2021-12-13, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det som däremot inte är något tvivel alls om är Ebbas diagnos, dvs Ebba fyller alla kriterier till att ha grava Narcissistiska störningar. Hennes agerande i denna affär har fyllt denna kvot med råge och den som försöker förneka detta är bara part i målet, det är verkligen VAD vi vet!
Iofs är det väl till viss del även denna diagnos sim förde henne till Partiledare i KD flera år innan hon ens fyllt 30.
Är du psykiatriker?
2021-12-13, 10:40
Medlem
Citat:
Det som däremot inte är något tvivel alls om är Ebbas diagnos, dvs Ebba fyller alla kriterier till att ha grava Narcissistiska störningar. Hennes agerande i denna affär har fyllt denna kvot med råge och den som försöker förneka detta är bara part i målet, det är verkligen VAD vi vet!
Iofs är det väl till viss del även denna diagnos sim förde henne till Partiledare i KD flera år innan hon ens fyllt 30.
Du får ursäkta men jag betvivlar din kompetens att dela ut diagnoser. Det känns inte som att du är vassaste kniven i lådan om jag uttrycker mig vänligt. Jag tror att din styrka ligger i din rika fantasi och din förmåga att skriva bombastiska inlägg.
2021-12-13, 10:43
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får ursäkta men jag betvivlar din kompetens att dela ut diagnoser. Det känns inte som att du är vassaste kniven i lådan om jag uttrycker mig vänligt. Jag tror att din styrka ligger i din rika fantasi och din förmåga att skriva bombastiska inlägg.

Har nog en egenskap av att vara klarsynt och inte partisk, vilket du i denna tråd är och har så varit in i absurdum. Jag kan se fel hos Esbjörn, jag kan se fel hos Ebba, men du i din insnöade värld ser endast Ebba, en Ebba du håller som fullständigt felfri.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-12-13 kl. 10:45.
2021-12-13, 10:45
Avslutad
Citat:
Har nog en egenskap av att vara klarsynt och inte partisk, vilket du i denna tråd är och har så varit in i absurdum.
🤣🤣🤣du tycker att du stämmer in på detta?
2021-12-13, 11:04
Medlem
Citat:
Har nog en egenskap av att vara klarsynt och inte partisk, vilket du i denna tråd är och har så varit in i absurdum. Jag kan se fel hos Esbjörn, jag kan se fel hos Ebba, men du i din insnöade värld ser endast Ebba, en Ebba du håller som fullständigt felfri.
Varför skulle jag söka fel hos en köpare av en fastighet som har betalat och på alla sätt gjort rätt för sig men som sedan drabbas av en utpressare som sviker alla avtal som han egenhändigt har skrivit på?

Det finns en brottsling och ett brottsoffer i denna tvist och jag ser ingen mening i att söka fel hos brottsoffret. Det vore lika oetiskt som när vissa anklagar Johann Binninges brottsoffer för allehanda olika saker.

Det handlar bara om att försöka ursäkta brottlingen genom att skuldbelägga offret. Det är det beteendet som du kallar klarsynt. I min bok kallas det ohederligt och fult.
2021-12-13, 11:15
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skulle jag söka fel hos en köpare av en fastighet som har betalat och på alla sätt gjort rätt för sig men som sedan drabbas av en utpressare som sviker alla avtal som han egenhändigt har skrivit på?

Det finns en brottsling och ett brottsoffer i denna tvist och jag ser ingen mening i att söka fel hos brottsoffret. Det vore lika oetiskt som när vissa anklagar Johann Binninges brottsoffer för allehanda olika saker.

Det handlar bara om att försöka ursäkta brottlingen genom att skuldbelägga offret. Det är det beteendet som du kallar klarsynt. I min bok kallas det ohederligt och fult.

Att Ebba Busch gått så långt för att förvärva denna fastighet att hon t.o.m blivit en grov brottsling är inte ens det i dina ögon fel, det säger väl rätt mycket om allt.
2021-12-13, 11:29
Medlem
Citat:
Att Ebba Busch gått så långt för att förvärva denna fastighet att hon t.o.m blivit en grov brottsling är inte ens det i dina ögon fel, det säger väl rätt mycket om allt.
Att du tycker att det är grov brottslighet att skriva att en dömd sexualbrottsling är en dömd sexualbrottsling säger väl egentligen mest något om dig.
2021-12-13, 11:29
Medlem
Citat:
t.o.m blivit en grov brottsling
Åter igen visar du att du inte förstår brottsrubriceringar straffvärde mm

hon gick med på strafföreläggande för brottet grovt förtal. Det är inte jämställbart med exempelvis grov misshandel, grovt vapenbrott eller liknande
2021-12-13, 11:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Sista dag för att komplettera för Esbjörn var i Fredags, inget hade kommit på eftermiddagen, men de hade ju till midnatt på sig.
I början på veckan borde Hovrätten uttala sig, om detta duger för att gå vidare eller inte.

Inte ett ord i media hittills, om något är inlämnat så är det åtminstone inte någon kioskvältare.

Skall vi gissa på att stollige Sture har bett om mer tid.
2021-12-13, 11:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Om Ebba Busch hade varit vilken privatperson som helst hade jag delvis kunnat förstå hennes inställning till det hela och då även hennes fortsatta kamp för det hon menar vara hennes rätt. Men som partiledare för ett riksdagsparti vilket håller kristna, värdekonservativa och socialkonservativa som sina ideal ser jag faktiskt inte vad nytta det gör att driva vidare detta mot en gammal människa som uppenbarligen inte har 100% grepp om varken kognition, emotion eller volition.

Som jag ser det befinner hon sig i en minst sagt känslig position och då gäller det verkligen att välja sina strider. Oavsett om hon har rätt eller fel så finns det betydligt mer att förlora än att vinna på att driva denna soppa så långt som hon har gjort. Att hon dessutom under tiden visat sig både förakta de lagar hon själv är med och ansvarar för och att hon dessutom betett sig som en grälsjuk tonåring som inte klarar av att hantera sina känslor visar väl om något på att hon varken är mogen att leda ett riksdagsparti eller att hon inte i praktiken står upp för de värden hennes parti menar sig stå för.

Gubben må vara gammal, gaggig, förvirrad och märklig men Ebba Busch framställer inte sig själv heller som särskilt mycket bättre.
2021-12-13, 11:54
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Inte ett ord i media hittills, om något är inlämnat så är det åtminstone inte någon kioskvältare.

Så är det nog, det är säkert välrenommerade Stures avsikt också dvs att få mer tid till en stor utredning av Esbjörn.
Rätten de funderar väl just nu på om de ska ge honom 3 eller 4 mån till detta.
2021-12-13, 11:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Gissar det samma, deras taktik är att dra ut på det så långt som möjligt.
Hade i Fredags, en from förhoppning att det låtit saken falla, men har vid närmare eftertanke ändrat mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in