2021-12-13, 12:48
Medlem
Både mäklarens och läkarens namn är för övrigt felstavat i dokumentet.. De heter Hakan (inte Håkan) respektive Karlin (inte Karling).

(Karlin är iofs rätt första gången han nämns…)
2021-12-13, 12:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Men sedan har det väl skett (I rätten.) och då har hon väl ändå inte "bara" krävt pengarna tillbaka?
Det har ju inte gått upp i rätten på så sätt, utan det har lett till en förlikning. Jag har full förståelse, partiledare eller ej, i allt som skett efter. Har inte med etik och moral att göra alls. Där finns andra krafter som utnyttjat honom. Binninge bland annat.
2021-12-13, 13:02
Medlem
Reimers avatar
Tack för alla vänliga ord!

Jag har begärt att få ut aktbilaga 15 och 16, aktbilaga 14 finns redan i tråden, det är ju samma som journaler som lämnades in av Binninge, dvs. de från Västerås när E*björn var på sin första utredning.

Vi får se när Svea Hovrätt hör av sig.
2021-12-13, 13:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Tack Reimer!

Stollige Sture - Du Hakan, du är ju fastighetsmäklare, vad kan en kåk i Marielund utanför Uppsala vara värd?
Hakan (dröjande) - Nja.. det är svårt för mig att veta, jag verkar ju inte där.
Stolige Sture - Kan du inte bara kika på vad andra kåkar i området har gått för?
Hakan - Ja det kan jag väl, men värdet kan ju variera mycket beror t.ex. på vilket skick kåken är i, är kåken i bra skick?
Stollige Sture - Skit samma! bara värdet blir någorlunda högt, är jag nöjd!
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-12-13 kl. 13:09.
2021-12-13, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack för alla vänliga ord!

Jag har begärt att få ut aktbilaga 15 och 16, aktbilaga 14 finns redan i tråden, det är ju samma som journaler som lämnades in av Binninge, dvs. de från Västerås när E*björn var på sin första utredning.

Vi får se när Svea Hovrätt hör av sig.
Superbra, begär allt, är du uppe i för många förfrågningar?
2021-12-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Tack Reimer!

Det mesta är som vanligt ointressant skit som Binninge redan gaggade om för ett år sedan.

Dock finns två intressanta saker:

- Advokat P-H Berg kallas till att vittna om "... omständigheterna kring Esbjörns Bolins undertecknande av Förlikningsavtalet med Sekretessavtalet - och övriga omständigheter i samband där med." Stolligt Stute vill alltså att adv Berg inför Svea Hovrätt skall erkänna att han tvingat Esbjörn att skriva på avtalet. Det är detta tvång som Stollen Sture har som argument för att Esbjörn skall få prövningstillstånd! För adv Berg blir det även problematiskt att hävda att han inte förstod att Esbjörn var psykiskt dålig vid undertecknandet av Förlikningsavtalet. Situationen blir absurd! Berg skall erkänna inför rätten att han inte bör vara advokat.

- Ett "Värderingsutdrag av fastigheter inom Marielundsområdet" är inlämnat. För detta "utdrag" står en fastighetsmäklare i Göteborg. Nu finns alltså 4 st inlämnade värderingspapper gällande denna affär. Notar (aug 2020), Riksmäklarna (nov 2020), Densia (jan 2021) och Håkan Demir (dec 2021). Vilken total röra!
En annan intressant sak är att Esbjörn Bolin nu ska höras om att han förmåtts skriva under köpeavtalet ”under tvång” trots att han vid den muntliga förhandlingen påstod motsatsen. Det innebär att Ebba Busch i förlängningen kan anmäla Esbjörn Bolin för falsk tillvitelse för denna anklagelse.

När Bolin nu hävdar att han tvingades att skriva på kontraktet mot sin vilja så bör det leda till ett att tvisten omvandlas till ett brottsmål där polisen utreder vad som faktiskt har hänt.
2021-12-13, 13:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Superbra, begär allt, är du uppe i för många förfrågningar?

Tror jag inte, allt är ju offentligt så det finns inga skäl till att inte få ut aktbilagor, vad jag vet finns det inga begränsningar i hur ofta man får begära ut material från domstolar.
2021-12-13, 13:12
Avslutad
Citat:
Tror jag inte, allt är ju offentligt så det finns inga skäl till att inte få ut aktbilagor, vad jag vet finns det inga begränsningar i hur ofta man får begära ut material från domstolar.
De brukar vilja ha oskäligt betalt och krångla med sekretess...du kanske har presskontakt?
2021-12-13, 13:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De brukar vilja ha oskäligt betalt och krångla med sekretess...du kanske har presskontakt?

Nope

Jag är en helt vanlig medborgare som är nyfiken bara och det är en del Tingsrätter som krånglar med betalt per sida och så vidare, har inte haft det bekymret än med någon högre rätt frånsett Högsta Domstolen men de är ju lite finare än alla andra domstolar i landet.
2021-12-13, 13:18
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Tack Reimer!

Det mesta är som vanligt ointressant skit som Binninge redan gaggade om för ett år sedan.

Dock finns två intressanta saker:

- Advokat P-H Berg kallas till att vittna om "... omständigheterna kring Esbjörns Bolins undertecknande av Förlikningsavtalet med Sekretessavtalet - och övriga omständigheter i samband där med." Stolligt Stute vill alltså att adv Berg inför Svea Hovrätt skall erkänna att han tvingat Esbjörn att skriva på avtalet. Det är detta tvång som Stollen Sture har som argument för att Esbjörn skall få prövningstillstånd! För adv Berg blir det även problematiskt att hävda att han inte förstod att Esbjörn var psykiskt dålig vid undertecknandet av Förlikningsavtalet. Situationen blir absurd! Berg skall erkänna inför rätten att han inte bör vara advokat.

- Ett "Värderingsutdrag av fastigheter inom Marielundsområdet" är inlämnat. För detta "utdrag" står en fastighetsmäklare i Göteborg. Nu finns alltså 4 st inlämnade värderingspapper gällande denna affär. Notar (aug 2020), Riksmäklarna (nov 2020), Densia (jan 2021) och Håkan Demir (dec 2021). Vilken total röra!

Hur troligt är det att avd Berg ”tar en för laget” och medger att han har pressat Esbjörn att skriva på förlikningen trots att han har vetat att han är dement.

Hestra borde offentligt avsäga sig uppdraget nu när Esbjörn har ett nytt ombud.
2021-12-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En annan intressant sak är att Esbjörn Bolin nu ska höras om att han förmåtts skriva under köpeavtalet ”under tvång” trots att han vid den muntliga förhandlingen påstod motsatsen. Det innebär att Ebba Busch i förlängningen kan anmäla Esbjörn Bolin för falsk tillvitelse för denna anklagelse.

När Bolin nu hävdar att han tvingades att skriva på kontraktet mot sin vilja så bör det leda till ett att tvisten omvandlas till ett brottsmål där polisen utreder vad som faktiskt har hänt.

Håller med dig, miss av mig.

Stollige Sture är väl som många i denna tråd inte läskunnig eller har en selektiv störning av något slag.

För de som är läskunniga kan Aktbilaga 51 rekommenderas. Här är dock den viktiga meningen: "Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet." Detta är från tingsrättens sammanställning av muntliga förhandlingen.
2021-12-13, 13:58
Medlem
Citat:

Uppsala Tingsrätt har försökt att tjafsa med mig en gång, trots att jag höll mig inom min egendefinierade gräns på 9 aktbil / kalenderdag för att slippa tjafs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in