Citat:
Nej E har ju barn med 2 olika kvinnor, och han verkar ju även ha haft några vid sidan av, då och då, i alla fall.
Men precis som du säger så är/blir tråden hela tiden infekterad av en massa trams!
Hursomhelst, jag tror på en straffsänkning i hovrätten, jag tycker att L gjorde nästan allt "rätt" precis efter det tragiska, möjligen fel att lägga på 112 efter larmet och ringa K, men jag tror hon gjorde det för sina barns skull, att be/berätta för K att hon kommer vara instängd ett tag och om han kan ta hand om alla barnen. Det kanske kostade några extra år, men det är sådant man tar som en "bra" mamma. Sedan ringde hon väl 112 igen om jag inte missminner mig. Jag förstår faktiskt inte hur tingsrätten kan komma fram till att L inte kände någon ånger för det tycker jag att hon gjorde.
Och så vill jag se ett ordentligt motiv, varför gick alla proppar på en gång där på kvällen?
Men precis som du säger så är/blir tråden hela tiden infekterad av en massa trams!
Hursomhelst, jag tror på en straffsänkning i hovrätten, jag tycker att L gjorde nästan allt "rätt" precis efter det tragiska, möjligen fel att lägga på 112 efter larmet och ringa K, men jag tror hon gjorde det för sina barns skull, att be/berätta för K att hon kommer vara instängd ett tag och om han kan ta hand om alla barnen. Det kanske kostade några extra år, men det är sådant man tar som en "bra" mamma. Sedan ringde hon väl 112 igen om jag inte missminner mig. Jag förstår faktiskt inte hur tingsrätten kan komma fram till att L inte kände någon ånger för det tycker jag att hon gjorde.
Och så vill jag se ett ordentligt motiv, varför gick alla proppar på en gång där på kvällen?
straffet uttalar jag mig inte om. vore emot mina principer. för personligen är jag emot allt satans daltande med gm och att de ska ha medlidande för det och det osv osv man gör ett val och man får ta det oxå. MEN, även jag kan se skillnad på straff. har dock ingt med medlidande att göra utan varför. skulle hon blåst skallen av honom när/om han förgrep sig på barn, skulle hon inte ha straff alls utan istället en medalj.. dock tror jag inte så va fallet här för då borde det varit det första hon sagt. tycker jag då. och inte fortsatt va tyst om det iaf.
däremot tror jag att hon ringde för barnens skull oxå och försöka lösa situation men det kan jag inte se som förmildrande omständighet.. hon gjorde ett val...
och va hon kände och inte kände vet vi inte. eftersom hon ändå va så klar i huvudet att ringa k kan hon ju varit lika klar att se hon är körd och försöka framstå bättre. vi vet ju inte....
det enda vi som inte känner människorna kan göra är att gå efter samma material som myndigheterna. för de som har påstått sig känna än den ena än den andra har ju kommit med det ena och andra. och de som har kommit med mest är nystartade konton som pratar så väl om den för att nästa sen spyr galla över densamme.
och att en ska ha mer trovärdighet än den andra. det är inte rimligt..
som nu lolax som reggat sig. tror jag det va, annars ber jag om ursääkt. säger sitt och bara för att nån skriver sig vara hon så vips. då måste det va sant.... och när då en nyreggat säger sig haft kontakt med E om va han sakt osv och prata ner honom så kommer direkt påhopp..
man kann inte ta allt på allvar när man inte känner nån själv. det är inte rimligt. visst lyckas bägge parter få in ett par träffar men det hade jag oxå kunnat lyckas med om jag fått hålla på..
har dock missat det med proppar. jag har läst alla sidor här och när det spårat ur och upprepats saker gång på gång så ska jag erkänna att fokusen minskat.
OBS OBS OBS (detta nu för emmes skull så hon inte kommer med idiotier om att jag anklagar honom (E) för nåt. detta är bara i största allmänhet min åsikt om nr man kan se mellan fingrarna..