2021-12-12, 18:42
Medlem
tjallepetters avatar
Vet ni om krogvakter skannar qr koder o skit eller kollar dem bara passet.
Citera
2021-12-12, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Kan du beskriva den kedjan där du blir ”misstänkt smittbärare” och alltså inte behandlas, utan tvärtom får fortsätta vara ute, men ändå inte, för du är ”misstänkt”??
Vaccinpasset, någon?
Citera
2021-12-12, 18:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Vaccinpasset, någon?

Nu förstår jag ju att du är lite uppspelt, men citatet innan lyder:
” Japp, har jag gjort. Smittskyddslagen förbjuder ingalunda mig att vistas ute.”

Vaccinpasset förhindrar dig inte att vara ute vad jag vet.
Citera
2021-12-12, 18:56
Avslutad
Citat:
Nu förstår jag ju att du är lite uppspelt, men citatet innan lyder:
” Japp, har jag gjort. Smittskyddslagen förbjuder ingalunda mig att vistas ute.”

Vaccinpasset förhindrar dig inte att vara ute vad jag vet.
Du behöver märka ord för att försöka vara relevant, alla utom en autist förstår vad som menas.

En ”utekväll” betyder inte nödvändigtvis att man står i parken och tittar på stjärnorna, att man ”går ut” är en normal beskrivning av att man går på krogen. Till krogen som numera kan kräva vaccinpass, annars nekas man inträde.

Jag förstår att det blir svårt för dig att hänga med i svängarna när ”ut” i detta fall betyder ”in” men du kan väl åtminstone försöka istället för att fåntratta dig fram i tillvaron?
Citera
2021-12-12, 19:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du behöver märka ord för att försöka vara relevant, alla utom en autist förstår vad som menas.

En ”utekväll” betyder inte nödvändigtvis att man står i parken och tittar på stjärnorna, att man ”går ut” är en normal beskrivning av att man går på krogen. Till krogen som numera kan kräva vaccinpass, annars nekas man inträde.

Jag förstår att det blir svårt för dig att hänga med i svängarna när ”ut” i detta fall betyder ”in” men du kan väl åtminstone försöka istället för att fåntratta dig fram i tillvaron?

Det roliga är att du verkligen tar dig tiden att detaljförklara det som är tämligen självklart, för att du själv har svårt att förstå kopplingen till de tidigare inläggen i tråden.

Du får helt enkelt läsa inläggen som är kopplade till varann längre bak, istället för att tjafsa med mig som du ändå inte vill ha kontakt med.
Citera
2021-12-12, 19:05
Avslutad
Citat:
Det roliga är att du verkligen tar dig tiden att detaljförklara det som är tämligen självklart, för att du själv har svårt att förstå kopplingen till de tidigare inläggen i tråden.

Du får helt enkelt läsa inläggen som är kopplade till varann längre bak, istället för att tjafsa med mig som du ändå inte vill ha kontakt med.
Du skriver så korkade saker att jag mycket riktigt tror att jag måste detaljförklara, om du blir kränkt av det kan du med fördel sluta låta som om du inget begriper. Win-win för alla.
Citera
2021-12-12, 19:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du skriver så korkade saker att jag mycket riktigt tror att jag måste detaljförklara, om du blir kränkt av det kan du med fördel sluta låta som om du inget begriper. Win-win för alla.

Jag blir inte kränkt.
Detta är text på nätet, jag har försökt förklara flera gånger att det, precis som låtsaskänslor där man känner sig tvingad att ta beslut man inte vill egentligen, inte är någonting att hetsa upp sig över.

Dessutom var det du som citerade mig eller hur?
Det är ingen som tvingar dig till det heller.
Citera
2021-12-12, 19:14
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej hon arbetar för främmande makt och är överlycklig över att få vara med på ärkeglobalisternas möten:

"Alla länder ska vaccineras och vara med på den ekonomiska omstarten" - Magdalena Andersson
https://newsvoice.se/2021/04/magdalena-andersson-den-ekonomiska-omstarten/

Det här är väl ett av de tydligaste bevisen för att det inte har ett dugg med medborgarnas hälsa att göra. Inget vetenskapligt argument, bara "för vi säger det!".
Citera
2021-12-12, 19:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kan du beskriva den kedjan där du blir ”misstänkt smittbärare” och alltså inte behandlas, utan tvärtom får fortsätta vara ute, men ändå inte, för du är ”misstänkt”??

Jag förstår inte frågan, menar du hur jag tycker att det ska vara eller hur staten kan tolka smittskyddslagen?
Citera
2021-12-12, 19:18
Avslutad
Efter att JO idiotförklarar alla anmälningar om ett par veckor är väll nästa steg för det ovaccinerade att ställa sig i LBTQ+ ledet och marschera stolt nästa pride festival, skulle inte förvåna mig att läsa rubriker där lättkränkta medborgare gnäller om covidpass och hävdar att de är trans-vaccinerade, ovaccinerade som identifierar sig som vaccinerade Detta vaccin skriveriet har på riktigt blivit en komedi att följa.
Citera
2021-12-12, 19:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag förstår inte frågan, menar du hur jag tycker att det ska vara eller hur staten kan tolka smittskyddslagen?

Jag menar såhär:

Om Staten tolkar smittskyddslagen på ett sätt att du blir ”misstänkt smittbärare”, så lär dom inte låta denne Samtidigt vandra omkring ute i samhället, antingen testas du ju då, eller behandlas på något sätt.

Du måste ha NÅGON kontakt med vården på något sätt så du blir ”bekräftad” Och DÅ, kan dom vidtaga åtgärder.
Att hindra folk helt ”randommisstänkt” får man väl inte stöd för i smittskyddslagen, det är detta jag menar.

Säg att man misstänker att någon har Ebola.
Inte fan kommer det ett brev som säger att
”Sorry, vi misstänker att du har Ebola, så du får inte gå ut, men fortsätt ha en bra dag”
Senast redigerad av scoremax 2021-12-12 kl. 19:30.
Citera
2021-12-12, 19:34
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Hade du någon länk?

”Ja jag ser ju inte riktigt hur eventuella ”dödsfall av vaccin” Kan kopplas till nedsatt syresättning, cirkulation, KOL, och lungcancer, och det tror jag inte du har läst någonstans heller.

Men du får gärna länka.”
Jag säger som ni troll, "du får leta själv".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in