2021-12-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tack för infon!
Då kanske han har hunnit betala skulden, vilket han påstod att han inte hade haft tid till att göra

Tidsfråga innan han får hamna på kåken dock, ingen chans i världen att han kommer kunna bli friad utifrån vilka bevis åklagaren sitter på.

Jag har lagt upp FUP och hur det går med överklagan till hovrätten (senast idag) i den tråden för den som är intresserad, men det är bättre att saker om Dree Low tas upp där och saker om Einár i den här tråden.
Citera
2021-12-12, 23:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
grejen är väl att det inte finns kiosk på plats, utan man får skriva på en lista som de sen införskaffar. lr gäller inte det alla ställen?
Det beror på vilken anstalt du sitter på.

Minns jag rätt så kan tobaksvaror dock bara införskaffas via en lista som du ger till personalen. Jag tror inte det får säljas i dom fysiska kioskerna.

Detta är dock off-topic så vi lämnar det här.
Citera
2021-12-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Nej det handlar inte om att grabbarna helt plötsligt dykt upp när han blev känd och nej du är inte skyldig att ge tillbaka till orten när du blivit känd. Är man en fotbollsspelare så är det lugnt. Blir man ingenjör så lycka till! MEN OM MAN RAPPAR OM GANGSTERLIVET OCH PRATAT OM PISTOLER, MORD, DROGER OCH GÄNG, DÅ MÅSTE MAN GE TILLBAKA TILL GRABBARNA SOM LEVER DOM ORD HAN RAPPAR OM!!! Jireel behöver inte ge tillbaka, Ricky Rich behöver inte. Dom är inga gangsterrappare. Ni måste förstå att om man på något vis ger sig in i den kriminella världen, då finns vissa koder och regler som man måste följa, om man ska ta sig nån vart så att säga.

Och dom bäst lämpade och även dom mest lojala till dig är dom du växte upp med. Är man gangster så är ens egna barndomsgäng i barndomsområdet dom som är mest lojala. Inte fan flyttar man till en annan stad och köper skydd där när man inte har nån koppling alls till dom. Kom igen! Och allt det här skitsnacket att "grabbarna backstabba honom". Ja, grabbarna ska backstabba en person som reppar deras ort och som man kan leva ett ganska gott liv på, tillsammans! Alla orter vill ha en känd rappare som claimar deras ort som sedan får status på gatan och även ekonomiskt mycket bra. Men nej, grabbarna backstabba han. Shunon tog sin mamma till tv-intervjuer. Vi pratar inte om sunt och förnuft. Vi pratar om det liv han rappade.

Var väl inte så att han dissade nån supermkt innan kidnappningen.. förutom att han ”bytte” skivbolag..

Efter kidnappningen så hade han fan all rätt i världen att köra en kalle i röven på alla 🤷🏻‍♂️ Va fan tycker du han skulle gjort? Fortsatt betala till dom som tog hans
Värdighet, klockor, halsband?? Han blev backsatabbad av alla, även dom som han såg som sina vänner..
Citera
2021-12-12, 23:27
Medlem
Citat:
Dree Low sitter inne så det är förmodligen hans management som har raderat hans konto, värt att poängtera.
Han sitter inte inne väntar väl av att ställa in sig på anstalt... han går runt husby som vanligt. Enligt rykten ska han lägga av med musiken
Citera
2021-12-12, 23:31
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Det är ingen idé att du försöker argumentera med någon som redan har bestämt sig att den har rätt.

Du kommer ha en vettigare diskussion med en vägg, en vägg tycker dessutom inte att den är störst, bäst och vackrast.

Du menar att du blivit förnärmad för jag bl a kritiserat

1. Ditt muppbeteende att hänga på insta 24/7, outa helt oskyldiga orten människor
2. Att du är enfaldig nog tro att du ska lösa ett mordfall på detta moraliskt tvivelaktiga sättet
3. Gapar vitt och brett om vad andra ska och borde ha gjort för Nisse men när du själv efter egna löften och DITT ORD om att göra något för han - dvs posta Dumles papper - sprang å gömde dig i råtthålet

Jag vet inte verkligen inte vad som är felet här, hoppas bara du inte är fullvuxen med maximerad utvecklad logiktänk.

