2021-12-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Klart att det är en gängmedlems ansvar att inte prata med poliser eller folk som pratar med poliser.

Om en gängmedlem inte förstår detta och börjar babbla till poliser eller folk som pratar med poliser så kommer gängmedlemmen att få lära sig att det inte tillåts bland de nätverk som har växt fram genom ett krig mot droger som skapar enorma inkomster till vapen och "anställningar" av mördare som kan använda dom i kriget om monopolet på allt som är utanför lagens gränser där polisen inte hjälper dom som de kriminella utövar sitt monopol på.

Einar var ingen gängmedlem eller ens en kriminell som var bra på att vara kriminell.

Han trodde att man kan prata med folk som pratar med polisen och sen låtsas som att det är tillåtet inom gängvärlden att prata med poliser genom andra människor.. som att det inte var hans fel trots att han visste att hans mamma skulle gola folk till polisen och sin egen son till gängen som fick veta att Einar var en golare som fick gängfolk att bli inlåsta fast monopolsutövarna satte tydliga krav om att Einar skulle vara tyst om han verkligen var kriminell som hans musik "ger intryck av".

I slutändan så bevisades det att Einar inte alls var den som han ville framstå som genom gangster-rapp.

-Jag är svensk.
Det var Einars svar på varför han trodde att han var så populär.

Om man som rappare svarar att det enda som gör mig populär är landet som jag föddes i så finns det ju inte så mycket att vara stolt över i texterna som jag skrev och rappade.

Einar var väl åtminstånde lite "artistiskt medveten" om att han själv spelade teater för vinstsyften och inte för att lära folk nånting om gänglivet eller tex att man inte får gola om man står på den kriminella sidan av samhället, och att man måste gola om man inte står på den kriminella sidan eftersom de kriminella tolkar som att man står på den kriminella sidan om man är rädd för att gola på folk som är på den kriminella sidan.
För de första så nämnd dem inga namn ens de va encro som fick dem inlåsta utan encro skulle dem va ute. Han sa ej allt till sin mamma hela grejen.
Citera
2021-12-14, 14:09
Medlem
Citat:
Klart att det är en gängmedlems ansvar att inte prata med poliser eller folk som pratar med poliser.

Om en gängmedlem inte förstår detta och börjar babbla till poliser eller folk som pratar med poliser så kommer gängmedlemmen att få lära sig att det inte tillåts bland de nätverk som har växt fram genom ett krig mot droger som skapar enorma inkomster till vapen och "anställningar" av mördare som kan använda dom i kriget om monopolet på allt som är utanför lagens gränser där polisen inte hjälper dom som de kriminella utövar sitt monopol på.

Einar var ingen gängmedlem eller ens en kriminell som var bra på att vara kriminell.

Han trodde att man kan prata med folk som pratar med polisen och sen låtsas som att det är tillåtet inom gängvärlden att prata med poliser genom andra människor.. som att det inte var hans fel trots att han visste att hans mamma skulle gola folk till polisen och sin egen son till gängen som fick veta att Einar var en golare som fick gängfolk att bli inlåsta fast monopolsutövarna satte tydliga krav om att Einar skulle vara tyst om han verkligen var kriminell som hans musik "ger intryck av".

I slutändan så bevisades det att Einar inte alls var den som han ville framstå som genom gangster-rapp.

-Jag är svensk.

Om man som rappare svarar att det enda som gör mig populär är landet som jag föddes i så finns det ju inte så mycket att vara stolt över i texterna som jag skrev och rappade.

Einar var väl åtminstånde lite "artistiskt medveten" om att han själv spelade teater för vinstsyften och inte för att lära folk nånting om gänglivet eller tex att man inte får gola om man står på den kriminella sidan av samhället, och att man måste gola om man inte står på den kriminella sidan eftersom de kriminella tolkar som att man står på den kriminella sidan om man är rädd för att gola på folk som är på den kriminella sidan.

