2021-12-14, 16:50
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nå har ni inte ännu upptäckt att mäklaren och pizzabagaren har samma namn som pizzabagaren, förlåt restaurangägaren i Örebro som Binninge varit ombud för???
Binninge ständigt denne Binninge, för att travestera Ture Sventon…..

Intressant !

Länka gärna eller kom med någon form utav underlag.
2021-12-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur många chanser skall en domstol egentligen ge ombud, som inte klarar av att hålla koll och som hela tiden i sista sekunden kommer in med diverse dravel, för att söka uppskov att inkomma med mera info.

Vad har en domare i ex.vis Hovrätten för makt?
I Esbjörnfallet kan det knappast undgått någon hur ärendet sköts, med vetskapen om att Esbjörn gladeligen anlitat ombud som knappast ens tar sig in i farmarligan.
Vissa gånger kan det vara motiverat. Men nu är det en cirkus.

Och den senaste kandidaten mannen från havet. Sjöjuristen. Vem i hela helvete skulle anlita honom i ett ärende som rör sjölagar?
Stor - jag har sedan cirkusen drog igång förväntats över att TR inte avfärdat Esbjörns ombud som idioter. Man borde flytta målet då det anas en jävsituation mellan TR och Esbjörns sida. Normalt hade ingen låtit det gå så här långt - det är en skam för rättsväsendet.
2021-12-14, 16:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nå har ni inte ännu upptäckt att mäklaren och pizzabagaren har samma namn som pizzabagaren, förlåt restaurangägaren i Örebro som Binninge varit ombud för???

Om man bortser från att Binninge inte väljer andra ombud som faktiskt har erfarenhet och kunskap i just fastighetstvister, så är det fullt naturligt att man börjar att titta i sin bekantskapskrets efter det man själv inte kan erbjuda. Binninge rör sig väl i juridiska kretsar och de han får bäst kontakt med, är väl sådana som han själv. Kaka söker maka, typ.

Antingen lider Binninge av total inkompetens när han väljer ombud åt Esbjörn, eller så har han inte Esbjörns bästa i sinnet.
2021-12-14, 16:57
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det här är en väldigt berättigad fråga, när man kollar upp H Mäklare AB så verkar det vara en seriös mäklare som förmedlar lite lägenheter men främst företag och företagslokaler. Något säger mig att han inte har någon som helst aning om att ett fotografi på hans dataskärm är inlämnad som bevis i en rättegång om en fastighet i Uppsala.

Jag gissar att det är Sture eller hans ”utredare” som har bett mäklaren slå lite på priser och sedan fotograferat hans skärm utan att tala om i vilket syfte. Jag har svårt att tänka mig att en seriös mäklare skulle lämna ifrån sig något som inte ens är en skärmdump som underlag till domstol. Att göra något sådant är så taffligt att man skulle förlora sitt rykte fullständigt. Frågan är om det ens skulle passera obemärkt förbi Fastighetsmäklarinspektionen. Någon sorts formkrav bör man kunna ställa på en handling som ska ligga som underlag i en rättstvist.

Det är möjligt att pizzabagaren är seriös i sitt mäkleri, i så fall så borde han uppmärksammas på vad hans företag används till.

Personligen så hade jag skrivit till SH, motpartens ombud samt media om jag och mitt företag användes på ett så pass förnedrande sätt.

Det är också möjligt att Sture och Thomas Jisander brukar dela en familjepizza hos Hakan Demir.
2021-12-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ultraintressant. Ge oss mera
2021-12-14, 18:08
Medlem
Jag undrar val alla experter på mäklarens roll och ansvar tog vägen, fram med er nu och tala om vilket ansvar en mäklare har när han skriver ett intyg i en rättstvist? Kan en mäklare i Göteborg värdera en fastighet i Uppsala utan att besöka den? Det har varit väldigt mycket åsikter om detta tidigare, varför blev de så tyst nu när Esbjörns ombud lämnat in ett värdeutlåtande från en pizzabagare i Göteborg? Han har ju dessutom backslick! Har inte backslick-hakan något mäklaransvar?!
2021-12-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag undrar val alla experter på mäklarens roll och ansvar tog vägen, fram med er nu och tala om vilket ansvar en mäklare har när han skriver ett intyg i en rättstvist? Kan en mäklare i Göteborg värdera en fastighet i Uppsala utan att besöka den? Det har varit väldigt mycket åsikter om detta tidigare, varför blev de så tyst nu när Esbjörns ombud lämnat in ett värdeutlåtande från en pizzabagare i Göteborg? Han har ju dessutom backslick! Har inte backslick-hakan något mäklaransvar?!
Vilken värderingsdag är det? Har han inte varit på plats? Det var ju väldigt viktigt..
Nåja, han har ju inte ens skrivit under eller daterat det…eller satt en rubrik…är han ens inblandad?

