2021-12-13, 21:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om vi ska försöka få in lite fakta i tråden igen.

Från Fup rörande Vårby och Encro (där Nisse var en del av), så alla hänger med vilka typer av summor dessa rör sig med.

Så 1 "kanin" är inte direkt stora pengar, beroende på vem som tog selfien för att bekräfta sitt deltagande.
Däremot så skulle hela händelsekedjan vad gäller potentiella skyttar kunnat starta här
https://www.expressen.se/nyheter/25-ton-kokain-i-beslag-tillslag-mot-segelbat/
De brann en hel del deg i de beslaget, som SKULLE kunna vara en anledning till att man åtagit sig "jobbet".
Man måste ju även ta med inköpspriset, det är inte som att dom får kokain för flera millar eller tillverkar det själv i någon colombiansk fabrik i djungeln.
Har ingen susning vad man köper in det för, halva marknadspriset kanske?
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2021-12-13 kl. 22:02.
Citera
2021-12-13, 22:01
Medlem
Jag håller med dig, den organisationen är långt ifrån död och om Dara mordet var en "present" till Nisse, så kan detta mordet lika gärna vara en omvänd gåva.

"Jag prata med en vän häromdan på min lur
Han sa "Broder, är det bra?", jag sa "Ja, hur mår du?"
Han sa "Broder, jag mår bra", och han tackade Gud
Nu, han ligger i en grav, den här staden är sjuk"

Som Nisse själv eventuellt skulle uttryckt sig

Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hur kan alla här ens utesluta VNT i detta?! Dom var fast beslutna på att om inte Einar betalar 3 kaniner till dom så dör han. Einar gömde sig, gjorde disslåtar mot VNT och när han sedan kom till Stockholm igen blir han mördad. Jag är 100% säker på att Vårby la kaninen på Einar.
Citera
2021-12-13, 22:02
Medlem
Jag har inte en aning om hur personen räknade, var mer för att påvisa kapitalet som dom rör sig med och omsätter under två månader.

Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Man måste ju även ta med inköpspriset, det är inte som han fått kokain för flera millar eller tillverkat det själv i någon colombiansk fabrik i djungeln.
Citera
2021-12-13, 22:08
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Återigen så har du inte förstått poängen.

JAG har inget intresse av att veta hur många Dumlee har misshandlat under sina vistelser på kåken.

MITT intresse är att veta hur många gånger han har blivit misshandlad under sina vistelser, för att sedan kunna dra slutsatsen om hur många gånger han tagit en P18.

Varför ska jag fixa papper till DIG av alla? Det är uppenbarligen bara du & Vaxed i tråden som efterfrågar detta, jag har iallafall inte hört något från någon annan.

Varför ska jag vara din hund och skaffa detta åt dig när du kan göra det själv?

Kom inte med ditt argument om att jag är fattig och att det är orsaken till att jag inte vill ta fram dokument som för MIG är helt ointressanta, dokument som JAG aldrig aldrig sökt.

Vill du fortsätta diskussionen kring min privatekonomi (vilket i sig är off-topic, minst sagt) så kan vi ta det i PM så kan du få avgöra det utifrån en skärmdump på min senaste lönespec.

Hade du från första början inte haft en attityd mot allt och alla så hade du fått se dessa papper för längesedan.

Det är du som inte fattar alternativt spelar dum.

Han har hamnat på isol efter att ha åkt på stryk eller blivit hotad. Dessa papper finns i dom papprena dom.berättade för dig vart och hur du kunde beställa.

Därefter väljer du spela dum.

Ja kanske för beställa dom för att du uttryckligen sade så? Och uppenbarligen har dom förklarat för dig vart du ska finna informationen fast du.försöker trixa bort det.

Jag.gör.det bara till en grej för du blev tyst om saken. Men samtidigt skriver inlägg in inlägg ut som den freaky, freaky cowgirl.du är att om ngn tjockis i gbg ska ha anseende å heder kvar ska den göra si eller så (taget ur freaky-röven men det är annan historia)... Att du läcker dina privata konversationer med folk och försöker göra problem.för folk publikt när du SJÄLV inte ens kan bidra anonymt till detsamma "kriget"...