Fan va bra skrivit där
Citera
2021-12-14, 14:19
Medlem
Citat:

-Jag är svensk.

Det var ju en hel del antaganden. Kände du Einar, eller hur kan du annars uttala dig om hur han tänkte eller vad han trodde?
Citera
2021-12-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagserdiginte
Fan va bra skrivit där

Du tror inte Es mamma som alla andra såg bilderna och läste om kidnappningen. Du vet ingenting om E pratade med sin mamma eller ej.
E dök inte upp på förhör, rättegång etc. han sa inte ett knyst.

Så varför målar du upp en bild som du inte har en aning om?

Hon gjorde som alla mammor i världen ska göra för sina barn, hon såg till att skyldiga blev straffade.
Sen vet inte du eller nån annan annan i tråden än sålänge varför E blev klippt.. Du kan lägga en teori, men kom inte med fakta som du inte kan backa

Edit. Citerade fel användare
Citera
2021-12-14, 14:37
Medlem
Citat:

-Jag är svensk.

Du tror inte Es mamma som alla andra såg bilderna och läste om kidnappningen. Du vet ingenting om E pratade med sin mamma eller ej.

Hon gjorde som alla mammor i världen ska göra för sina barn, hon såg till att skyldiga blev straffade.
Sen vet inte du eller nån annan annan i tråden än sålänge varför E blev klippt.. Du kan lägga en teori, men kom inte med fakta som du inte kan backa
Citera
2021-12-14, 15:10
Medlem
Citat:

-Jag är svensk.

Du tror dig verkligen vara insatt men din okunskap lyser igenom gång på gång. Antingen är det din husgud Olof K Gustafsson for President eller så vet du i detalj vad Einar gråtit ut över till sin mor hemma vid köksbordet. Börjar bli patetiskt nu och Einar visste bra mycket mer om gatan än dig i alla fall.

Vad menar du ens att Einar har sagt till sin mamma, som hon senare har sagt till Polisen? Hon fick veta om kidnappningen när bilderna spreds och gjorde därav anmälan, precis som alla mammor hade gjort! Berätta EN sak ur utredningen som Einars mamma har sagt som är besvärande för de åtalade? Det finns nämligen ingenting, inget av det hon säger ligger till grund för någonting i domarna. Hade någons åtal varit baserat på hennes vittnesmål hade de/den personen varit hemma och förberett julmiddagen nu.
Citera
2021-12-14, 15:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
För de första så nämnd dem inga namn ens de va encro som fick dem inlåsta utan encro skulle dem va ute. Han sa ej allt till sin mamma hela grejen.

Encro är dock ingen giltig bevisning när ingen kan bevisa vem som är bakom användarnamnen.. så utan vittnen och erkännanden så är encron totalt värdelös eftersom det som skrivs inte kan bindas till nån person.

Självklart blev Einar stämplad som en golare även om han "bara" berättade för sin mamma och alla på internet att han hade blivit kidnappad illegalt fast om han var kriminellt "lagd" så hade han såklart fattat att varken internet eller hans mamma har nånting med uppgörelser mellan kriminella monopolstävlande gängfolk att göra.

Det vore väl en kriminells plikt.. om en kriminell blev kidnappad och rånad... att då kalla på sina gängmedlemmar och se till att snacka med den andre gängledaren om att smyckena och klockan ska tillbaka om inte blodet ska börja flöda ut från det skyldiga gängets ådror.

och har man inte kriminella bakom sig och låter kriminella tatta smyckena så måste man såklart kontakta gänget som heter polisen och få dom att gripa bovarna som snodde smyckena.

Försöker man stå i mitten av dom två sidorna lixom genom att berätta på internet att man har blivit utsatt för brott och sen berätta för nån som går till polis och domstol... medans man själv fortsätter låtsas vara gangster och att sånt tillåts inom den kriminella delen av samhället.. ja då blir man klippt.

