2021-12-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja det har jeg fått med meg. Virker som ei omtenksom dame.

Men på den tiden i Norge var det ingen eldrehjem for 55+ som vi hadde og har i Sverige i dag så AEH så ingen annen utvei enn å hjelpe sin mor på denne måten.
Citera
2021-12-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest og andre har det med å benekte faktiske forhold.

Dette med DNA under knehasene ble omtalt i VG 13. oktober 2020 under avsnittet Flere nye funn:
Flere nye funn
Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Siste del om knehasene ble altså tatt ut i senere versjoner av artikkelen.

Så er spørsmålet. Hvorfor ble det tatt ut?
Citera
2021-12-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva er feks 20 millioner for th? Ikke motiv for drap isolert sett.

Vet ikke!
Citera
2021-12-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Interessant det som blir sagt om ektepakten her: "En ektepakt kan bli erklært ugyldig av retten, men det skal mye til", ifølge John Asland ved Institutt for privatrett på Universitetet i Oslo. Han har vurdert ektepakten til Hagens på forespørsel fra NRK. "I forhold til et eventuelt motiv om at hun skulle kunne nå frem med et krav om at ektepakten ble ugyldig ved skilsmisse, så er det liten grunn til å tro at hun skulle nå frem med det", sier Asland. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Hvis jeg har forstått dette riktig, så er muligheten for at AEH skulle gått til retten og få denne ektepakten erklært ugyldig, og med den ute av veien, ha krav på halve formuen+/- til TH, så godt som ikke-eksisterende. Og hvis frykten for at hun skulle gjort dette skulle vært et mulig motiv for at TH skulle ha tatt kona av dage, viser jo dette utsagnet til J. Aaland at ektepakten i hvert fall ikke representerer et økonomisk motiv for TH til å ta livet av AEH.

Interessant. Men hun kunne prøvd seg. Men det er kanskje ikke nok for å ha et motiv for å drepe henne når du heter TH og kan kjempe en eviglang kamp som hun meget trolig ville tape med hans ressurser.

Så hva kan være det egentlig motivet for at TH gikk til det skrittet å drepe sin kone eller få henne drept?
Citera
2021-12-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest og andre har det med å benekte faktiske forhold.

Dette med DNA under knehasene ble omtalt i VG 13. oktober 2020 under avsnittet Flere nye funn:
Flere nye funn
Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Siste del om knehasene ble altså tatt ut i senere versjoner av artikkelen.
Takk Jayce, mange trådsannheter ute å går i dette forumet, så fint å få bekreftet at dette ikke var en av dem. Mulig politilekkasje da, siden det ble fjernet. Men blir bare nok et indisium som nok enkelt lar seg knekke av en dyktig Holden, om det skulle komme til flere møter i retten.
Senast redigerad av univers123 2021-12-14 kl. 00:37.
Citera
2021-12-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men på den tiden i Norge var det ingen eldrehjem for 55+ som vi hadde og har i Sverige i dag så AEH så ingen annen utvei enn å hjelpe sin mor på denne måten.

Jeg konkluderer, som TH, med at hun var snill og omtenksom.
Citera
2021-12-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har ikke kommet med uriktige påstander. Brukeren i tråden hadde kjøpt papirutgaven, og knehasene ble ikke omtalt.

Noe annet skrev jeg ikke. Andre opplysninger har ikke jeg fått, annet enn fra deg, som påsto du hadde lest dette.

Derfor er det såklart en påstand som bare kommer fra deg.

Først kommer du med uriktige påstander, så benekter du det og fortsetter bare i samme spor.

Da er kanskje tiden inne for å komme med litt dokumentasjon.
Denne fra VG viser helt tydelig hvor feil du tar:

https://imgur.com/a/BuRepE4

Dette er altså utdrag fra den originale VG-artikkelen.
Citera
2021-12-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
BB hevder han ikke har skrevet den så da er ektepakten forfalsket.
Det fins flere advokater i THs krets, bl.a. vennen i ekteparet de var på teater med kvelden før forsvinningen. Så forfalsket trenger den vel ikke være, selv om ikke det er BB som har skrevet den?
Citera
2021-12-14, 00:30
Medlem
Citat:
Det fins flere advokater i THs krets, bl.a. vennen i ekteparet de var på teater med kvelden før forsvinningen. Så forfalsket trenger den vel ikke være, selv om ikke det er BB som har skrevet den?

Media kontakter vel den advokaten som skal ha lagd ektepakten, de ringer ikke en random advokat.
Citera
2021-12-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Media kontakter vel den advokaten som skal ha lagd ektepakten, de ringer ikke en random advokat.
Er vel snakk om to ektepakter, der BB har sagt han har skrevet den ene, men ikke den andre? Og jeg forstod det som at du mente den han ikke hadde skrevet, måtte være forfalsket? Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så nøye inn i disse ektepaktene, da jus ikke er min sterkeste side.
Senast redigerad av univers123 2021-12-14 kl. 00:38.
Citera
2021-12-14, 00:36
Avslutad
Citat:
Interessant det som blir sagt om ektepakten her: "En ektepakt kan bli erklært ugyldig av retten, men det skal mye til", ifølge John Asland ved Institutt for privatrett på Universitetet i Oslo. Han har vurdert ektepakten til Hagens på forespørsel fra NRK. "I forhold til et eventuelt motiv om at hun skulle kunne nå frem med et krav om at ektepakten ble ugyldig ved skilsmisse, så er det liten grunn til å tro at hun skulle nå frem med det", sier Asland. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Hvis jeg har forstått dette riktig, så er muligheten for at AEH skulle gått til retten og få denne ektepakten erklært ugyldig, og med den ute av veien, ha krav på halve formuen+/- til TH, så godt som ikke-eksisterende. Og hvis frykten for at hun skulle gjort dette skulle vært et mulig motiv for at TH skulle ha tatt kona av dage, viser jo dette utsagnet til J. Aaland at ektepakten i hvert fall ikke representerer et økonomisk motiv for TH til å ta livet av AEH.
Ja, nettopp! TH kunne risikere å betale AEH et vederlag på 10-25 millioner ved evt skilsmisse.
Ektepaktene gjør også at forretningspartnerene ikke trenger å være redd en eventuell skilsmisse.
Så jeg får heller ikke et slikt motiv til å stemme.
TH må ha fått hjelp, og da passer også et emosjonelt motiv dårlig. Det må i såfall dreie seg om noe helt annet, noe som er mye verre enn drapet på AEH. Han kan ikke ha gjort det alene. Tenker gjerningspersonene har felles motiv.
Citera
2021-12-14, 00:39
Medlem
Citat:
Er vel snakk om to ektepakter, der BB har sagt han har skrevet den ene, men ikke den andre? Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så nøye inn i disse ektepaktene, da jus ikke er min sterkeste side. Og jeg forstod det som at du mente den han ikke hadde skrevet, måtte være forfalsket?

Den første har nok BB bidratt til, men den gjeldende avviste han å ha satt opp.
Alle landets medier sitter på kopi av disse og de vet navnene på vitnene så det er en smal sak for dem å finne ut hvilken advokaten det er snakk om, det står muligens på ektepakten også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in