2021-12-14, 02:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det gjør nok det i en indisierekke.
Hvilken indisierekke? De har nada sier politiet selv.
Citera
2021-12-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvilken indisierekke? De har nada sier politiet selv.

I en tenkt indisierekke selvsagt, det er ingen her som vet hva politiet sitter på. Vi vet kun små bruddstykker, jeg er ikke engang sikker på at SH vet hva politiet sitter på nå.
Citera
2021-12-14, 02:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Klarer de å knytte flere av indisiene til hverandre blir det til slutt umulig for TH å komme unna med drapet på sin kone.

De må klare å få ham i avhør, uten at han er "pjusk" slik som i fjor vår. Han må konfronteres
med indisierekken. Da tenker jeg alibiet hans vakler. Han forsøkte så godt han kunne å manipulere
og vri seg unna tidlig i etterforskningen, men da hadde de ikke noe håndfast å konfrontere ham med siden han fremdeles offisielt sett var fornærmet i saken.
Citera
2021-12-14, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De må klare å få ham i avhør, uten at han er "pjusk" slik som i fjor vår. Han må konfronteres
med indisierekken. Da tenker jeg alibiet hans vakler. Han forsøkte så godt han kunne å manipulere
og vri seg unna tidlig i etterforskningen, men da hadde de ikke noe håndfast å konfrontere ham med siden han fremdeles offisielt sett var fornærmet i saken.

Jeg tror alibiet hans har vaklet ei tid. Nå vil de trolig gjerne ha litt taket på den knyttet opp mot kryptodelen og med det kunne spille de ut mot hverandre ved konfrontasjon.
Citera
2021-12-14, 02:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var nok THs mistanke om utroskap som førte til opprettelsen av den første ektepakten.
Konkursfrykten var et påskudd.
Konkursfrykten var kortvarig, huset ble overført til THs særeie kort tid etterpå. Ektepaktene ble nok hovedsaklig laget for å sikre at TH fikk særeie på alt han i fremtiden tjente på sine forretninger. Mistanke for utroskap fra AEHs side, var nok en årsak som virket godt som katalysator på prosessen, hvis det var tilfellet.
Når man driver forretning på et slikt nivå, har det vist seg at ektepakter er nødvendig.

Unge voksne idag, som lever sammen og har barn, er flinke til å lage kontrakter, som gjør ting enklere i tilfellet ekteskapet/forholdet ryker.
Bankene krever det i noen tilfeller, hvis f.eks. en av partene har penger med inn i forholdet. F.eks. hvis ene parten har særeie på tomten, så ønsker ikke banken å gi huslån til den andre parten, før særeie på tomten er oppløst.
Citera
2021-12-14, 02:57
Medlem
Citat:
Konkursfrykten var kortvarig, huset ble overført til THs særeie kort tid etterpå. Ektepaktene ble nok hovedsaklig laget for å sikre at TH fikk særeie på alt han i fremtiden tjente på sine forretninger. Mistanke for utroskap fra AEHs side, var nok en årsak som virket godt som katalysator på prosessen, hvis det var tilfellet.
Når man driver forretning på et slikt nivå, har det vist seg at ektepakter er nødvendig.

Unge voksne idag, som lever sammen og har barn, er flinke til å lage kontrakter, som gjør ting enklere i tilfellet ekteskapet/forholdet ryker.
Bankene krever det i noen tilfeller, hvis f.eks. en av partene har penger med inn i forholdet. F.eks. hvis ene parten har særeie på tomten, så ønsker ikke banken å gi huslån til den andre parten, før særeie på tomten er oppløst.

Så da er mottoet, gift deg aldri med en rik en.
Du kommer aldri til å få fem øre ved skilsmisse likevel
Citera
2021-12-14, 03:05
Avslutad
Citat:
Mottoet mitt er; Ikke gift deg hvis planen er skilsmisse.

Ellers synes jeg rike menn er skumle, stemmer det!

Jeg hadde nok forlengst blitt byttet ut med to på 25..
Kjipt!
Senast redigerad av Havhest 2021-12-14 kl. 03:11.
Citera
2021-12-14, 03:14
Medlem
Citat:

Det TH gjorde er ulovlig. Uansett årsak.

Det er ikke innenfor lovverket å holde sin ektefelle som ulønnet slave. Det er ikke lovlig å ta ifra sin ektefelle de verdiene som hun rettmessig eier halvparten av, for å straffe henne økonomisk og for å hindre henne i å dra sin vei.

Det er sprøyt å hevde at ektepakter som stjeler konas andel av felleseiet, på noen måte skal være nødvendig for å drive "forretning på et slikt nivå".

Det er ulovlig. Og mishandling i nære relasjoner. Og skammelig. Å behandle sin egen kone og mor til barna som en slave.

TH er ikke så dum at han ikke har forstått at ektepaktene hans ikke er verdt papiret de er skrevet på.

Ut fra realitetene i ekteskapet, har AE hatt rett på halvparten av fellesformuen. At TH ved hjelp av ulovlige ektepakter har lurt AE til å tro at han også eier hennes del av formuen, forandrer ikke realitetene.
Citera
2021-12-14, 03:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Buksen er funnet sentralt på åstedet og offeret kan meget mulig være kledd av. Tipper politiet har helt andre tanker om hvorvidt dette kan bety noe eller ikke. Er det blod som er funnet er min vurdering at TH sitter ganske hardt i det. Selv om det ikke holdt hele veien inn for dem i første runde. De kommer aldri til å slippe denne saken.
Siktelsen var nødvendig for å undersøke TH skikkelig. Tror ikke vi skal tenke at årsaken til siktelsen var at mistanken var sterk. Det viktigste er at politiet får undersøke grundig, for å unngå uendelige spekulasjoner, etter at siktelsen mot TH blir henlagt. For det tror jeg kommer til å skje.
Citera
2021-12-14, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det TH gjorde er ulovlig. Uansett årsak.

Det er ikke innenfor lovverket å holde sin ektefelle som ulønnet slave. Det er ikke lovlig å ta ifra sin ektefelle de verdiene som hun rettmessig eier halvparten av, for å straffe henne økonomisk og for å hindre henne i å dra sin vei.

Det er sprøyt å hevde at ektepakter som stjeler konas andel av felleseiet, på noen måte skal være nødvendig for å drive "forretning på et slikt nivå".

Det er ulovlig. Og mishandling i nære relasjoner. Og skammelig. Å behandle sin egen kone og mor til barna som en slave.

TH er ikke så dum at han ikke har forstått at ektepaktene hans ikke er verdt papiret de er skrevet på.

Ut fra realitetene i ekteskapet, har AE hatt rett på halvparten av fellesformuen. At TH ved hjelp av ulovlige ektepakter har lurt AE til å tro at han også eier hennes del av formuen, forandrer ikke realitetene.

Det er jeg helt enig i.
Citera
2021-12-14, 03:25
Medlem
Citat:

Du kan gifte deg med en rik person, men du bør nok se opp i bakken etter hva som kan skjule seg under.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-12-14 kl. 03:35.
Citera
2021-12-14, 03:33
Medlem
Citat:
Mottoet mitt er; Ikke gift deg hvis planen er skilsmisse.

Ellers synes jeg rike menn er skumle, stemmer det!

Jeg hadde nok forlengst blitt byttet ut med to på 25..
Kjipt!

TH og AE giftet seg da de var 19 år. Mest sannsynlig hadde enebarnet AE med seg mer verdier inn i ekteskapet, enn hva den morløse TH med tolv søsken hadde.

Formuen er tjent opp mens AE og TH var gift, og AE hadde derfor rett på halvparten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in