2021-12-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Yasin. Han är en elak jävel.

Han är ju också ett exempel på att det är svårt att balansera de två karriärerna samtidigt då han fått tillbringa åratal inlåst eller i utlandsexil. Han har absolut framgång men vem vet hur långt han nått annars?

Tror han hade ambitionen att bli mer mainstream och hålla sig utanför murarna ... Får se hur det går nästa gång. Han har väl rätt mycket hotbild också.
Citera
2021-12-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jo, han är oxå ett riktigt kräk.

Det är såhär man märker att ni två, dvs Fricky och du inte har en blekaste aning om vad ni pratar om. Varken Yasin eller Jaffar är äkta, dom är definitionen av studiobanditer men kommer undan för att deras grabbar backar upp dom på grund av kapitalet som drar in. Ni båda bör stängas av från alla trådar i detta ämnet ni vilseleder bara folk som inte har någon koll, sådana som precis är som ni två.
Citera
2021-12-12, 23:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han är ju också ett exempel på att det är svårt att balansera de två karriärerna samtidigt då han fått tillbringa åratal inlåst eller i utlandsexil. Han har absolut framgång men vem vet hur långt han nått annars?

Tror han hade ambitionen att bli mer mainstream och hålla sig utanför murarna ... Får se hur det går nästa gång. Han har väl rätt mycket hotbild också.
Jag trodde att hans samarbete med Miriam Bryant skulle vara hans första steg mot att bli mainstream i branschen.

Jag kan dock förstå artister som Yasin som hamnar tillbaka i gamla spår även när man har skapat en framgångsrik karriär som genererar vita pengar.

Fortsätter du umgås med samma umgänge som när du var kriminell så är det inte konstigt att du är stammis på anstalter runt om i Sverige, oavsett hur framgångsrik du är.

Är det något du gör över en natt? Absolut inte.
Citera
2021-12-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Han blev tillslut dömd för kioskrånet.

Butikspersonalen drog tillbaka sina uppgifter i rättegången, vad jag förmodar pga rädsla. Det gjorde dock ingen skillnad.

Dömd till 1 år, dvs ute om 8 månander.

Ok, tack. Då hinner han lära sig stansa metallbrickor, svarva ljusstakar och skruva ihop sängbottnar för 13 kr per timme. Han borde minska i omfång på den tiden men kanske har besparingar och dyker upp igen som en överjäst bulldeg.
Citera
2021-12-12, 23:08
Medlem
Citat:
Det gäller bara stölden av all choklad och snus.

"Påföljden bestäms till ett års fängelse för 27-åringen, tre månaders fängelse och skyddstillsyn för 21-åringen och skyddstillsyn med kontraktsvård för 20-åringen. Dessa tre personer släpptes ur häkte när förhandlingen avslutades den 25 oktober 2021 eftersom de då inte längre kunde försvåra utredningen."

Länk till domen:
https://www.domstol.se/nyheter/2021/11/fangelse-for-butiksran-i-akalla/

Domen mot Dree Low lade jag upp här:
(FB) Artisten Dree Low gripen på Arlanda 2021-09-20, dömd för kioskrån 2021-11-01

Den har inte vunnit laga kraft ännu, så han är på fri fot.

Låt nu inte den här tråden handla mer om den saken.
Citera
2021-12-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är klart att det blev ett problem för Nisse att gå mellan olika grupperingar och att betala för beskydd. Dock tycker jag det är lite förenklat och dålig inlevelse när folk framställer det som att han valt att hoppa runt. Saker och ting händer ju steg för steg, där han föesöker lösa en situaion och hamnar i en annnan, en negativ spiral där han tog ett par dumma beslut men också påverkades av omständigheter han inte rådde över.

Men den riktigt negativa spiralen verkar det som startade i o m kidnappningen som jag lastar Mario och Haval för. Vårby initierade men det var Dalenkillanrna som svek eftersom de var från Nisses sida.

Efter kidnappningen borde han svalt stoltheten och dragit sig tillbaks utomlands. Han borde legat lågt. Samtidigt kände han väl press att återupprätta sig själv efter kränkningen. Men han borde valt sitt liv och släppt stoltheten. Han hade talang och kunde kommit tillbaka i någon annan form, men han hade väl hjärntvättat sig själv med "kulturen".
Att satsa på att köpa beskydd av kriminella var förstås ingen hållbar lösning. Kan inte gå bra i längden. Men han var väl ung och hade dåliga rådgivare.