Man kan aldrig hitta en mördare heller eftersom det är så allmänt känt inom "kriminella kretsar" vad som händer med golare... vilket gör att det kan vara precis vem som helst av alla små tattare som han umgicks med.. eftersom alla kriminella vet ju vad som gäller om nån börjar gola genom internet och sin mamma.

Alla som han umgicks med efter kidnappningen hade väl fått sina familjer skjutna om dom inte berättade vart Einar var så att han kunde klippas. Självklart har alla som han umgicks med fått det förklarat för sig att dom ska berätta vart Einar är om dom inte ska få problemen själv och bli klippta.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-12-14 kl. 15:13.
Citera
2021-12-14, 15:12
Medlem
Citat:
Encro är dock ingen giltig bevisning när ingen kan bevisa vem som är bakom användarnamnen.. så utan vittnen och erkännanden så är encron totalt värdelös eftersom det som skrivs inte kan bindas till nån person.

Självklart blev Einar stämplad som en golare även om han "bara" berättade för sin mamma och alla på internet att han hade blivit kidnappad illegalt fast om han var kriminellt "lagd" så hade han såklart fattat att varken internet eller hans mamma har nånting med uppgörelser mellan kriminella monopolstävlande gängfolk att göra.

Det vore väl en kriminells plikt.. om en kriminell blev kidnappad och rånad... att då kalla på sina gängmedlemmar och se till att snacka med den andre gängledaren om att smyckena och klockan ska tillbaka om inte blodet ska börja flöda ut från det skyldiga gängets ådror.

och har man inte kriminella bakom sig och låter kriminella tatta smyckena så måste man såklart kontakta gänget som heter polisen och få dom att gripa bovarna som snodde smyckena.

Försöker man stå i mitten av dom två sidorna lixom genom att berätta på internet att man har blivit utsatt för brott och sen berätta för nån som går till polis och domstol... medans man själv fortsätter låtsas vara gangster och att sånt tillåts inom den kriminella delen av samhället.. ja då blir man klippt.

Man kan aldrig hitta en mördare heller eftersom det är så allmänt känt inom "kriminella kretsar" vad som händer med golare... vilket gör att den kan vara precis vem som helst av alla små tattare som han umgicks med.. eftersom alla kriminella vet ju vad som gäller om nån börjar gola genom internet och sin mamma.

Alla som han umgicks med efter kidnappningen hade väl fått sina familjer skjutna om dom inte berättade vart Einar var så att han kunde klippas. Självklart har alla som han umgicks med fått det förklarat för sig att dom ska berätta vart Einar är om dom inte ska få problemen själv och bli klippta.

Tack! Där bevisade du precis att du förstår/vet precis, ingenting!
Citera
2021-12-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nä. Nu fattar du fel igen. Han hade ett pris på sitt huvud, och man har sagt att han skall dö. Bl.a i Encro. Detta vet alla. Det drar man inte tillbaks bara för att man åker in. Då är man en fitta som inte står för sitt ord.

Kontraktet spreds långt innan mordet, pengarna låg tillgängliga på ett speciellt ställe. Det är så det går till. Till slut cashade någon in.

Ok, förstod fel. Einar hade kanin, eftersom Chihab och Ilija sagt att de skulle plocka kaninen kunde de inte låta kaninen sitta där den satt även om de kröp in i buren själva. Presumtivt skulle de därför ha lejt någon annan att hämta kaninen för att inte förlora sin tjuvheder. Ungefär så?
Citera
2021-12-14, 15:32
Medlem
GRlSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich

Du har inte läst FUPen hör jag. Nisses mamma visste om vad som skett innan bilderna läkte ut och i FUPen finns SMS konversationer mellan dom 2 som visar detta. Däremot så ber Nisse sin mamma att absolut inte prata med polisen, så han har enligt mig inte medvetet golat i alla fall.
Citera
2021-12-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS
Du har inte läst FUPen hör jag. Nisses mamma visste om vad som skett innan bilderna läkte ut och i FUPen finns SMS konversationer mellan dom 2 som visar detta. Däremot så ber Nisse sin mamma att absolut inte prata med polisen, så han har enligt mig inte medvetet golat i alla fall.

