort bort sig grundligt och borde bara skaka av sig det och erkänna. S.A borde bara backa och låta bevisen göra sitt. Offerallerna sitter jävligt dåligt

Vad menar du med att S.A borde backa? Hon som annars är snabb på att uttala sig om allt möjligt är ju totalt knäpptyst. Hon borde snarare träda fram och ta bladet från munnen. Antingen håller moderaterna hårt i henne eller så är det någon hon försöker skydda.
Citera
2021-12-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Det är inget tekniskt fel på kamerorna!
Kroppskameran åker av polis Pa Westerblom mitt i tumultet, och filmar in endast ljud tiden 01.04 -- 01.09 Kameranummer: X81342475, före och efter finns med. Hans fru är i vägen hela tiden och filmar in med sin mobiltelefon, och beordrades flera gånger att gå in, men hörsammar inte det!

Sidan 26 – 27
FL: Vi har ju filmer från polisens kameror, jag tänker att vi ska titta på dem.
Jag kan bekräfta att det är jag, men jag har sett filmerna tidigare i förhör så jag vill inte se de idag. Jag vill inte se de idag.

FL: Man ser även på filmerna om hur du kränger och försöker bita och sparka mot poliserna. Har du någon kommentar på detta?
Jag har inga kommentarer.

Våldsamt motstånd har ett straffvärde från böter, upp till 6 månaders fängelse enligt Brottsbalkens 17Kap 4§, Våld mot Tjänsteman av normalgraden 17Kap 1§ har ett straffvärde från böter, och upp till 2 års fängelse! Se Brottsbalken!
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700

En åklagare får bara, och har även en skyldighet att åtala någon om han på objektiv grund kan förvänta sig en fällande dom, han är även förpliktigad att titta på omständigheter som pekar på att den åtalade är oskyldig!

Om frugans film innehåller något som visar att den åtalade är oskyldig men inte tagit med det, då skulle Advokaten anmäla honom för tjänstefel, eller visa det under huvudförhandlingen. Åklagaren kommer förmodligen endast summariskt ta upp det som hände vid polen. Eller som åklagaren mot Freja inte tog upp den påstådda ”råa misshandeln” av Freja, utförd av vakterna, som hände innan det Freja vart åtalad för!

Expressen
Tingsrätten har gjort samma skuldbedömning som jag och är övertygad om att hon bitit vakten. En bild av skadan togs direkt av polis.
Åtalade vill ofta att man ska titta på hela händelseförloppet, men det är inte min roll, säger Jonas Bergendal, åklagare i fallet.
https://www.expressen.se/nyheter/domaren-allvarligt-en-hamndaktion/

Han fick se filmerna från kroppskamerorna vid första förhöret. Så varför skulle han vilja se dem en gång till? En film där han förnedras.

Filmerna från kroppskamerorna filmar bara M.L ett fåtal gånger. Poliserna pratar med varandra om vad som händer men eftersom det inte finns på film så har de inga bevis. Det enda beviset som finns är mobilkameran som bevisar att han bara låg på marken. M.W säger till sin kollega att ”han försökte bita mig” men inget sådant finns på film. Alltså bara ytterligare ett sätt för M.W att rättfärdiga sitt eget agerande.

M.W stängde av kroppskameran under tiden han gick och skällde ut S.A. Han satte sen på kameran igen när han sätter sig i bilen. Tack och lov spelades hans samtal med S.A in via mobilkameran.
Citera
2021-12-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Vad menar du med att S.A borde backa? Hon som annars är snabb på att uttala sig om allt möjligt är ju totalt knäpptyst. Hon borde snarare träda fram och ta bladet från munnen. Antingen håller moderaterna hårt i henne eller så är det någon hon försöker skydda.

Den hon försöker skydda är sig själv från M.W. M.L skyddar sin fru. Ja, hon borde ta bladet från munnen!
Citera
2021-12-15, 09:56
Medlem
Citat:
Han fick se filmerna från kroppskamerorna vid första förhöret. Så varför skulle han vilja se dem en gång till? En film där han förnedras.

Filmerna från kroppskamerorna filmar bara M.L ett fåtal gånger. Poliserna pratar med varandra om vad som händer men eftersom det inte finns på film så har de inga bevis. Det enda beviset som finns är mobilkameran som bevisar att han bara låg på marken. M.W säger till sin kollega att ”han försökte bita mig” men inget sådant finns på film. Alltså bara ytterligare ett sätt för M.W att rättfärdiga sitt eget agerande.

M.W stängde av kroppskameran under tiden han gick och skällde ut S.A. Han satte sen på kameran igen när han sätter sig i bilen. Tack och lov spelades hans samtal med S.A in via mobilkameran.
Hahahahaha S.A mobilfilm kommer att visa precis vad jag sagt innan och inget nytt under luppen där
Citera
2021-12-15, 09:58
Medlem
Citat:
Den hon försöker skydda är sig själv från M.W. M.L skyddar sin fru. Ja, hon borde ta bladet från munnen!
Usch ja det måste vara fruktansvärt att alla poliser är ute efter en
Citera
2021-12-15, 10:35
Medlem
Har för mig att Åklagaren la ner ärendet om att poliserna gjorde tjänstefel, då måste ju åklagaren vara köpt av poliserna 🤔
Nej det måste vara jobbigt när man inte kan styra över lagen med sin härska teknik då dra man ihop en historia, vi tar som inlägget som skrevs på Pride sidan på FB att en HBTQ person hade blivit ofredad av Polisen, när dom flesta ifrågasätter och håller med polisen, då väljer man att tabort inlägget för att det skrevs så mycket hatkommentarer mot polisen, vilket va skitsnack av alla inläggen var det väll en som höll med S.A och M.L som skrivit inlägget. Det togs bort för att dom fick inget medhåll,
Men kan ju säga att rättegången ska bli riktigt intressant
Citera
2021-12-15, 10:44
Medlem
Finns det möjlighet att ha videoövervakning utanför sin bostad?
Finns filmer som inte finns med i FUP kommer de visas på rättegång.
Filmerna är offentliga. Bara begära ut.
Citera
2021-12-15, 10:46
Medlem
Citat:
-Varför bet rektorn polisen då? Är det att föregå med gott exempel för elever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in