2021-12-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jaha ja det har inkommit ett intyg på att
citat: ”Lindrig kognitiv svikt har konstaterats och vid undersökning konstateras påverkan på närminne, uppmärksamhet och psykomotorisk hastighet.”
Stod det inte nästan exakt samma i Barrys psykologutredning?
Lindrig kognitiv nedsättning var det väl för ett år sedan.
Skillnaden är att dom vill göra en utredning, först nu har sjukvården bedömt att det kan behövas.

Sjukvården har väl inte blivit inblandad förrän nu. Sjukvården sa ju 2014 att Esbjörn skulle återkomma om problemen förvärrades. Men han har inte återkommit ... ... ...

Inte förrän han behövde hitta på något argument för att kunna "ångra" sig.

Denna såpopera är precis som vilken såpopera som helst, den går nu in på sin tredje säsong och det enda som händer är en upprepning av det vi sett innan bara klädd i lite nygamla kläder.
2021-12-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Förmodligen tror Majkgård dessutom att det skulle finnas någon fördel i att nu introducera nya dokument i processen, okunnig som hon är.

Min gissning är väl att det snarare är tvärtom..

Nu är jag inte direkt insatt i värderning av fastigheter, men jag antar att det är ett par fler parametrar än slutpriset för de 3 fastigheter som sålts senaste 36 månaderna.
Saker som skick på fastigheten borde väl räknas in antar jag.

Jag antar att den dyraste av dem inte hade gått för det priset om det varit en igenvuxen djungel med ett dåligt underhållet hus och en trave skrotbilar på tomten

Förövrigt har vi ju inte en susning om vad de var värderade till.. Slutpriset är som bekant vad köparen är villig att betala
2021-12-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Säröpiraten har inte begärt anstånd med någon bestämd tidsrymd.
Räknar han med att SH skall läsa intyget från geriatrikern och utifrån och självmant bara besluta om 3 månaders anstånd ?
Eller 1 månads anstånd ?
Eller 1-3 månaders anstånd ?
Eller anstånd till det datum då utredningen är klar, dock högst 3 månader ?
Hur tänkte han ?

Som den Stolle han är visste han inte vad han tänkte. Till och med han insåg att det var väl magstark att be om tre månader, men begär han en månad och får det kanske han inte hinner få in något, så han visste varken ut eller in och därför så stoppade han huvudet i sanden och ser vad som händer.
2021-12-13, 16:35
Medlem
Citat:
Denna såpopera är precis som vilken såpopera som helst, den går nu in på sin tredje säsong och det enda som händer är en upprepning av det vi sett innan bara klädd i lite nygamla kläder.

Eller som Dallas när de insåg att publiken var sura för att de dödade Bobby Ewing.. Så 200 avsnitt senare återuppstod han och allt hade bara varit en dröm.

I det här fallet finns väl en risk att Esbjörn helt magiskt inte alls längre är dement när de inser konsekvenserna av det
2021-12-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Min gissning är väl att det snarare är tvärtom..

Nu är jag inte direkt insatt i värderning av fastigheter, men jag antar att det är ett par fler parametrar än slutpriset för de 3 fastigheter som sålts senaste 36 månaderna.
Saker som skick på fastigheten borde väl räknas in antar jag.

Jag antar att den dyraste av dem inte hade gått för det priset om det varit en igenvuxen djungel med ett dåligt underhållet hus och en trave skrotbilar på tomten

Förövrigt har vi ju inte en susning om vad de var värderade till.. Slutpriset är som bekant vad köparen är villig att betala

Observera att den fastighet som såldes för 8.5 mille var på 66 MILJONER kvadratmeter nu är det förmodligen en felaktig uppgift. Men det är vad som står i den handling som skickats till domstolen
och vad de har att bedöma. Eller rättare sagt, de skiter högaktningsfullt i det dokumentet, för det har inget med saken att göra. I alla fall, återigen ett exempel på hur sanslöst korkad Stollige Sture är.
2021-12-13, 16:56
Medlem
Om inte någon kollat nu under slutet av dagen, ifall SH har tagit något beslut i frågorna om ytterligare anstånd samt prövningstillstånd, så får vi väl ta en koll imorgon bitti. Frågorna om anstånd brukar de ju kunna ta på stående fot, har inte ett sådant beslut kommit åt ena eller andra hållet, kan man misstänka att de istället kommer med ett beslut kring prövningstillståndet.

Skall bli intressant att se hur SH hanterar detta tramseri från Esbjörn. Om de blundar för allt och enbart ser till de ensidiga påståendena om demens och tvång.
2021-12-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Två av objekten finns med i Densias värderingsutlåtande.
Den har gjorts grundligt, på plats.

Den kommer fram till ett marknadsvärde på Esbjröns fastigheter på 4,6 mkr.

Densia har för sin marknadsvärdebedömning av Esbjörns fastigheter även (förutom en mängd andra underlag såsom okulärbesiktning,uppgifter från fastighetsdataegister, områdesbestämmelser, fördjupad översiktsplan, översiktslan, ortspismaterial över försålda fastigheter, almänna uppgiftr från officiella myndighetsregister, data baser och digitala kartor) använt sig av en ortsprismetod.

De har beräknat även marknadsvärdet med ortprismetoden i färdigt renoverat skick med avdrag för sannolika renoveringskostnader och risk för projektet

De har använt en tidsram för försälning och storleksanpassat objekten som de använt i sin kalkyl.

Densia har i sina sökningar av sålda objekt i området delat upp objekten med eller utan egen strand.

Marielund 142 och Marielund 124 finns med på deras lista för fastigheter utan egen strand. De har dock sålts tidigare än det som nu kommit upp från "skärmdumpen".

Från Densia:

1. Marielund 142 såld 20/8-19 för ca 4,6 mkr. Villa om 100 kvm/2182 kvm tomt, byggd -66. Ej egen stran, men sevitut på brygga & båtplats.

2. Marielund 124 såld april-16 för ca 7,1 mkr. Villa -91, 200 kvm/3509 kvm tomt. Utan egen strand.
Vad vill du säga med din kommentar?

Alla som läst Densias värdering vet detta och vet även att kostnaden för röjning inte är avdragen. Densias värdering har inte visat nåt annat än att köpesumman är rimlig.

Nu insänt dokument säger ju absolut ingenting om vad fastigheten värderades till vid köpetidpunkten. Dvs totalt värdelöst dokument.
2021-12-13, 17:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har läst både Notars och Densias värderingar. Dessa finns i handlingarna hos rätten. Vad mer tillför detta foto av en dataskärm menar du?

Nej, det är sant; att ett foto bara i sig självt inte tillför srskilt mycket om det inte finns någon ytterligare fakta runt objekten. De behöver kunna jämföras på det sätt som Densia visade att de gjort.

Det var inte det jag menade heller, utan ville bara visa att två av objekten faktiskt fanns med i Densias värdering.

Jag läste Notars också, men kunde inte se vilka objekt som de hade med vid "ortsprismodellen". Det var ju ett väldigt kort värderingsutlåtande. Det verkade inte som att man hade varit på plats och besiktigat fastigheten.
2021-12-13, 17:09
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Stollige Sture verkar lägga extremt lite energi på det här ärendet. Jag undrar om han gått igenom aktbilagorna från UT. Jag tvivlar på det, och börjar misstänka att han inte ens vet om att Esbjörn redan genomgått ännu en utredning, och ej heller att överförmyndarnämnden redan slagit fast att Esbjörn är rättsförmögen.

Förmodligen har Stollige Sture bara tagit vad sol-o-vårar-kärringen skickat till honom och skrivit om det i lite mer juridiska termer och satt sitt namn på. Förmodligen vill kärringen inte betala särskilt mycket för Stollen hjälp.

Man kan också misstänka att den godhjärtade generalfullmaktstagerskan inte är med på noterna med överklagandet. Ty, hon var ju med på att genomföra förlikningen. Alltså kan man misstänka att kostnaderna för Stollige Sture inte betalas av Esbjörn, för det är ju Monika som betalar hans räkningar.
Relationen mellan Majkgård och Monika är nog inte lägre de bästa, efter att Monika förmått Esbjörn ingå förlikning utan att Majkgård visste nåt. För hade hon vetat hade hon ju satt stopp för det direkt. Det är ett som är säkert. Nu har hon blivit förbigådd minst två gånger, kärringen. Gissa om hon är arg som ett bi. Och nu får hon betala själv också.

Skriv en roman, gärna en fiktiv, du kan ju både skriva långa meningar och även fantisera ohämmat om människor vilka du överhuvudtaget inte har en snusning om.

Välrenommerade Sture har givetvis full koll på ALLT i detta ärende!
Det är dock otroligt komiskt att läsa era antaganden, tagna från luften utan ett minsta spår av substans, voops så blir dessa fabler en sanning i tråden, likt det varit sedan trådstart.
2021-12-13, 17:14
Medlem
Telestos avatar
Artikel i Expressen.

Ebba har tydligen instagrammat och myntat uttrycket esbjörna.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/kritik-mot-ebba-busch-efter--skamtet-om-esbjorn-bolin/?referrer=pos-5
2021-12-13, 17:14
Medlem
Citat:
Om inte någon kollat nu under slutet av dagen, ifall SH har tagit något beslut i frågorna om ytterligare anstånd samt prövningstillstånd, så får vi väl ta en koll imorgon bitti. Frågorna om anstånd brukar de ju kunna ta på stående fot, har inte ett sådant beslut kommit åt ena eller andra hållet, kan man misstänka att de istället kommer med ett beslut kring prövningstillståndet.

Skall bli intressant att se hur SH hanterar detta tramseri från Esbjörn. Om de blundar för allt och enbart ser till de ensidiga påståendena om demens och tvång.
Det är tragiskt att se detta.
Binninge skickar in en värdering av gjord av Densia, Tersaeus en gjord av en pizzabagare.
Binninge skickar in en utredning gjord av Barry Karlsson, Tersaeus ett intyg om pågående utredning.
Esbjörn Bolin har haft två jurister och dessa anklagar nu hans två advokater för oegentligheter.

Sen får vi inte heller glömma stackars joseph Christenson, advokaten som Binninge utsåg till sin efterträdare utan att ens fråga.

Kommer någon ihåg vad Binninge skrev i på Pernroth Lüllmaas Facebook när man drog upp planen för hur man skulle utpressa Ebba Busch via media?

Visst var det något om ”kluddare”?
2021-12-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Men för H***te
Undras vad den här mäklaren fakturerade för att göra en sökning på booli motsvarande (ja samma nuffror finns där)

För de nyfikna så kan man googla på adresserna exempelvis "Marielund 457, 755 97 Uppsala"
och försöka se skicket på dessa. man kan anta att det var ungefär det samma när de såldes och de saknar djungel + skrotbilar på tomten (vad jag kan se iaf)

Att värdera fastigheten så här är ju som att jag skulle fråga någon om värdet på en Volvo 740 av årsmodel X och denne skulle kolla blocket eller liknande och helt ignorera mätarställning och skick på bilen

Den första är ett äldre rustat hus med stor tomt och spa avdelning m.m. Blev aldrig någon försäljning
Marielund 142 är flera små hus utbyggt och renoverat
Marielund 124 oklart vad det är söker man på hitta så kommer man till Tennisbanan men den har en annan adress

Den Mäklaren vet att jämföra Orustat ruckel med renoverade hus med välskötta tomter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in