Citat:
Ursprungligen postat av
Yess45
Hej
Jag är en man i 20-årsåldern som lider av något konstigt. Det känns som att jag är ombord på en båt 24/7. Det känns svajigt och ostadigt och jag upplever en plötslig fallande känsla när jag står, går och ligger ned.
Jag har varit hos flera läkare men ingen hittar något fel, de säger att det troligen är stress/ångest. Ja, jag har tidigare haft en stressig period med panikattacker, men när jag började känna mig bättre kom den här yrseln från ingenstans.
Någon som vet vad det här kan vara för något? Jag äter nyttigt och försöker röra på mig. Jag ger snart upp. Jag vet inte hur länge jag orkar leva med det här.
Hmm, gjorde en tråd häromdagen då jag trodde det var huvudvärk men jag har nu insett att det snarare är yrsel och jag har i stort sett precis samma symtom som dig! Har haft detta i 3 veckor nu och som den hypokondriker man är så blir man såklart livrädd och nojjig.
Men du ska veta att stress och ångest kan ge extrema symtom som yrsel och snurrighet. Köp magnesium från apoteket och köp kamomillte, drick varje kväll innan du går och lägger dig.
Det skulle även kunna vara en öroninflammation, högt blodtryck, vätska bakom trumhinnorna, men läkarna borde ha upptäckt detta, mest sannolikt är att vad du och även jag upplever är ett direkt resultat av långvarig stress och ångest.
Sjukskriv dig på obestämd tid framåt och stäng av alla larm på alla väckarklockor och sov till 11 - 12 i en längre period, vila mitt på dagen och ta tupplurer, se på filmer eller dokumentärer, mörklägg ditt rum och spela spel som får en att leva sig in i det och koppla bort sig från denna verklighet, typ som Skyrim och få din hjärna att fokusera på annat än att gå runt och tänka på yrseln hela tiden, går man runt och tänker på sina symtom så blir det bara värre då du bara oroar dig mer och mer och till slut så går det så långt att du skadar hjärnan,
allvarligt talat, slappla av och stressa ner dig!!! Och som sagt käka magnesium och D vitamin tillskott, och drick kamomillte. Dra även ner på din koffein konsumtion då koffeinet kan trigga ångest.
Om det är en vaxpropp i öronen som spökar så tvätta öronen noggrant och använd såndär sak man petar sig i öronen med. Kanske blir bättre, ska själv pröva
Om det faktiskt skulle vara en inflammation så är jag dessvärre rädd att det kommer dröja ett tag innan du blir av med yrseln.

Covid19 kan vi utesluta då yrsel är inget symtom.