2021-12-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja ektepakten var jo AE`s julegave

Se det. Lurer på hva hun egentlig ønsket seg.
Citera
2021-12-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Husfred vil jeg tro
Citera
2021-12-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Og hvilken advokat, der har sat denne helt urimelige ægtepagt op! Det spørgsmål er også et vigtigt svar at få, synes jeg.

Hvis det ikke er BB, hvem er det så? Og har det en forbindelse til sagen på en eller anden måde…
bb er vitne og innholdet tyder på en advokat har skrevet den, men han nekter. Hva med teatervennen. Hvorfor er bb vitne på en ektepakt han mener er så urimelig han ikke kunne utformet.
Citera
2021-12-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest og andre har det med å benekte faktiske forhold.

Dette med DNA under knehasene ble omtalt i VG 13. oktober 2020 under avsnittet Flere nye funn:
Flere nye funn
Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Siste del om knehasene ble altså tatt ut i senere versjoner av artikkelen.

Jeg har forstått at det er viktig for enkelte å undergrave informasjon gitt i saken.

At det ble tatt ut sier litt sitt det også.
Citera
2021-12-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Husfred vil jeg tro

Ikke et dårlig forslag det. Fikk vel neppe det ønske innfridd da i og med at hun fikk noe annet i stedet.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-14 kl. 00:09. Anledning: Tillegg
Citera
2021-12-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
er det så mye å skjevdele i dette ekteskapet?

Nei, men om ektepakten er urimelig kan den etter forholdene helt eller delvis settes til side og retten bestemmer seg for et kontantvederlag til den som får minst.
Citera
2021-12-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

For å hjelpe moren sin.
Citera
2021-12-14, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her kommer du med uriktige påstander igjen.
Det med knehasene ble faktisk omtalt i VG.

VG skrev:
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
Opplysningen om knehasene skulle åpenbart ikke publiseres og ble tatt ut i senere versjon av papirutgaven og ble heller ikke tatt med i nettartikkelen som kom påfølgende dag i VG.
Jeg har ikke kommet med uriktige påstander. Brukeren i tråden hadde kjøpt papirutgaven, og knehasene ble ikke omtalt.

Noe annet skrev jeg ikke. Andre opplysninger har ikke jeg fått, annet enn fra deg, som påsto du hadde lest dette.

Derfor er det såklart en påstand som bare kommer fra deg.
Citera
2021-12-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, TH og AEH hadde særeie allerede i ektepakten fra 1987.
Det var bare S4 som var i felleseie i perioden 1987-1993.
Det er allerede klart at AEH ville blitt tilkjent et vederlag på noen titalls millioner, ved en eventuell skilsmisse, pga tiden som har gått, og fordi TH er betydelig rikere nå.

Man kan ikke skjevdele et særeie.

Det ville derfor bare gjelde boligen S4, og det er ikke akkurat verdens undergang.

Litt om forskjellen på skjevdeling og særeie:

"Hva er forskjellen? Den store forskjellen er at særeiemidler ikke er en del av felleseiet. Skjevdelingsmidler er en del av felleseiet, hvor utgangspunktet er likedeling. Det kan derfor være vanskeligere å kreve skjevdeling ved skilsmisse, enn det er å holde midler helt utenfor delingen ved at det er bestemt særeie."
Interessant det som blir sagt om ektepakten her: "En ektepakt kan bli erklært ugyldig av retten, men det skal mye til", ifølge John Asland ved Institutt for privatrett på Universitetet i Oslo. Han har vurdert ektepakten til Hagens på forespørsel fra NRK. "I forhold til et eventuelt motiv om at hun skulle kunne nå frem med et krav om at ektepakten ble ugyldig ved skilsmisse, så er det liten grunn til å tro at hun skulle nå frem med det", sier Asland. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Hvis jeg har forstått dette riktig, så er muligheten for at AEH skulle gått til retten og få denne ektepakten erklært ugyldig, og med den ute av veien, ha krav på halve formuen+/- til TH, så godt som ikke-eksisterende. Og hvis frykten for at hun skulle gjort dette skulle vært et mulig motiv for at TH skulle ha tatt kona av dage, viser jo dette utsagnet til J. Aaland at ektepakten i hvert fall ikke representerer et økonomisk motiv for TH til å ta livet av AEH.
Citera
2021-12-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
For å hjelpe moren sin.

Ja det har jeg fått med meg. Virker som ei omtenksom dame.
Citera
2021-12-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, men om ektepakten er urimelig kan den etter forholdene helt eller delvis settes til side og retten bestemmer seg for et kontantvederlag til den som får minst.
Dette er forhandlingsbart med mindre beløp. Aeh ville trolig takket ja. Hva er feks 20 millioner for th? Ikke motiv for drap isolert sett.
Citera
2021-12-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Interessant det som blir sagt om ektepakten her: "En ektepakt kan bli erklært ugyldig av retten, men det skal mye til", ifølge John Asland ved Institutt for privatrett på Universitetet i Oslo. Han har vurdert ektepakten til Hagens på forespørsel fra NRK. "I forhold til et eventuelt motiv om at hun skulle kunne nå frem med et krav om at ektepakten ble ugyldig ved skilsmisse, så er det liten grunn til å tro at hun skulle nå frem med det", sier Asland. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Hvis jeg har forstått dette riktig, så er muligheten for at AEH skulle gått til retten og få denne ektepakten erklært ugyldig, og med den ute av veien, ha krav på halve formuen+/- til TH, så godt som ikke-eksisterende. Og hvis frykten for at hun skulle gjort dette skulle vært et mulig motiv for at TH skulle ha tatt kona av dage, viser jo dette utsagnet til J. Aaland at ektepakten i hvert fall ikke representerer et økonomisk motiv for TH til å ta livet av AEH.

BB hevder han ikke har skrevet den så da er ektepakten forfalsket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in