2021-12-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Den første har nok BB bidratt til, men den gjeldende avviste han å ha satt opp.
Alle landets medier sitter på kopi av disse og de vet navnene på vitnene så det er en smal sak for dem å finne ut hvilken advokaten det er snakk om, det står muligens på ektepakten også.
Ja sikkert. Jeg lurte på hvorfor du mente den ene måtte være forfalsket?
Citera
2021-12-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja sikkert. Jeg lurte på hvorfor du mente den ene måtte være forfalsket?

Den må jo nesten være det når BB avviser at han har lagd den.
Citera
2021-12-14, 00:42
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Er vel snakk om to ektepakter, der BB har sagt han har skrevet den ene, men ikke den andre? Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så nøye inn i disse ektepaktene, da jus ikke er min sterkeste side. Og jeg forstod det som at du mente den han ikke hadde skrevet, måtte være forfalsket?

Man kan skrive ektepakt selv, det er ikke et krav at en advokat skal gjøre det. Men forstod det sånn at dette dokumentet var skrevet på BB sitt firmaskjema.
Citera
2021-12-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, nettopp! TH kunne risikere å betale AEH et vederlag på 10-25 millioner ved evt skilsmisse.
Ektepaktene gjør også at forretningspartnerene ikke trenger å være redd en eventuell skilsmisse.
Så jeg får heller ikke et slikt motiv til å stemme.
TH må ha fått hjelp, og da passer også et emosjonelt motiv dårlig. Det må i såfall dreie seg om noe helt annet, noe som er mye verre enn drapet på AEH. Han kan ikke ha gjort det alene. Tenker gjerningspersonene har felles motiv.

Nå snakker vi, interessant. Meget interessant.
Citera
2021-12-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, nettopp! TH kunne risikere å betale AEH et vederlag på 10-25 millioner ved evt skilsmisse.
Ektepaktene gjør også at forretningspartnerene ikke trenger å være redd en eventuell skilsmisse.
Så jeg får heller ikke et slikt motiv til å stemme.
TH må ha fått hjelp, og da passer også et emosjonelt motiv dårlig. Det må i såfall dreie seg om noe helt annet, noe som er mye verre enn drapet på AEH. Han kan ikke ha gjort det alene. Tenker gjerningspersonene har felles motiv.
Å finne noen som gjør alt så lenge gevinsten er høy nok, er en mulighet. Men at en mann som TH hadde tatt slike sjanser, virker veldig ulogisk for meg i forhold til det inntrykket jeg sitter med av TH. Som nevnt flere ganger, vil han da måtte leve med frykten for utpressing og avsløring den tida han har igjen. Igjen, ulogisk å tro. Så vidt vi vet har politiet ikke funnet noen forbindelser mellom TH og slike kandidater. Skulle han ha hyret/presset eller på andre måter ha fått noen bekjente til å utføre et drap, er dette også ulogisk i forhold til hva det faktisk innebærer å være den som med egne hender tar livet av et annet menneske. Derfor er det lettest å tenke at dette er en kidnapping der ikke alt muligens gikk helt etter planen.
Citera
2021-12-14, 00:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Hva legger du i at han gikk i veggen? Utenfor stand til å arbeide?

Ja, han overlot roret til GHH med instruks om å "ikke foreta seg noe som helst".
Dette skal ha vært bl.a. fordi utroskapen ble avslørt i 1993, etter det jeg forstår.
TH var nær sagt et vrak. Overarbeidet og tynget av depresjon.

Det var vel omtrent på dette tidspunktet han begynte å studere teologi, hvis jeg
ikke husker helt feil. Men samtidig drev han vel også med prosjekter på Kvitfjell
i tilknytning til OL på Lillehammer. Det har vært nevnt at det var "cowboy-tilstander"
i investor- og eiendomsutviklermiljøet på den tiden. Ikke utenkelig at han har blitt
kjent med et par tvilsomme skikkelser.

Torpedo/ransmiljøet med utspring bl.a. i Tveitagjengen var under oppseiling på den tiden.
Som eks-spaner Jonny Brenna uttaler i Krimpodden, "jeg kunne like gjerne havnet på
skråplanet som i politiet".
Citera
2021-12-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Man kan skrive ektepakt selv, det er ikke et krav at en advokat skal gjøre det. Men forstod det sånn at dette dokumentet var skrevet på BB sitt firmaskjema.
Som sagt, jus er noe jeg kan lite om, så stemmer sikkert det. At BB har skrevet den ene av ektepaktene, mener jeg har vært noe vi har visst lenge.
Citera
2021-12-14, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest og andre har det med å benekte faktiske forhold.

Dette med DNA under knehasene ble omtalt i VG 13. oktober 2020 under avsnittet Flere nye funn:
Flere nye funn
Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Siste del om knehasene ble altså tatt ut i senere versjoner av artikkelen.
Det står ingenting i artikkelen du refererer til om dna fra TH under knehasene.
I artikkelen er det du skriver; "og under knehasene på en bukse", utelatt fra setningen.

Ellers glemte du å sitere det som står videre om "flere nye funn".
Nemlig; "Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."

Havhesten har orden på sysakene sine!
Citera
2021-12-14, 01:03
Medlem
Citat:
Den må jo nesten være det når BB avviser at han har lagd den.
Ok, to ektepakter, en satt opp av BB, den andre vet jeg ikke. Det er hva jeg har fått med meg. Du sier en er forfalsket. Mener du da at den vi "vet" er satt opp av BB er forfalsket fordi han har sagt at han avviser at han har lagd denne?
Citera
2021-12-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ok, to ektepakter, en satt opp av BB, den andre vet jeg ikke. Det er hva jeg har fått med meg. Du sier en er forfalsket. Mener du da at den vi "vet" er satt opp av BB er forfalsket fordi han har sagt at han avviser at han har lagd denne?

Jeg gir opp, du skjønner nada uansett.
Citera
2021-12-14, 01:08
Avslutad
Citat:
Å finne noen som gjør alt så lenge gevinsten er høy nok, er en mulighet. Men at en mann som TH hadde tatt slike sjanser, virker veldig ulogisk for meg i forhold til det inntrykket jeg sitter med av TH. Som nevnt flere ganger, vil han da måtte leve med frykten for utpressing og avsløring den tida han har igjen. Igjen, ulogisk å tro. Så vidt vi vet har politiet ikke funnet noen forbindelser mellom TH og slike kandidater. Skulle han ha hyret/presset eller på andre måter ha fått noen bekjente til å utføre et drap, er dette også ulogisk i forhold til hva det faktisk innebærer å være den som med egne hender tar livet av et annet menneske. Derfor er det lettest å tenke at dette er en kidnapping der ikke alt muligens gikk helt etter planen.
Enig i at kidnapping er lettere å se for seg. Det blir fort litt vilt med en gjerningsperson med hevnmotiv, selv med mye villeding muligens.
Det er så klart mange ting vi ikke vet om etterforskningen, som plutselig kan snu hele bildet.
Citera
2021-12-14, 01:09
Medlem
Citat:
Jeg gir opp, du skjønner nada uansett.
Ser at jeg har gått glipp av et innlegg du hadde skrevet, beklager det. Nå er det sovetid for gamle folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in