Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-12-14, 00:27
  #1
Medlem
På hemsidan går att läsa: IFIL har sin grund i sunnitisk islam och har som ändamål att:

Sammansluta muslimer från i första hand Linköpings kommun och ge tillfälle till religionsutövning, studier och samvaro.
Underlätta för muslimer att leva sina liv i enlighet med islams lära som den finns uttryckt i Koranen och profeten Muhammeds sunna (må Allah välsigna honom och ge honom frid).
Tillvarata muslimers gemensamma intressen genom att verka för att skydda och stärka islamisk identitet i Sverige.
Informera svensk allmänhet om islam och dess roll och betydelse.
Verka för en förbättrad respekt och förståelse mellan muslimer och andra invånare i det svenska samhället.

Är politikerna medvetna om deras kopplingar till Muslimska brödraskapet?
Varför röstar endast SD nej till bygget?
Vad har kommunpolitikern i Linköping MUHARREM DEMIROK (C) för agenda för att stötta detta?

https://www.linkopingmoske.se/donera/

https://www.centerpartiet.se/lokal/o...harrem-demirok
Citera
2021-12-14, 00:28
  #2
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=WxlrLoX7dwM
Citera
2021-12-14, 00:32
  #3
Avstängd
Visa kommunen dina källor att de är kopplade till nån terrororganisation. "trust me bro" räcker inte. Då kommer bygget till halt.
Citera
2021-12-14, 00:33
  #4
Medlem
Milton.Millss avatar
Absolut, men bara om det blir en stor och varm majbrasa.
Citera
2021-12-14, 00:41
  #5
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Inte en endaste moské till behövs. Centerpartiet borde terrorklassas snarast
Citera
2021-12-14, 01:52
  #6
Medlem
knark-kungens avatar
Jag skulle kunna tänka mig att donera. Men bara om det blir böneutrop, tycker det stärker gemenskapen i området.
Citera
2021-12-14, 03:34
  #7
Medlem
Alezandaars avatar
Var är kopplingen till brödraskapet?
Citera
2021-12-14, 06:09
  #8
Medlem
Usch! Alla moskéer i Sverige borde jämnas med marken. Moskéer passar i muslimska länder, inte i Sverige.
Citera
2021-12-14, 08:29
  #9
Medlem
stukads avatar
Bra
En moské samlar de stabila och ostabila, de som har det bra och dåligt och kan då få utlopp för oro och få råd. När jag besöker kyrkan någon gång finner jag ro, det finns personer att prata med, sammarbeten osv.

Frågan kanske är ekonomisk och isf gynnar den nog Linköping då det bidrar till gemenskap till vilket leder till bättre psykisk hälsa.

Linköping är så vackert och en moské kan byggas väldigt vacker. , bygger om moskén till ett lager eller en mcdonalds om 20 år kanske vem vet.


Efterskalv efter 2001 som repeteras och ekar tills det blir sanning nästan....första man ser när man loggar in när jag skulle läsa om btc.


Hur som helst. Dags för kaffe Med olja av blod för mitt morgonkaffe tar ingen.

Får höra vad radion har att säga idag. Allt är nog lungt där Har förtroende för högre myndigheter.
__________________
Senast redigerad av stukad 2021-12-14 kl. 08:49.
Citera
2021-12-14, 08:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Visa kommunen dina källor att de är kopplade till nån terrororganisation. "trust me bro" räcker inte. Då kommer bygget till halt.

Jag har inte skrivit att dom är kopplade till nån terrororganisation. Muslimska brödraskapet, MB, räknas inte som det i Sverige, men i några andra länder. Bara det är ju sjukt
Citera
2021-12-14, 08:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Var är kopplingen till brödraskapet?

Hittar säkert fler men den här är om IFIS, islamiska föreningen i Sverige, och Linköpings moske är en del av den, IFIL, islamiska föreningen i Linköping. https://www.dagen.se/debatt/2020/06/...-brodraskapet/
Citera
2021-12-14, 08:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Bra
En moské samlar de stabila och ostabila, de som har det bra och dåligt och kan då få utlopp för oro och få råd. När jag besöker kyrkan någon gång finner jag ro, det finns personer att prata med, sammarbeten osv.

Frågan kanske är ekonomisk och isf gynnar den nog Linköping då det bidrar till gemenskap till vilket leder till bättre psykisk hälsa.

Linköping är så vackert och en moské kan byggas väldigt vacker. , bygger om moskén till ett lager eller en mcdonalds om 20 år kanske vem vet.


Efterskalv efter 2001 som repeteras och ekar tills det blir sanning nästan....första man ser när man loggar in när jag skulle läsa om btc.


Hur som helst. Dags för kaffe Med olja av blod för mitt morgonkaffe tar ingen.

Får höra vad radion har att säga idag. Allt är nog lungt där Har förtroende för högre myndigheter.

Att dom tillhör Muslimska Brödraskapet, som vill ta över väst och är infiltrerade lite överallt i svenska samhället, förändrar det din inställning?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback