Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Va? Finns det en våldtäktsman i den här historian också? Det var ju någon som skrev vem som gjort anmälan, är hen våldtäktsman? Intressant hur det urartar i denna soppan.
Om jag förstår detta rätt så har vi alltså en oskyldigt anklagad man som fotograferas av Sveland. En våldtäktsman som arbetar i rättsväsendet har (enligt dig) polisanmält bilden. Sveland har helt plötsligt hittat bilden hon fotograferat på Internet.
Hoppas den oskyldigt förtalade mannen får rejält med skadestånd då det är ett väldigt allvarligt brott han utsatts för. Kvinnan som ljugit ihop en våldtäkt borde fan få fängelse.
Men våldtäktsmannen (enligt dig) som arbetar i rättsväsendet som gjort anmälan. Vem våldtog hen och när skedde det? Hen måste ha en knepig jobbsituation med en våldtäktsdom på halsen tänker jag.
Det är bara knappt en av fem våldtäktsanmälningar som blir personuppklarade, dvs går vidare efter förundersökning. Det betyder
inte per automatik att den anmälda personen i fyra av fem fall är oskyldigt anklagad för brottet. Det betyder så klart inte heller att det garanterat är en våldtäktsman, som genom brist på bevis har undsluppit rättvisan. Det betyder bara att polisutredningen inte har gått vidare av en eller annan orsak.
Jag väljer att betrakta honom som mer troligt det senare på grund av min bias gentemot personer som har anmälts för våldtäkt. Det är faktiskt extremt sällan som oskyldiga och vettiga personer blir anmälda för det brottet.