2021-12-01, 12:46
Medlem
beckos avatar
https://www.expressen.se/tv/politik/morgan-johansson-s-behovs-det-anvandas-vald-sa-oppnar-vi-for-det/
dom ska nu tydligen kunna använda det våld som krävs för att öppna mobil och dator. Är det Adels iPhone?
Senast redigerad av becko 2021-12-01 kl. 12:48.
Citera
2021-12-01, 12:52
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
På vad baserar du att han skulle ha tagit en P18 på "varje" anstalt när han satt senast? Eller att han blivit grovt misshandlad och "rent ut sagt knullad"? Vet du ens vilken anstalt han satt på?

Tyvärr klarar sådana som Dumle sig allt för väl bland sina likar, trots att många gärna vill tro annat.
Har läst från folk som suttit på samma anstalt som honom. Dumlee har suttit på Kumla.

Men det spelar egentligen ingen roll vad jag läst. Det är redan ett faktum att du behöver ta en P18 om du är en sexualförbrytare.

Jag frågar igen, är det någon här som vet om man kan få ut papper från anmälda händelser (kopplade till Dumlee) inne på en anstalt?

Jag betalar gärna för att få ut papper på alla gånger han tagit en P18 samt hur många gånger han blivit misshandlad på anstalter. Kommer självklart ladda upp det här. Jag tänker om det är offentliga handlingar?
Senast redigerad av Fricky 2021-12-01 kl. 13:01.
Citera
2021-12-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Har läst från folk som suttit på samma anstalt som honom. Dumlee har suttit på Kumla.

Men det spelar egentligen ingen roll vad jag läst. Det är redan ett faktum att du behöver ta en P18 om du är en sexualförbrytare.

Jag frågar igen, är det någon här som vet om man kan få ut papper från anmälda händelser (kopplade till Dumlee) inne på en anstalt?

Jag betalar gärna för att få ut papper på alla gånger han tagit en P18 samt hur många gånger han blivit misshandlad på anstalter. Kommer självklart ladda upp det här. Jag tänker om det är offentliga handlingar?

Det är bara att kontakta Kriminalvården och begära ut handlingar för en person förutsatt att du har personnumret (Dumles är som bekant 951103-1511). En del handlingar omfattas dock av sekretess enligt 35 kap. 15 § offentlighets- och sekretesslagen.

Kriminalvården saknar dessutom skyldighet att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form, men gör det ofta ändå, fast då i krypterad form. För att öppna sådana handlingar måste du ringa ett nummer för att få lösenordet till den. Du kan även få handlingar postade till dig mot en avgift.

Det ska bli intressant att se vad du hittar om den "gode" Dumle hos KV.
Citera
2021-12-01, 13:12
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är bara att kontakta Kriminalvården och begära ut handlingar för en person förutsatt att du har personnumret (Dumles är som bekant 951103-1511). En del handlingar omfattas dock av sekretess enligt 35 kap. 15 § offentlighets- och sekretesslagen.

Kriminalvården saknar dessutom skyldighet att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form, men gör det ofta ändå, fast då i krypterad form. För att öppna sådana handlingar måste du ringa ett nummer för att få lösenordet till den. Du kan även få handlingar postade till dig mot en avgift.

Det ska bli intressant att se vad du hittar om den "gode" Dumle hos KV.
Tack så mycket!
Jag antar att jag ska uppge hans uppgifter från när han blev dömd, dvs hans "riktiga" namn?

I värsta fall får jag ladda upp bilder på fysiska papper, men förhoppningsvis kan dom ge ut allt elektroniskt.

EDIT: Jag uppgav bara hans personnnummer i mailet, bör vara tillräckligt. Tack återigen för infon, ska bli kul att se hans historik inne på anstalter.
Senast redigerad av Fricky 2021-12-01 kl. 13:18.
Citera
2021-12-01, 13:18
Medlem
Citat:
Tack så mycket!
Jag antar att jag ska uppge hans uppgifter från när han blev dömd, dvs hans "riktiga" namn?

I värsta fall får jag ladda upp bilder på fysiska papper, men förhoppningsvis kan dom ge ut allt elektroniskt.

Det räcker med att du anger hans personnummer. Du behöver egentligen inte kunna hans namn, men precis som du säger hette han fortfarande Abdulmahdi Baker Hedi när han senast dömdes till fängelse.

Om du ber snällt brukar det gå att förmå dem skicka allt elektroniskt.
Citera
2021-12-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Dumle: Polisen tror jag var måltavlan. Vi sprang och skrek ''ring Aina''.

Also Dumle: *sprang in i förrådet igen*

Hmm jätte måltavligt av honom att göra så..

F Ö,även om det nu är bekräftat att A är BO2, tror jag fortfarande inte på detta. Känns, som någon annan sa, att han spelade lite teater för IFALL om Einar hade överlevt, så hade han inte behövt tro att Adel var med på goningen. Detta är dock min egna tro om situationen.

