2021-12-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har allerede redegjort for det jeg mener. Bare til å lese.
Du kan ikke svare på disse spørsmålene jeg stilte;

"Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..

1. Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?

2. Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?

3. Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?

4. Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?

Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping."

Her har du ikke redegjort for teorien om hevn, det er en hel masse spørsmål og ingenting annet.
Citera
2021-12-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det eksisterer ikke noe hevnmotiv, ikke engang TH klarer å komme på noe realistisk hevnmotiv.
Kun svada villedning som politiet har sjekket ut og funnet ut ikke henger på greip.
Så hvorfor fortsetter du med den samme villedningen, du tror det finnes et hevnmotiv men klarer ikke redegjøre for det.

Det kan vel sies at TH ikke hadde et hevnmotiv for drap på AEH, men at TH i stedet hadde motiver for å drepe AEH.

Nemlig at pga konflikter i ekteskapet og en mulig skilsmisse med et påfølgende økonomisk tap er milliardærens motiver.
Citera
2021-12-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nemlig. THs hevn over AEs utroskap i 1980.

Det tror jeg ikke på. Det avgjørende er hva jeg tror er det som skjedde i 1993 da AEHs far døde.
Citera
2021-12-13, 19:00
Avslutad
Citat:
Her har du ikke redegjort for teorien om hevn, det er en hel masse spørsmål og ingenting annet.
Det er ikke nødvendig å redegjøre for en mulighet for hevnmotiv, som er såpass sannsynlig utifra bekreftede og ubekreftede opplysninger som er gitt i saken.
Citera
2021-12-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er ikke nødvendig å redegjøre for en mulighet for hevnmotiv, som er såpass sannsynlig utifra bekreftede og ubekreftede opplysninger som er gitt i saken.

Du klarer altså ikke å komme opp med ett eneste hevnmotiv. Det sier det meste.........
Citera
2021-12-13, 19:25
Avslutad
Citat:
Du klarer altså ikke å komme opp med ett eneste hevnmotiv. Det sier det meste.........
Det er jo du som ber meg om hjelp, så det sier nok mest om deg

Tråden er full av dårlige karakteristikker av TH. Rykter har florert. Du har selv ment at TH er urettferdig. Det må være veldig mange som har hevnmotiv sånn sett. Mannen er dessuten milliardær, sikkert ikke alt som er gullkantet. Ikke vet jeg!
Ifølge ektepaktene, så ville ikke forretningene bli truet av en evt skilsmisse. Jeg var mer usikker før jeg visste det.
Men du kjenner TH eller? Det gjør ikke jeg.
Senast redigerad av Havhest 2021-12-13 kl. 19:53.
Citera
2021-12-13, 19:34
Medlem
Citat:

Kan du klare at svare på spørsmålet mitt?

Hva er ditt motiv for hevn?
Senast redigerad av Braskamin58 2021-12-13 kl. 19:48.
Citera
2021-12-13, 19:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
DNA fra TH under AEHs knehaser må jo nødvendigvis ha blitt avsatt like ETTER troverdig 08:56 telefonsamtale før TH skyndtet seg til bilen og kjørte til Futurum for å få alibi med sitt nyinnkjøpte overvåkingskamera. Ergo 09:14 samtalen med søvndøsig TEH er fake eller TEH er involvert. Noen overtar i SV4 når TH drar til jobb, og de har AEHs mobiltelefon i lommen for å sikre at den er i bevegelse. Strategi - Taktikk - Gjennomføring.
Enig, alt som skjedde fra 0856 er trolig drap, alibi, villedning, vask og staging.
Citera
2021-12-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det tror jeg ikke på. Det avgjørende er hva jeg tror er det som skjedde i 1993 da AEHs far døde.

Hvad skete der i 1993, da hendes far døde - tror du?
Senast redigerad av rlk73 2021-12-13 kl. 19:58.
Citera
2021-12-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
DNA i knehasene forteller dessverre svært lite om hva som har skjedd. Det kan være DNA-smitte via stolen hun satt på om morgenen. Hvordan vil du knytte det til en kriminell handling?

Jeg er enig med rlk73 at et samarbeid med sønnen er nesten helt utelukket. Men bevegelsene til TEH denne dagen kunne være interessant å få oversikt over.

DNA fra TH på knehasene til en bukse hun mest sannsynlig er tatt av den dagen forteller lite om hva som har skjedd? Forteller egentlig alt om hva som har skjedd slik jeg ser det. I tillegg er det funnet DNA på sandalene hennes, blod på vaskerom og dørkarm ut av boligen. Stedet hun ble utsatt for grov vold og kvalt før hun ble slept ut via gangen. Hans skjorte har biologisk materiale fra nettopp disse slepesporene på seg og er funnet i skittetøyskurven.

Klart dette ikke behøver være knyttet til den kriminelle handlingen. Dette kan selvfølgelig forklares og bortforklares. Man kan spørre seg hvorfor enkelte er i behov av disse forklaringen og bortforklaringene. Jeg forstår det hos den som er siktet, men sånn ellers?
Citera
2021-12-13, 19:59
Medlem
Citat:

Ekssvogeren har tydeligvis et horn i siden til TH.

En ting jeg har lurt på er hvorfor han ikke ble tatt på alvor da han kontaktet politiet, og mente TH stod bak. Det gikk jo lang tid før politiet fant ut at de skulle offentliggjøre saken.
Citera
2021-12-13, 20:01
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
I følge de som kan dette, vil det ta noe tid å tilegne seg denne kunnskapen. Men mulig for alle som er interessert i å fordype seg litt.

Jeg er enig i at medhjelper trolig er noen nærstående. Og at denne meget trolig, i likhet med TH, så fordelene ved at hun ble tatt av dage. Så hvem kan det være? Og hvordan har det seg at også denne hadde et ønske om og ville være tjent med at hun ble borte for alltid?

Holder en knapp på en sidekick.

Kan to sidekickers være bedre enn bare en? Er de utspekulerte nok til å kunne sette TH sjakk matt? Motivet kan være å skape en slags «økonomisk rettferdighet»
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in