Inte bara Nisse utan massa ungdomar dör helt i onödan. Det är en riktig skit...

Nils var helt enkelt en idiot. Hans förebilder i livet var grovt kriminella människor och han var inte blyg med att erkänna det. Tänk dig att aktivt slicka röven på mördare och rånare och rikligt berätta hur gott det smakar. Det är nästan så att jag tror att Nils har styrt upp mordet på sig själv. Att avsluta farsen med en kula i huvudet ala Pop Smoke och King Von är nog en våt dröm för en romantiker som Nils. Nils andades gangsterklichéer och han fick faktiskt känna på livet i slutskedet. Det enda som berör i denna soppan är sveket som tycks sprida sig som ett virus i de kriminella miljöerna.
Citera
2021-12-12, 23:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ok, tack. Då hinner han lära sig stansa metallbrickor, svarva ljusstakar och skruva ihop sängbottnar för 13 kr per timme. Han borde minska i omfång på den tiden men kanske har besparingar och dyker upp igen som en överjäst bulldeg.
Nu när man inte längre får skicka in pengar till intagna så får man hoppas att personalen i kiosken har extra koll på sina varor efter att Dree Low har checkat in.
Citera
2021-12-12, 23:12
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Domen mot Dree Low lade jag upp här:
(FB) Artisten Dree Low gripen på Arlanda 2021-09-20, dömd för kioskrån 2021-11-01

Den har inte vunnit laga kraft ännu, så han är på fri fot.

Låt nu inte den här tråden handla mer om den saken.
Tack för infon!
Då kanske han har hunnit betala skulden, vilket han påstod att han inte hade haft tid till att göra

Tidsfråga innan han får hamna på kåken dock, ingen chans i världen att han kommer kunna bli friad utifrån vilka bevis åklagaren sitter på.
Citera
2021-12-12, 23:12
Medlem
Citat:
Dree Low sitter inne så det är förmodligen hans management som har raderat hans konto, värt att poängtera.

Varför inte gjort det innan? Bara för några dagar sen det var väl? Sen oavsett om han sitter eller inte så är det väl ekonomiskt osmart radera hela kontot?

Yasin sitter med men raderat alla inlägg men har kvar sina 207K följare så känns dumt att radera kontot för en volta för lite tobakssnatteri?
Citera
2021-12-12, 23:16
Medlem
Citat:
Here we go again..

Skärmdump: https://anonfiles.com/z6M6A204v1/Screenshot_2021-12-12-22-09-26-011_com.instagram.android_2_jpg

Skönt att han själv även stängde diskussionen kring ev släktskap under sin frågestund. Irak, islam och al-Diwaniyya verkar vara grunden för hans genpool (inte kurd Feyli som adel och inte ett ord om hans avlidna eventuella moster, ALLAH YERHAMO)

Nån fullblodspsykopat verkar han ju inte vara, han kalibrerar det emotionella lite för bra i sina svar för att inte vara förmögen att förstå och känna känslor.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
Varför inte gjort det innan? Bara för några dagar sen det var väl? Sen oavsett om han sitter eller inte så är det väl ekonomiskt osmart radera hela kontot?

Yasin sitter med men raderat alla inlägg men har kvar sina 207K följare så känns dumt att radera kontot för en volta för lite tobakssnatteri?
Nu poängterade Stefan.S att han är fri i väntan på sitt överklagande, men hur som helst så håller jag delvis med dig.

Det är inte direkt så att dessa individer har betalda samarbeten på Instagram, men visst förlorar han sin plattform där han kan marknadsföra sin musik.

Men ryktet sprider sig snabbt om kommande låtar, så jag tror inte det påverkar han nämnvärt. Jag håller dock med dig om att det är ett märkligt val.
Citera
Medlem
Citat:
Nu när man inte längre får skicka in pengar till intagna så får man hoppas att personalen i kiosken har extra koll på sina varor efter att Dree Low har checkat in.

grejen är väl att det inte finns kiosk på plats, utan man får skriva på en lista som de sen införskaffar. lr gäller inte det alla ställen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in