Men vi vet iallafall nu att A är BO2 (vetandes eller ej om vad som skulle hända, agenda osv), D's mobil är beslagtagen för analys och han har fått en advokat. Kvällen på N & C är nu bekräftat att Nisse och vänner blev anfallna, alltså var han inte anfallaren och slutligen att vi har en 16 åring med oklar roll som både varit hos polisen och pratat samt blivit skjuten men överlevt tätt inpå.

Vi vet förstås inte om 16-åringen som blev skjuten i munnen är samma tonåring som blev förhörd av polisen.
Citera
2021-12-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
https://www.expressen.se/tv/politik/morgan-johansson-s-behovs-det-anvandas-vald-sa-oppnar-vi-for-det/
dom ska nu tydligen kunna använda det våld som krävs för att öppna mobil och dator. Är det Adels iPhone?

Bravo Mollgan! Du har gjort din första insats på 7 år. För min del hade de gärna fått kapa fingrarna en och en på Adel tills de hittar den som passar.
Citera
2021-12-01, 14:03
Medlem
Dumle ger mig seriöst abbe blattelito vibes…
Citera
2021-12-01, 14:22
Medlem
Frickys avatar
Jag har nu fått svar från Kriminalvården.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/7bF7A6Y1u8/Screenshot_2021-12-01-14-11-38-162_com.google.android.gm_2_jpg

"Om du alltså syftar på alla beslut om misstänkta misskötsamheter angående honom rör det sig om totalt 154 sidor, dvs. 338 kronor i avgift enligt avgiftsförordningen. Om du bara syftar på beslut i ärenden rörande "våld eller hot mot medintagen" rör det sig om 12 sidor, dvs. 54 kronor. Dock står det "ej styrkt" avseende samtliga dessa, dvs. han varnades inte för något."

"Det är inte möjligt att ta fram beslut som rör att personen själv blivit utsatt för någonting från andra intagnas sida, om du inte har personnummer även avseende de personer som ska ha utsatt honom. Sådant registreras inte på honom. Det är möjligt att det ibland framgår att han blivit utsatt för någonting i beslut om avskildhet. Det finns 63 sidor beslut om avskildhet. Avgiften för endast dessa vore 156 kronor."

Aj aj! Kan alltså bara få ut 154 (!) sidor om Dumlee's misstänka misskötsamheter. Behöver personnummer på dom som utsatt honom för att få tillgång till dokumenten. Vi kan iallafall dra slutsatsen att Kriminalvården inte gillar Dumlee.
Citera
2021-12-01, 14:32
Medlem
Citat:
Jag har nu fått svar från Kriminalvården.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/7bF7A6Y1u8/Screenshot_2021-12-01-14-11-38-162_com.google.android.gm_2_jpg

"Om du alltså syftar på alla beslut om misstänkta misskötsamheter angående honom rör det sig om totalt 154 sidor, dvs. 338 kronor i avgift enligt avgiftsförordningen. Om du bara syftar på beslut i ärenden rörande "våld eller hot mot medintagen" rör det sig om 12 sidor, dvs. 54 kronor. Dock står det "ej styrkt" avseende samtliga dessa, dvs. han varnades inte för något."

"Det är inte möjligt att ta fram beslut som rör att personen själv blivit utsatt för någonting från andra intagnas sida, om du inte har personnummer även avseende de personer som ska ha utsatt honom. Sådant registreras inte på honom. Det är möjligt att det ibland framgår att han blivit utsatt för någonting i beslut om avskildhet. Det finns 63 sidor beslut om avskildhet. Avgiften för endast dessa vore 156 kronor."

Aj aj! Kan alltså bara få ut 154 (!) sidor om Dumlee's misstänka misskötsamheter. Behöver personnummer på dom som utsatt honom för att få tillgång till dokumenten. Vi kan iallafall dra slutsatsen att Kriminalvården inte gillar Dumlee.

63 sidor om avskiljhet räcker väl att läsa av dom?
Citera
2021-12-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Om man inte har nån igenkänning då? Jag tex har bara kod. Skulle bara sagt jag glömt den också om man inte hade fått panik. Kommer då polisen vända sig till telekomföretagen för att använda pukkoden i såna fall?

Känns otroligt dumt som kriminell att ha igenkänning överlag istället för en kod man bara själv vet? Jag är som sagt en vanlig svensson och inte ens jag vill ha igenkänning så att vilja ha det som kriminell känns otroligt dumt 🤷‍♂️
Senast redigerad av Powell 2021-12-01 kl. 14:57.
Citera
2021-12-01, 15:02
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det finns 63 sidor beslut om avskildhet. Avgiften för endast dessa vore 156 kronor.

Detta borde väl vara lite intressant iaf? Lär ju röra någon P18 åtminstone.

Kanske gör sig bäst i tråden om Dumle dock, så det inte försvinner bland allt här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in