2021-12-13, 20:01
Medlem
De burde gitt henne noe i morgenkaffen som satte henne ut av spill, men det gir vel neppe samme tilfredstillelsen å kvele sitt offer med en pose over hodet for eksempel uten at hun var vel vitende om hvem som ønsket henne død.

Jeg tror dette også er årsaken til valg av åsted. Tilfredstillelsen det ga de/den som står bak dette.

Dessuten ville det å gi henne noe forut for dette, ved et funn av henne, gi klare indikasjoner på at dette ikke var en reell kidnapping. Noe man ikke kunne risikere.
Citera
2021-12-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ekssvogeren har tydeligvis et horn i siden til TH.

En ting jeg har lurt på er hvorfor han ikke ble tatt på alvor da han kontaktet politiet, og mente TH stod bak. Det gikk jo lang tid før politiet fant ut at de skulle offentliggjøre saken.

Hendes barndomsveninde var allerede inde til afhør tidligt i november måned, og sagde også til politiet, at hun ikke var vældig overrasket (det står i bogen).

Så at de ikke har troet på ex svogeren, tror jeg ikke på.

Der må være en anden grund til, at de ventede 10 uger. Måske har familien også haft indflydelse på, hvornår det skulle ske.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-13 kl. 20:51.
Citera
2021-12-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Kan to sidekickers være bedre enn bare en? Er de utspekulerte nok til å kunne sette TH sjakk matt? Motivet kan være å skape en slags «økonomisk rettferdighet»

Hva tenker du skulle være en slags «økonomisk rettferdighet» eventuelt? Og hvem er de med et slikt eventuelt motiv?

Jeg utelukker ingenting i denne saken. Men alt dette dnaet til TH på åstedet finner jeg det vanskelig med forklaringer på om noen ville sette han ut av spill.
Citera
2021-12-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvad skete der i 1993, da hendes far døde - tror du?

Det er sånn på en måte at da AEHs stefar döde, og AEHs mor fikk dårligere ökonomi måtte AEH gi fra seg Sloraveien for å hjelpe sin mor ökonomisk de siste årene hun levde.

Det vil si at AEH ble kjøpt ut fra Sloraveien da hun overtok foreldrenes hus, som egentlig var å regne som forskudd på arvet og dermed ikke skulle føres in i ektepakten i 1993.
Citera
2021-12-13, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De burde gitt henne noe i morgenkaffen som satte henne ut av spill, men det gir vel neppe samme tilfredstillelsen å kvele sitt offer med en pose over hodet for eksempel uten at hun var vel vitende om hvem som ønsket henne død.

Jeg tror dette også er årsaken til valg av åsted. Tilfredstillelsen det ga de/den som står bak dette.

Dessuten ville det å gi henne noe forut for dette, ved et funn av henne, gi klare indikasjoner på at dette ikke var en reell kidnapping. Noe man ikke kunne risikere.
Kidnapperne kan ha dopet offeret. Så det spørs hva du mener med "gitt henne noe".

Ellers så står det ingen steder at det er funnet samme funn på skjorten som i slepesporene.
Citera
2021-12-13, 20:26
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Hva tenker du skulle være en slags «økonomisk rettferdighet» eventuelt? Og hvem er de med et slikt eventuelt motiv?

Jeg utelukker ingenting i denne saken. Men alt dette dnaet til TH på åstedet finner jeg det vanskelig med forklaringer på om noen ville sette han ut av spill.

Det måtte være noen som har gjort mye for at TH er blitt milliardær, og som opplever at de har fått veldig lite igjen for den innsatsen. Kan det være mulig at TH sitt dna er blitt plantet på strategiske steder? Nå er dette bare en tanke fra min side. TH kan meget vel være skyldig. Det er tross alt statistisk sett det mest sannsynlige.
Citera
2021-12-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kidnapperne kan ha dopet offeret. Så det spørs hva du mener med "gitt henne noe".

Ellers så står det ingen steder at det er funnet samme funn på skjorten som i slepesporene.

Det står ørsmå partikler med biologisk materiale fra Fru Hagen. Samme partikler som også er funnet i avtrykkene etter sprox skoene.

Kidnappere bruker ikke tid på å dope sitt offer etter ankomst på et sted de skal fjerne vedkommende fra. Faller på sin egen urimelighet. De har dårlig tid. De som står bak dette kunne selvfølgelig gjort det. Hadde vært langt smartere enn risken de tok med å gi henne en sjanse til å sette seg til motverge. Men som jeg skriver, neppe samme tilfredstillelsen.
Citera
2021-12-13, 20:39
Medlem
Citat:
Det måtte være noen som har gjort mye for at TH er blitt milliardær, og som opplever at de har fått veldig lite igjen for den innsatsen. Kan det være mulig at TH sitt dna er blitt plantet på strategiske steder? Nå er dette bare en tanke fra min side. TH kan meget vel være skyldig. Det er tross alt statistisk sett det mest sannsynlige.

Planting er alltid mulig, men makan til planting eventuelt. Kunne vel også gjort det hele litt enklere for politiet dersom de ønsket han satt fast for dette.

Har vi mange av dem? Som har gjort mye for at THner blitt milliarder og som mulig har fått lite igjen for den innsatsen?
Citera
2021-12-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nemlig. THs hevn over AEs utroskap i 1980.
38 års langsinthet.
Citera
2021-12-13, 20:43
Medlem
Citat:
Det måtte være noen som har gjort mye for at TH er blitt milliardær, og som opplever at de har fått veldig lite igjen for den innsatsen.

Selvfølgelig var det AEH.
Citera
2021-12-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er sånn på en måte at da AEHs stefar döde, og AEHs mor fikk dårligere ökonomi måtte AEH gi fra seg Sloraveien for å hjelpe sin mor ökonomisk de siste årene hun levde.

Det vil si at AEH ble kjøpt ut fra Sloraveien da hun overtok foreldrenes hus, som egentlig var å regne som forskudd på arvet og dermed ikke skulle føres in i ektepakten i 1993.

Hvorfor skulle så dette eventuelt føre til at hun måtte dø flere tiår senere?
Citera
2021-12-13, 20:45
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle så dette eventuelt føre til at hun måtte dø flere tiår senere?

Skjevdeling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in