Sanslöst lågt. Ett förfarande irl om man gör att man i alla fall åker på så mycket stryk att man blir sängliggande år och dagar.

Sjukt dåligt Freaky. KVV har mellan raderna uttryckligen berättat för dig vad att beställa.
Citera
2021-12-13, 22:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Det är du som inte fattar alternativt spelar dum.

Han har hamnat på isol efter att ha åkt på stryk eller blivit hotad. Dessa papper finns i dom papprena dom.berättade för dig vart och hur du kunde beställa.

Därefter väljer du spela dum.

Ja kanske för beställa dom för att du uttryckligen sade så? Och uppenbarligen har dom förklarat för dig vart du ska finna informationen fast du.försöker trixa bort det.

Jag.gör.det bara till en grej för du blev tyst om saken. Men samtidigt skriver inlägg in inlägg ut som den freaky, freaky cowgirl.du är att om ngn tjockis i gbg ska ha anseende å heder kvar ska den göra si eller så (taget ur freaky-röven men det är annan historia)... Att du läcker dina privata konversationer med folk och försöker göra problem.för folk publikt när du SJÄLV inte ens kan bidra anonymt till detsamma "kriget"...

Sanslöst lågt. Ett förfarande irl om man gör att man i alla fall åker på så mycket stryk att man blir sängliggande år och dagar.

Sjukt dåligt Freaky. KVV har mellan raderna uttryckligen berättat för dig vad att beställa.
Återigen så ger du mig inte ett vettigt argument varför jag ska fixa dessa papper till dig av alla, med tanke på att det bara är du som än idag efterfrågar dessa.

Återigen blandar nu in min konversation med Leo "Kinesen" Carmona. Vad har detta med det här att göra? Hoppas du gav honom den i daimkrysset under helgen.
Citera
2021-12-13, 22:18
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hur kan alla här ens utesluta VNT i detta?! Dom var fast beslutna på att om inte Einar betalar 3 kaniner till dom så dör han. Einar gömde sig, gjorde disslåtar mot VNT och när han sedan kom till Stockholm igen blir han mördad. Jag är 100% säker på att Vårby la kaninen på Einar.

VNT är inte cosa nostra om du tror det. 95% åkte fast.

Det var en toppstyrd organisation med en man på topp som gav order neråt. Precis alla åkte fast pga encro. Och precis alla satt med restriktioner tills för någon vecka sen.

Det är ju bara läsa.encro för fatta hur många andra järn dom hade i elden. Och att nisse grejen var en parantes, säkert påhejjad av Mario å dom.ocå som ville ha hjälp fortsätta kidnappa & bomba folk.

Bröderna smusslar undan guld för varandra men du menar på det finns en solid org kvar efter 99% sitter inne.

Dom.stod åtalade för flera mordförsök, sprängningar och synnerligen grovt narkotikabrott men du menar på en studiobandit skulle vara det dom tänkte på.från häktets restriktioner?!

Och t ex inte hur komma.hem snabbt till sina fruar & barn?

Vart har Nisse dissat VNT i.musiken?

Tvärtom vågade han ju t o m visa sig ute på stan efter dom.åkt fast.

Okey om encro inte fanns och typ 4-5 av dom var åtalade för.endera brott...

Men polisen gjorde huset rent för dom. Dom har helt andra prioteringar just nu än pressa studio banditer på tvivelaktiga grunder som inte gjort dom något.

Det här är inte en TV serie utan verklighet.

Däremot fattade nytt folk att Nisse ej golar och försökte själva pressa han efter att dom såg all hans tunga backup skaka galler många år.framåt eller försvann...
Citera
2021-12-13, 22:24
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Återigen så ger du mig inte ett vettigt argument varför jag ska fixa dessa papper till dig av alla, med tanke på att det bara är du som än idag efterfrågar dessa.

Återigen blandar nu in min konversation med Leo "Kinesen" Carmona. Vad har detta med det här att göra? Hoppas du gav honom den i daimkrysset under helgen.

Jag gav dig ju precis alla anledningar freaky. Leker du dum igen?

Den enda som ger något i daimkrysset är Dumle som sätter på dig i götten. Dumle blottade dig..glöm.aldrig bort det.

Att du inte skäms? Vem har uppfostrat dig och hur?

