2021-12-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
DNA fra TH under AEHs knehaser må jo nødvendigvis ha blitt avsatt like ETTER troverdig 08:56 telefonsamtale før TH skyndtet seg til bilen og kjørte til Futurum for å få alibi med sitt nyinnkjøpte overvåkingskamera. Ergo 09:14 samtalen med søvndøsig TEH er fake eller TEH er involvert. Noen overtar i SV4 når TH drar til jobb, og de har AEHs mobiltelefon i lommen for å sikre at den er i bevegelse. Strategi - Taktikk - Gjennomføring.

Er også enig i, efter de sidste ugers skriverier herinde, at drabstidspunktet kan være ændret. Men tror ikke sønnen, er med på dette - TH har jo indirekte lagt mistanken over på ham ved flere anledninger. Og efter hvad der har stået i denne tråd, er han ikke stærkt knyttet til TH, men meget til sin mor.

Og ville TH stole på ham, HVIS rygterne herinde taler sandt om både det ene og det andet - nej, det tror jeg ikke, at han ville (hvis han altså står bag).

Men hvorfor sønnen kommer med badekarhistorien, og de andre mystiske samtaler og SMS'er på dagen, kan jeg ikke lige se meningen med - men det er der så meget andet i denne sag, man heller ikke kan :-)
Senast redigerad av rlk73 2021-12-13 kl. 14:04.
Citera
2021-12-13, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvorfor skulle man kunne forvente det? Det ville ikke være noen grunn til å la AE ligge igjen, når både bortføringen og trusselbrevet var forberedt på forhånd.

Vaskesporene, den antatt lange tiden GM var på åstedet, og det som har kommet frem om mulig hendelsesforløp, tyder på at det har skjedd et uhell under bortføringen. Det vil være helt idiotisk å planlegge å ta livet av AE i S4, så lenge man hadde en plan for å frakte henne bort der i fra.
Hvis det er riktig at det finnes spor på at AEH ble drept i S4..

Enig! Drapet er langtfra perfekt, hvis TH er GM, og politiet har funnet spor som tilsier at AEH ble drept i boligen, når drapet samtidig er fingert som kidnapping. Da er fingeringen forjeves.

Hele poenget med at åstedet er fingert som kidnapping, er jo å forklare hvorfor offeret er sporløst forsvunnet. Det er derfor viktig at politiet ikke finner spor etter et drap.

GM har fjernet kroppen fra S4, dermed burde det vært mulig å bortføre AEH levende, og drept henne et annet sted.
Politiet har ikke funnet stedet kroppen befinner seg. Stedet burde vært egnet for å drepe offeret. GM/medskyldig må ha vært på dette stedet.

Forestillingen om at hjemmet er tryggeste stedet å drepe offeret, pga risiko for å avsette dna, hører hjemme i bakvendtland.

Om man planlegger å fingere et drap som kidnapping, så er det en usedvanlig dårlig plan å drepe offeret i hjemmet. Det er nettopp dna som kan avsløre at offeret er drept.

Derfor er det ikke sannsynlig at drapet er planlagt, i tilfellet TH er GM. I tilfellet må det være et drap i affekt, fingert som kidnapping.

Siden TH har alibi, så må noen ha medvirket. Tiden går fort, og det blir veldig vanskelig å få noen til å medvirke ifm partnerdrap, sånn på stående fot.

Scenarioet "et planlagt drap, fingert som kidnapping", hvor GM i tillegg ikke fullfører kidnappingsnarrativet, avslutter kommunikasjonen/forhandlingene, skurrer også. Tyder mer på et drap i affekt, fingert som kidnapping, hvis TH er GM.

Alt i saken passer bedre med et planlagt drap, fingert som partnerdrap (spor etter drap på åstedet, tilsynelatende fingert som kidnapping). Gjerningspersonen har et hevnmotiv. Åstedet peker tegneserieaktig på TH. Konstruert.
Det passer også ifm en kidnapping som gikk galt, men bl.a. THs skjorte i skittentøyskurven, gjør at jeg tror mest på hypotesen om at gjerningspersonen har et hevnmotiv rettet mot TH (og AEH).

Det er ikke bare kryptodelen som er overdrevet, fingeringen er også overdrevet.
Citera
2021-12-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
DNA fra TH under AEHs knehaser må jo nødvendigvis ha blitt avsatt like ETTER troverdig 08:56 telefonsamtale før TH skyndtet seg til bilen og kjørte til Futurum for å få alibi med sitt nyinnkjøpte overvåkingskamera. Ergo 09:14 samtalen med søvndøsig TEH er fake eller TEH er involvert. Noen overtar i SV4 når TH drar til jobb, og de har AEHs mobiltelefon i lommen for å sikre at den er i bevegelse. Strategi - Taktikk - Gjennomføring.

DNA i knehasene forteller dessverre svært lite om hva som har skjedd. Det kan være DNA-smitte via stolen hun satt på om morgenen. Hvordan vil du knytte det til en kriminell handling?

Jeg er enig med rlk73 at et samarbeid med sønnen er nesten helt utelukket. Men bevegelsene til TEH denne dagen kunne være interessant å få oversikt over.
Citera
2021-12-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Enig! Drapet er langtfra perfekt, hvis TH er GM, og politiet har funnet spor som tilsier at AEH ble drept i boligen, når drapet samtidig er fingert som kidnapping. Da er fingeringen forjeves.

