2021-12-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
3/9 och 9/9? Nu har jag inte texterna fammför mig, men de datumen hade brottet inte ens utförts?
Det har nog med skadegörelse och misshandeln att göra, innan B försvann

Sekretess A borde vara CR, försvarsadvokat utsågs 9/9
Sekretess 1 BR, fick biträde eftersom hon levde 3/9,
Sekretess pga BR hade skyddat boende och ansökt om kontaktförbud?
Varför CR hade sekretess förstår jag iofs inte.

28 sept när CR häktas pga av tillkommande brottsmisstankar (människorov) tas hans sekretess A bort

BR är fortfarande sekretess 1 tills hon hittades död, ströks efter det

Efter att BR hittades fick först yngsta sonen sekretess 2 (2/12) målsägarbiträde

Sekretess 3-4 målsägarbiträde 8/12 till de 2 äldre barnen i Sverige

Sekretess 5-6 barnen i Polen 9/12

Mamman i Polen kanske inte räknas som målsägare?

Så får jag ihop det.

Tillägg: det var redan utrett innan jag skrivit klart 😅
Senast redigerad av kusinvitamin65 2021-12-14 kl. 19:07.
Citera
2021-12-14, 19:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Helt klart och hela denna brottsprocesses startade när B gjorde polisanmälan ang misshandel,olaga hot och skadegörelse
Och däri ligger nog anledningen till det tragiska slutet.
Citera
2021-12-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack

Ja jag har aldrig heller sett att man far ut så mot ett BO. Men det rör sig om en eller max två personer här, som gör allt för att sympatisera med C och hennes ex P.
Det är för att andra skribenter så fort en sån tråd öppnas stämplar MGM som odjur och BO som en oskyldig ängel. Det ger motreaktion.
Så håller de på i varenda tråd. Det kanske är nåt feministisk fenomen, inte vet jag.
Men i slut ändan dyker upp ett par skribenter som ger tillbaka med full kraft och resultatet blir som vi beskådar just nu.
Citera
2021-12-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är för att andra skribenter så fort en sån tråd öppnas stämplar MGM som odjur och BO som en oskyldig ängel. Det ger motreaktion.
Så håller de på i varenda tråd. Det kanske är nåt feministisk fenomen, inte vet jag.
Men i slut ändan dyker upp ett par skribenter som ger tillbaka med full kraft och resultatet blir som vi beskådar just nu.

Menar du att dom slår tillbaka med full kraft, när det är uppenbart för alla att mgm är skyldig och offret oskyldigt? Så det feministiska fenomenet hade rätt från början?
Citera
2021-12-14, 19:46
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Nyligen skrev du helt annat. Att det dök inte så många till försvar för Beata. Bestäm dig
Citera
2021-12-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Beatas man stod mig inte nära. Jag berättade för polisen varför han berättade allt för mig. Jag vill inte gå in på detaljer. Men jag vill berätta varför han visade mig ett foto med blod i ansiktet. Han sa att Beata säger till alla att han är en fyllare och att han slår henne. Han tog sin telefon, visade mig ett foto och sa att det var hon som slog honom. Naturligtvis berättade jag för polisen om bilden som han visade mig. Därför är det upp till polisen att se hans album med bilder. Det är möjligt att det finns andra intressanta bilder.

Du som säger dig tittat på foto från
C:s mobil, vet du vilken modell han hade på sin mobiltelefon?
Citera
2021-12-14, 19:56
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
men varför talar du för agniezska och hennes påstådda make? Kan inte de föra sin egen talan? Varför måste du lägga din näsa i blöt?

Jag talar inte för någon, jag ifrågasätter din logik. Stor skillnad. Jag trodde vi var på Sveriges största forum för yttrandefrihet men du tycker alltså inte att jag får uttala mig? Varför tycker du att du har rätt att bestämma det?

Citat:
Nej absolut inte, du verkar dock ha vissa eller grava problem med min intressanta hypotes om en tragisk olyckshändelse i anslutning till bråk?

Har jag?

Citat:
Vad vill du att jag ska tro för att göra dig glad? Om du läser igenom tråden så har det varit spekulationer om allt från trafficking till kidnappning.

Du kan omöjligen göra mig glad, men det var inte vad jag bad om. Jag frågade om du trodde på Barbys cyklande styckmördarälskare-hypotes, men jag förstår på din ovilja att svara på frågan att du faktiskt anser att Barby är ute och cyklar här. Pun intended.

Citat:
Om B hade en älskare vet inte vi, du kan dock sluta tjata om detta nu.

Det är faktiskt inte jag, utan Barby, som tjatar om att B skulle ha haft en älskare.
Citera
2021-12-14, 19:58
Medlem
Citat:

Det fetade: tycker du att det har varit så här i tråden? Jag anser nog inte det, utan att man snarare har spekulerat kring den lilla information vi har haft i fallet. Och den lilla informationen har inte precis talat till MGMs fördel. Att man försvarar BO är givetvis självklart, i synnerhet då personen först var försvunnen (och inte kan försvara sig själv därav) och sedan hittades dödad (och då verkligen inte kan försvara sig själv). MGM kommer kunna få föra sin talan. Värre är det för en person som är död.
Citera
2021-12-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Och däri ligger nog anledningen till det tragiska slutet.

Kan vara det att C ville hämnas på B.
Citera
2021-12-14, 20:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan vara det att C ville hämnas på B.
Jag tror han kände sig oerhört kränkt och förnedrad av att bli kallad och vara på förhör. Och jag ser det inte som otänkbart att samtalet i Oxie kan ha handlat om att han krävde att hon skulle ta tillbaka anmälan. Hon vägrade. Sedan gick det som det gick.
Citera
2021-12-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror han kände sig oerhört kränkt och förnedrad av att bli kallad och vara på förhör. Och jag ser det inte som otänkbart att samtalet i Oxie kan ha handlat om att han krävde att hon skulle ta tillbaka anmälan. Hon vägrade. Sedan gick det som det gick.

Ja, det kan vara så att C ville prata ostört med B och få henne att ändra sig. Vem vet...?
Citera
2021-12-14, 20:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Varför mitt minne dåligt men Barby bra?

Du undrar varför du inte uppvisar lika stor tillförlitlighet som Barby?

Vad anser du själv, har du ett klockrent minne av de senaste årens händelser?

Om du ger dig in i en debatt så måste du tåla att bli ifrågasatt, påpassligt nog kan din make nästan bara polska men du är väl snäll nog att tolka åt honom? För det var väl mest din make som pratade med Cezary? 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in