Det känns mer som en konstinstallation…..
2021-12-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nåja, han har ju inte ens skrivit under eller daterat det…eller satt en rubrik…är han ens inblandad?

Han är väl kallad som vittne.. kan ju bli helfestligt att se svaret på frågor som:
"brukar du göra dina värderingar enbart baserat på Booli och hemnet?"
"kan göra en rimlig uppskattning av värdet på fastigheten i sanerat VS osanerat skick"
2021-12-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Hahaha 66 hektar, nästan 67 Det var extremt billigt får jag säga, och icke jämförbart
Det står i ärlighetens namn 6677 ha...
En hektar är 100x100 meter vilket är det samma som 10.000 kvadratmeter.
Dela 66.770.000 med 10.000 och du får 6677.

Det är antingen en ren felskrivning eller en annons för ett obefintligt objekt.
En så stor fastighet kommer ut på markanden en i runda slängar en gång var 320:e år och hade kostat i runt 667.700.000 kronor. (baserat på ett hektarpris på 100.00 vilket är mitt emellan snittprisernat för södra- och mellansverige 2021).

Hade jag som domstol fått in den som "bevis" hade jag trott att någon var extremt jävla efterbliven som tror att objektet ens finns på riktigt. Jag gissar att den gode pizzabagaren inte har den blekaste aning om hur stor en hektar är.
Senast redigerad av martinator 2021-12-14 kl. 19:19.
2021-12-14, 19:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ebba fortsätter briljera i att ha social kompetens på socialmedia. Hur kan det inte finnas någon som stoppar henne ifrån att lägga ut poster där grodorna fullkomligt rullar ur fingrarna på henne.

Eller gillar och Ebba och KD att han får tidningslöp med rubriker som.

”Hård kritik mot Ebba efter skämtet om Esbjörn.”

Att han inte bara hejdar sig själv när hon känner för att uttala sig om detta offentligt, man fattar verkligen inte hur hon tänker.
Tänk att hon aldrig lär sig! Hon kan inte vara särskilt smart att agitera som hon gör, ett valår dessutom. Gång på gång dyker hennes omoraliska fastighetsaffär upp och hon har inga betänkligheter att fortsätta med dyngan på social medier. Hon känns bara så otroligt barnslig och egotrippad!

Mest förbannad är jag för att hon bidrar till en rödbrun framtida regering. Ulf K har nog insett att det är kört eftersom han ställt in sitt jultal (ja, jag vet att han skyller på corona).
Vi behöver nog inte oroa oss för att Ebba Usch/Bluff blir någon minister - sköter hon sina egna affärer så här uselt så passar hon inte i en regering. Hade hon lite stil och vett, och ännu hellre mognad, hade hon aldrig inlett denna affär öht, åtminstone backat när hon såg var det barkade

Men storböla kan hon göra för att vinna sympati. "Mina barn är det viktigaste i mitt liv". Det är ju så obota dumt så man slår sig för pannan! Så känner väl alla föräldrar! Hon kunde ju lägga några minuter på hur Esbjörn 82 år känner istället.
2021-12-14, 19:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Hahaha 66 hektar, nästan 67 Det var extremt billigt får jag säga, och icke jämförbart

Mja det är lite mycket nollor det där 6700 m2 stämmer bättre.
7 r.o.k ca 250 m2 bostadsyta och flera fina byggnader på tomten, garage, gäststuga, förråd osv.
Mycket vacker trädgård och bostadshuset är byggt 2009, så jämförbart med Ebbas hus njaaaa……
Men den såldes även två månader efter att Esbjörn sålde så den beräkningen går bort.
2021-12-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tänk att hon aldrig lär sig! Hon kan inte vara särskilt smart att agitera som hon gör, ett valår dessutom. Gång på gång dyker hennes omoraliska fastighetsaffär upp och hon har inga betänkligheter att fortsätta med dyngan på social medier. Hon känns bara så otroligt barnslig och egotrippad!

Mest förbannad är jag för att hon bidrar till en rödbrun framtida regering. Ulf K har nog insett att det är kört eftersom han ställt in sitt jultal (ja, jag vet att han skyller på corona).
Vi behöver nog inte oroa oss för att Ebba Usch/Bluff blir någon minister - sköter hon sina egna affärer så här uselt så passar hon inte i en regering. Hade hon lite stil och vett, och ännu hellre mognad, hade hon aldrig inlett denna affär öht, åtminstone backat när hon såg var det barkade

Men storböla kan hon göra för att vinna sympati. "Mina barn är det viktigaste i mitt liv". Det är ju så obota dumt så man slår sig för pannan! Så känner väl alla föräldrar! Hon kunde ju lägga några minuter på hur Esbjörn 82 år känner istället.
Det som är barnsligt och egotrippat är att sitta och hitta på citat och sedan argumentera mot dessa på det sätt som du gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in