Hele poenget med at åstedet er fingert som kidnapping, er jo å forklare hvorfor offeret er sporløst forsvunnet. Det er derfor viktig at politiet ikke finner spor etter et drap.

GM har fjernet kroppen fra S4, dermed burde det vært mulig å bortføre AEH levende, og drept henne et annet sted.
Politiet har ikke funnet stedet kroppen befinner seg. Stedet burde vært egnet for å drepe offeret. GM/medskyldig må ha vært på dette stedet.

Forestillingen om at hjemmet er tryggeste stedet å drepe offeret, pga risiko for å avsette dna, hører hjemme i bakvendtland.

Om man planlegger å fingere et drap som kidnapping, så er det en usedvanlig dårlig plan å drepe offeret i hjemmet. Det er nettopp dna som kan avsløre at offeret er drept.

Derfor er det ikke sannsynlig at drapet er planlagt, i tilfellet TH er GM. I tilfellet må det være et drap i affekt, fingert som kidnapping.

Siden TH har alibi, så må noen ha medvirket. Tiden går fort, og det blir veldig vanskelig å få noen til å medvirke ifm partnerdrap, sånn på stående fot.

Scenarioet "et planlagt drap, fingert som kidnapping", hvor GM i tillegg ikke fullfører kidnappingsnarrativet, avslutter kommunikasjonen/forhandlingene, skurrer også. Tyder mer på et drap i affekt, fingert som kidnapping, hvis TH er GM.

Alt i saken passer bedre med et planlagt drap, fingert som partnerdrap (spor etter drap på åstedet, tilsynelatende fingert som kidnapping). Gjerningspersonen har et hevnmotiv. Åstedet peker tegneserieaktig på TH. Konstruert.
Det passer også ifm en kidnapping som gikk galt, men bl.a. THs skjorte i skittentøyskurven, gjør at jeg tror mest på hypotesen om at gjerningspersonen har et hevnmotiv rettet mot TH (og AEH).

Selv mafiaforbund går svært sjeldent etter kvinnelige ektefeller som hevn på ektemenn. I så fall må th vite hvilken situasjon som har ført til en slik hevn. Th har ut fra det jeg har lest ingen slike fiender, men vet ikke om han i ettertid har endret forklaring.
Citera
2021-12-13, 15:27
Medlem
Citat:

Jeg er enig med deg i mye, men et planlagt drap fingert som partnerdrap blir litt i samme gate som Gone Girl-teorien for min del. En så genial plan at det vipper over til det usannsynlige. Jeg har kanskje litt for snever tankegang.

For min del rimer de opplysningene vi har best med en kidnapping som gikk galt.
Citera
2021-12-13, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Selv mafiaforbund går svært sjeldent etter kvinnelige ektefeller som hevn på ektemenn. I så fall må th vite hvilken situasjon som har ført til en slik hevn. Th har ut fra det jeg har lest ingen slike fiender, men vet ikke om han i ettertid har endret forklaring.
Tenker ikke direkte på organisert kriminalitet, som mafia.
Jeg tenker at penger ikke er det viktigste motivet. Ikke direkte.
Mer emosjonelt. Galskap.
Citera
2021-12-13, 15:40
Medlem
Citat:

Det eksisterer ikke noe hevnmotiv, ikke engang TH klarer å komme på noe realistisk hevnmotiv.
Kun svada villedning som politiet har sjekket ut og funnet ut ikke henger på greip.
Så hvorfor fortsetter du med den samme villedningen, du tror det finnes et hevnmotiv men klarer ikke redegjøre for det.
Citera
2021-12-13, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg er enig med deg i mye, men et planlagt drap fingert som partnerdrap blir litt i samme gate som Gone Girl-teorien for min del. En så genial plan at det vipper over til det usannsynlige. Jeg har kanskje litt for snever tankegang.

For min del rimer de opplysningene vi har best med en kidnapping som gikk galt.
Det blir ikke som en gone-girl-hypotese.
Citera
2021-12-13, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det eksisterer ikke noe hevnmotiv, ikke engang TH klarer å komme på noe realistisk hevnmotiv.
Kun svada villedning som politiet har sjekket ut og funnet ut ikke henger på greip.
Så hvorfor fortsetter du med den samme villedningen, du tror det finnes et hevnmotiv men klarer ikke redegjøre for det.
Mener du at TH alltid har vært så sympatisk, og kan derfor ikke ha fiender?

Like sympatisk som en alkoholiker cirka omtrent..
Citera
2021-12-13, 16:29
Medlem
Citat:
Mener du at TH alltid har vært så sympatisk, og kan derfor ikke ha fiender?

Like sympatisk som en alkoholiker cirka omtrent..

Du klarer ikke besvare spørsmålet, bare kommer med usakligheter.
Citera
2021-12-13, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du klarer ikke besvare spørsmålet, bare kommer med usakligheter.
Jeg har allerede redegjort for det jeg mener. Bare til å lese.
Du kan ikke svare på disse spørsmålene jeg stilte;

"Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..

1. Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?

2. Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?

3. Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?

4. Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?

Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping."
Citera
2021-12-13, 16:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
[b]Gjerningspersonen har et hevnmotiv.

Nemlig. THs hevn over AEs utroskap i 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in