Det var lätt att gapa höger & vänster om han tills EU kunde göra faktiskt nytta. Då sprang du och gömde dig.

Det är lätt för dig att outa helt oskyldiga människor från förorter Och leka mongodetektiven från samhall men när du har chansen att faktiskt Anonymt göra något.mot han som.lurade Nisse till döden så spelar du dum.och skiter ner dig.
Citera
2021-12-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det verkar ju klarna mer och mer

"Han kom hem på morgonen och sov till kvällen. Sedan jobbade han en stund. Einár skulle marknadsföras i Finland under vintern och mycket skulle planeras inför det.
Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med.
Personen ringde honom flera gånger och ville ses. De bestämde att de skulle mötas upp i Hammarby sjöstad där Einár levde på en skyddad adress."

Pratar man om våldtäktsråttan Dumle här?

Ringer som en liten hund till 18 årig pojke, snälla snälla låt mig jobba med dig. Utan att följt tråden så mycket på senaste tror jag ändå att det är Dumle som goat, antingen för att han kanske skulle få en liten del av cashpott eller mer troligt att han blev tvingad till det av ett kriminellt nätverk. Vad tror ni?

Ja, syftas på Dumlee! Han ringde Rozh också flera gånger konstant för att ses innan snubben mördades!
Citera
2021-12-13, 22:37
Medlem
"Ey, Vi lever i ett zoo kan fucking vakna
Dom betalar en miljon för han aldrig ska vakna"

1Cuz - Skadad.

ganska intressant med tanke på dagens AB/Expressen artiklar
Citera
2021-12-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schengenvisering
Ja själva studiobandit grejen är väl att man leker nåt man inte är? Så om jag rånar närlivs och knarkar lite kan jag påstå att jag är mafioso sen i mina låtar. Helvete vad efterbliven och fyrkantig du är. Normala människors definition är inte samma som deras.

Nu talar jag förstås inte om allas vår barbapapa Dree, utan om folk som Yasin och Ceesay - som varit misstänkta för mord både en och två gånger, dömts för grova vapenbrott, misshandel, narkotika, rån etc. De hade inte fått nån respekt alls av sina bröder om de inte medverkat i sitt gängs aktiviteter. Att fetknoppen skall sluta med musik är nog inte så konstigt - alla skrattar ju åt honom nu. Att bli kallad studiobandit är det värsta epitetet du kan få som gangsterrappare, det är ju inte konstigt att Jaffar fick en golden shower.
Citera
2021-12-13, 22:42
Medlem
Detta kanske redan nämnts men Thrife är med i musikvideon till Sickans senaste skitlåt. 0:34 in i videon. Det är definitivt ett statement. Pappa Ayo hade ej tid för uppfostran
Citera
2021-12-13, 22:42
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag skrev ett mail och frågade om papper som vusar att Dumlee blivit misshandlad av andra intagna. Allt började med att folk inte tror att Dumlee behövt ta en P18, därav min kontakt med Kriminalvården.

Det gick inte att få ut dessa papper då jag behöver namnet på personerna i frågan som misshandlat honom.

Varför skulle jag hämta papper som bara styrker att Dumlee hamnat på isol? Du får gärna motivera.

Sluta snacka skit nu.

Du skrev:

Citat:
Jag betalar gärna för att få ut papper på alla gånger han tagit en P18 samt hur många gånger han blivit misshandlad på anstalter. Kommer självklart ladda upp det här. Jag tänker om det är offentliga handlingar?

Citat:
I värsta fall får jag ladda upp bilder på fysiska papper, men förhoppningsvis kan dom ge ut allt elektroniskt.

Citat:
Jag har nu fått svar från Kriminalvården.

Det finns 63 sidor beslut om avskildhet. Avgiften för endast dessa vore 156 kronor

B.la. jag svarade redan då:

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Detta borde väl vara lite intressant iaf? Lär ju röra någon P18 åtminstone.

Kanske gör sig bäst i tråden om Dumle dock, så det inte försvinner bland allt här också.

Du sket i att svara mer eller beställa dokumenten som du lovat. För att sedan börja slingra dig med ursäkter typ som: "Buhu Zorro e otrevlig så jag vill inte betala eller läsa dokumenten längre buhu".

Pinsamt och barnsligt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in