2021-12-12, 15:56
Bannlyst
Stina Nilsson kommer att åka sprinten i OS. Övertygad. Hade jag varit Stina hade jag vråltränat liggande skytte fram till OS. En nolla i liggande skytte och hon kör om guldet i OS.
Citera
2021-12-12, 16:40
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gjgjtrjtk
Tycker många svenskar överlag åker bra,är det en Ola Ravald effekt vi ser????

Han har säkert tillfört en del, men jag tror även att konkurrensen inom landslaget - framför allt på damsidan - gör att kvaliteten på träningarna håller världsklass.

Sedan har ju Sebbe investerat i något slags superexklusivt rullband som han åker på.
Senast redigerad av Stefan4 2021-12-12 kl. 16:42.
Citera
2021-12-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjgjtrjtk
Tycker många svenskar överlag åker bra,är det en Ola Ravald effekt vi ser????

Ja det tror jag. Svenskarna åker kollektivt väldigt bra tekniskt på lättåkta partier.

Bra form just nu, men nu är det en helg för många för att säga att det är tillfälligheter. Elvira fallit tillbaka lite mer till en av dom bästa snarare än klart bäst kanske, men det är nog mer att andra kommit igång. Några svenskar var bättre i Hochfilzen än Östersund också, så det är ju en bra utveckling.

Sen tror jag inte Hanna jublar högt över sin säsongsinledning totalt sett. Det är stabilt tack vare att åkningen stämmer, men hon har faktiskt skjutit bort sig i alla individuella lopp utom ett. Och skjutit dåligt i båda stafetterna också. Här får man hoppas på ett rejält "det jämnar ut sig över en säsong", når hon normalskytte med denna åkningen kommer hon slåss om segern i dom flesta loppen.
Citera
2021-12-12, 17:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu känns ett givet stafettlag till OS för damerna vara (sträcka för sträcka):
1. Linn Persson
2. Hanna Öberg
3. Stina Nilsson
4. Elvira Öberg
Hanna Öberg kan inte åka sista efter att ha bommat för mycket för ofta i avgörande lägen.
Citera
2021-12-12, 17:34
Bannlyst
Dessa startar i OS

Sprint ev. Jaktstart

1. Hanna Öberg
2. Elvira Öberg
3. Linn Persson
4. Stina Nilsson

Distans

1. Hanna Öberg
2. Elvira Öberg
3. Linn Persson
4. Anna Magnusson

Mixedstafett

1. Linn Persson/ Hanna Öberg
2. Elvira Öberg
3. Martin Pounsilouma
4. Sebastian Samuelsson

Damstafett

1. Linn Persson
2. Anna Magnusson
3. Elvira Öberg
4. Hanna Öberg

Masstart

1. Hanna Öberg
2. Elvira Öberg
3. Mona Brorsson
4. Linn Persson
Citera
2021-12-12, 18:03
Medlem
FNLSs avatar
Hur i all sin dar ska Brorsson kvala in till masstart utan att köra ett enda lopp?
Citera
2021-12-12, 18:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Dessa startar i OS

Nej, dessa kommer inte att starta.
Citera
2021-12-12, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hur i all sin dar ska Brorsson kvala in till masstart utan att köra ett enda lopp?

Ok, det är bara OS-resultaten..inte VC-ställning? Då kommer hon inte med i masstarten.

Man kommer att köra dem som har medaljchans. Anna M kör för att få ett lopp till stafetten.
Citera
2021-12-12, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, dessa kommer inte att starta.

Nej inte Mona Brorsson.
Citera
2021-12-12, 20:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Nej inte Mona Brorsson.

Larvigt att slå fast vilka som kommer åka vilka lopp innan truppen är uttagen. Själv tror jag att formen på OS kommer vara betydelsefull och inte bara utifrån någon grundplan. I masstarten ser jag bara Hanna och Elvira som säkra och Linn som trolig. Övriga kan lika gärna kvala in som att missa att kvala in.
Citera
2021-12-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ok, det är bara OS-resultaten..inte VC-ställning? Då kommer hon inte med i masstarten.

Man kommer att köra dem som har medaljchans. Anna M kör för att få ett lopp till stafetten.
De 15 bästa i världscupen samt medaljörerna under OS har plats i masstarten. Övriga platser som blir kvar efter det delas ut efter hur många poäng som tagits i distansen, sprinten och jaktstarten om jag förstår rätt.
Citera
2021-12-12, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
De 15 bästa i världscupen samt medaljörerna under OS har plats i masstarten. Övriga platser som blir kvar efter det delas ut efter hur många poäng som tagits i distansen, sprinten och jaktstarten om jag förstår rätt.

Ja, det var jag det trodde först. Mona Brorsson ligger på 14:e plats i VC och jag tror hon kommer att kvala in till masstarten på detta då jag inte tror hon får åka något på de andra distanserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in