Många visste vad som hade hänt innan bilderna cirkulerade i sociala medier. Nu är jag inte helt säker på den här informationen och orkar inte gå tillbaka för att kolla det. Men jag tror tom att det var Polisen som tog upp fallet under "Allmänt åtal" i princip när bilderna läckte. Alltså något dom har skyldighet att utreda när dom ser att något sådant allvarligt kan på gå.

När Polisen då åker hem till en mor för att se hur det "står till", som såklart är livrädd för sin sons liv och inte vet vad hon ska ta sig till. Självklart öppnar hon munnen och pratar som en vanlig hederlig människa då och säger vad hon vet.

Att man sedan väljer att kalla det för att Einar golar eller att hans mamma begår något stort misstag som "anmäler" är bara efterblivet. Då har man tittat för mycket på film.
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-14 kl. 16:18.
Citera
2021-12-14, 16:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Det var ju en hel del antaganden. Kände du Einar, eller hur kan du annars uttala dig om hur han tänkte eller vad han trodde?

Självklart känner jag ingen i förorter i Stockholm.. men det var nån i Alby som hotade mig genom sms medans jag satte igång och sökte på numret online och fick se att det var i Alby som människan var när han trodde att jag inte golar på han. Men det blev tyst på både honom och polisen när jag lämnade allt till polisen som la ner utredningen direkt trots att dom hade ett "nummer att gå på". LOL

Citat:
Ursprungligen postat av broncovich

När jag blev utsatt för ett ganska grovt brott (heminvasion) som gjorde att förövarna fick fängelsestraff... så ansåg dom att jag skulle hitta på en konstig historia om att jag hade lekt och busat med två främlingar och puttat igenom en främling genom min ytterdörr och därför sitter vi här tre personer och inväntar polisen med en ytterdörr som det är ett stort håll i.

Jag vägrade ljuga åt kriminella för jag satsade istället på att trycka dit dom lortiga jävlarna så hårt som möjligt genom ärlighet i domstol vilket även mina grannar ställde upp på och vittnade i domstol om brotten som dom hörde även om dom inte var på plats när brottet hände.

Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Tack! Där bevisade du precis att du förstår/vet precis, ingenting!

I domstol gäller bevisning så det finns automatiskt ingen bevisning om inte nån av idioterna erkänner eller om ett vittne kan uttala sig om saker som kan binda de påhittade användarnamnen till riktiga namn.

Det var väl viktigt för polisen och domstol att låtsas som att encro gick att använda utan erkännanden och vittnesmål som kan binda användarnamn till "riktiga identiteter".

Detsamma gäller väl just här och nu om jag postar detta inlägget och går iväg från datorn så kan ju poliser storma in men så länge det inte finns bevis för att det var jag som satt vid datorn och skrev just då så finns det inga bevis för att det var jag som skrev detta.. vilket i sin tur betyder att vanliga telefoner kunde ha används av kriminella om dom förstod den simpla detaljen om bevisföring i domstol.

Om alla nekade allt så hade encron varit värdelöst.. men nu erkände ju några av dom.. så självklart måste encro gälla som bevisning efter det eftersom de kriminellas egna ord erkänner ju brotten och planeringen av brotten genom encron.

Det är fakta dock att det går till så som jag skriver att det går till på den olagliga sidan av samhället där gängen krigar om monopolet som Einar hävdade att han var en del av vilket gjorde att han blev indragen i det genom att låtsas vara en gangster fast han inte var med i kriget där folk skjuter varandra för att tjäna mer pengar till sitt gäng genom att mörda medlemmar i andra gäng.

Jag har studerat kriget mot droger och dess bieffekter globalt i typ 20 år minst så visst har jag lite insikt i hur illa det har gått och varför det finns gäng med militärvapen i Sverige, och varför vapnen används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in