2021-12-14, 11:37
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Du kan önska sjukdomen på mig istället. Jag har stiftat personlig bekantskap med viruset och skulle hellre göra det igen än att ingå i något djävla läkemedelsexperiment.
Har inte läst på tillräckligt om Novovac, som verkar vara på gång att godkännas, och det skulle jag eventuellt överväga att ta om snaran dras åt, men skulle även i det fallet föredra ytterligare en vända covid.

Förutsätter för övrigt att du med dina starka åsikter om andras vårdval solidariskt tar din influensaspruta varje år.
Var du inlagd på IVA i respirator samt nära döden? Annars går ditt inlägg inte att relatera till tidigare inlägg.
Citera
2021-12-14, 11:38
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: Du kan väl länka till studier som visar dina "beprövade läkemedels" effektivitet, som de lagt ner? Och även hur många som dött pga detta, som du skriver. Annars ljuger du - som vanligt.
2: Har visserligen inte påstått att vaccinen är en 'behandling', men studierna visar att de skyddade cirka 90% mot allvarliga sjukdomsfall och död vid första vågen. Har du missat det, eller tänker du avfärda SAMTLIGA faktabaserade studier som 'big pharma-lögner'? Skönt för dig i så fall.
3: Du kallar mig idiot, det gör dig till idiot.
Vid första vågen hade vi inte ens vaccin så vad dillar du om?

90% stämmer ju verkligen inte, det var bara i början som man pratade om det och då var det relativ riskreduktion, men absolut riskreduktion är ju inte mer än ett par procent, dvs på patientnivå. Nu är det också välkänt att skyddet nästan är obefintligt efter 6 månader. Vaccinet är bara meningsfullt för personer över 65, det är där man kan se en statistiskt signifikant riskreduktion. Men är du under 65 och frisk finns ingen meningsfull nytta.
Citera
2021-12-14, 11:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Varför? Jag försöker inte framhäva att Covid-19 är ett helt ofarligt virus. Jag är däremot mer rädd för vaccinen.
Att vara rädd för vaccinet, och att samtidigt avsäga sig livsuppehållande vård, är en jäääääävla skillnad.
Citera
2021-12-14, 11:40
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag säger att jag söker data på hur många på IVA som vaccinernats upp till 3 veckor innan infektion, och din respons är att du vill ha källor på att Sars2 inte skiljer sig radikalt från alla andra virus vi har kunskap i frågan om? Har jag förstått rätt?
Nej, du har inte förstått rätt. Vi vet att det finns virus som inte beter sig på det sätt du beskriver, därmed skiljer sig inte "sars2" från alla andra virus vi har kunskap om.
Citera
2021-12-14, 11:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det bästa verkar vara T-Detect https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/coronavirus-covid-19-update-fda-authorizes-adaptive-biotechnologies-t-detect-covid-test

Du har antigen test, och ett antal olika metoder med fancy namn

Antigentester är inte lika exakta som PCR. Ditt T-detect test verkar inte testa för pågående infektion så ser inte nyttan med det.
Citera
2021-12-14, 11:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Var du inlagd på IVA i respirator samt nära döden? Annars går ditt inlägg inte att relatera till tidigare inlägg.
Varför då? Det är ju en ytterst liten andel av de smittade som hamnar där, och många intuberingar verkar dessutom vara ett resultat av att man är ovillig att använda "alternativa" behandlingsmetoder som verkar fungera utmärkt.
Citera
2021-12-14, 11:41
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Jag vet att ni antivaxxers säger att alla fakta ni får presenterade för er inte går att lita på. Det utmärker er ointelligens och oförmåga att debattera samt framföra egna fakta.

Blablablabla.. tagit alla vacciner förutom flunsorna och covid. Och vem vet kanske jag tar nått mot covid också men det lär ta nått år till innan det sker.
Citera
2021-12-14, 11:42
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vid första vågen hade vi inte ens vaccin så vad dillar du om?

90% stämmer ju verkligen inte, det var bara i början som man pratade om det och då var det relativ riskreduktion, men absolut riskreduktion är ju inte mer än ett par procent, dvs på patientnivå. Nu är det också välkänt att skyddet nästan är obefintligt efter 6 månader. Vaccinet är bara meningsfullt för personer över 65, det är där man kan se en statistiskt signifikant riskreduktion. Men är du under 65 och frisk finns ingen meningsfull nytta.
1: Åh, en liten formuleringsmiss, men eftersom vi pratade om vaccindistributionen så förstod du rimligen exakt vad jag menade.
2: Om du kan läsa grafer, så kan du titta här och bedöma vad vaccinet gav för effekt: https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/
3: Vaccinet hade nog gjort nytta hos alla de friska under 65 som dött av covid-19, tänker jag... https://www.ons.gov.uk/aboutus/transparencyandgovernance/freedomofinformationfoi/deathsfromcovid19withnounderlyinghealthconditionsb yage Ni antivaxxers har inte fattat att även för frisk under 65 så är covid ett jävla lotteri. En ganska stor mängd (inte procentuellt sett) helt friska unga, stendör av covid.
Citera
2021-12-14, 11:45
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Att vara rädd för vaccinet, och att samtidigt avsäga sig livsuppehållande vård, är en jäääääävla skillnad.

Vård för kåvid, ja.
Citera
2021-12-14, 11:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu gäller det ju för individerna i den studien, säkerligen hyfsat friska människor som ränner runt sina 10000 steg på sjukhuset dagligen. Så ja en bra hint.
Ja, sådana är överrepresenterade kan hända, men studien gäller även patienter som haft C19 där man mätt antikroppsnivåer (vilket vi vet korrelerar).

Så ja;
Det är en bra hint.
Citera
2021-12-14, 11:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej, du har inte förstått rätt. Vi vet att det finns virus som inte beter sig på det sätt du beskriver, därmed skiljer sig inte "sars2" från alla andra virus vi har kunskap om.
Virus som inte infekterar ickeimmuna alltså. Ja visst, det finns, men hur är det relevant?
Citera
2021-12-14, 12:00
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Varför kan vi ovaccinerade inte bara skriva under på att vi inte får behandlas för svår Covid-19 för att inte belasta sjukvården?

Då blir ju alla nöjda och belåtna och alla kan äntligen gå vidare

Då kan rökare och alkoholister också skriva på att de avstår all vård som är röknigs/ alkoholrelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in