Det säger inget om mig som person. Bara en massa om du. Speciellt när du inte kan ta till dig av kritiken eller få arslet ur vagnen och posta dessa papper. Så mycket brydde du dig verkligen om Nisse att den lilla kraftansträngning inte var mödan värt. Så snälla bespara oss skitsnacket.
Citera
2021-12-12, 23:31
Medlem
Citat:
Glöm inte hans kusin Jaffar. Mycket blod på dessa två somaliers händer.

Förlåt men vad har Jaffar för blod på sina händer? Mig veterligen har jaffar inte skjutit/dödat någon? Yasin...tja, han har väl mest gjort sig känd för att GOA sina vänner av det jag kunnat läsa
Citera
2021-12-12, 23:32
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
Han sitter inte inne väntar väl av att ställa in sig på anstalt... han går runt husby som vanligt. Enligt rykten ska han lägga av med musiken

Ja man brukar i regel bli släppt från häktet i sådana fall med så lite tid och ska inställa im sig själv. Säger lite om mästerdetektivens kompetens.

Sen hoppas snuten man hinner göra mer & värre brott oxå så man får påökt. Vilket ofta sker eftersom folk redan mår halvdåligt av första voltan å kör på ist.
Citera
2021-12-12, 23:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Förlåt men vad har Jaffar för blod på sina händer? Mig veterligen har jaffar inte skjutit/dödat någon? Yasin...tja, han har väl mest gjort sig känd för att GOA sina vänner av det jag kunnat läsa
Du behöver inte bli dömd för mord i en rättssal för att ha blod på dina händer.
Citera
2021-12-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaddleRattle
Det är såhär man märker att ni två, dvs Fricky och du inte har en blekaste aning om vad ni pratar om. Varken Yasin eller Jaffar är äkta, dom är definitionen av studiobanditer men kommer undan för att deras grabbar backar upp dom på grund av kapitalet som drar in. Ni båda bör stängas av från alla trådar i detta ämnet ni vilseleder bara folk som inte har någon koll, sådana som precis är som ni två.

Jaså? Har du läst Encro? Varför sitter Yasin inne nu då? Vad gjorde han i bilen när Poy sköts?
Varför beställde han ett mord på Sebbe?
Tycker du inte att domar för grovt vapenbrott, narkotika och stämpling till människorov kvalificerar honom som något annat än en studiobandit?
Det är ju fan rena turen att han inte åkte för stämpling till mord oxå.
Du har noll koll.
Citera
2021-12-12, 23:37
Medlem
Citat:
Du behöver inte bli dömd för mord i en rättssal för att ha blod på dina händer.

Givetvis inte men jag har inte ens läst om att det spekularts i att Jaffar skulle ha dödat/skjutit någon. Har du annan info så får du givetvis gärna dela med dig.
Citera
2021-12-12, 23:38
Medlem
Citat:
Det gäller bara stölden av all choklad och snus.

"Påföljden bestäms till ett års fängelse för 27-åringen, tre månaders fängelse och skyddstillsyn för 21-åringen och skyddstillsyn med kontraktsvård för 20-åringen. Dessa tre personer släpptes ur häkte när förhandlingen avslutades den 25 oktober 2021 eftersom de då inte längre kunde försvåra utredningen."

Länk till domen:
https://www.domstol.se/nyheter/2021/11/fangelse-for-butiksran-i-akalla/

Ja, det står ju i domen att de är släppta. Han är väl fri i väntan på att det skall tas upp i hovrätten? Iallafall såvitt jag vet.
Citera
2021-12-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jaså? Har du läst Encro? Varför sitter Yasin inne nu då? Vad gjorde han i bilen när Poy sköts?
Varför beställde han ett mord på Sebbe?
Tycker du inte att domar för grovt vapenbrott, narkotika och stämpling till människorov kvalificerar honom som något annat än en studiobandit?
Det är ju fan rena turen att han inte åkte för stämpling till mord oxå.
Du har noll koll.

Håller med, men om man vänder på det och det exemplvis skulle visa sig att Einar låg bakom/ betalade för mordet på Dara, då borde väl han också klassats som "äkta"?

Dock kan jag tycka att Yasins delaktighet i diverse mord/einar kidnappningen mer tyder på att han är väldigt hal och sviker människor som litar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in